2026-08-22, 20:07
Medlem
timpanis avatar
Niklas backade från sin övertygelse för att han var kåt på Amanda.

Amanda körde med de typiska feministklyschorna: ”Feminism betyder jämställdhet” (nej, det gör det inte).

Och: ”Om jag säger att jag hatar alla män behöver inte de schyssta männen ta åt sig.” Nähä, varför kan du inte bara säga: ”Jag hatar alla dåliga män”? Varför måste du säga att du hatar alla män?
Citera
2026-08-22, 20:08
Medlem
timpanis avatar
Vad kom Niklas ticks i ansiktet från? Tourettes?
Citera
2026-08-22, 20:10
Medlem
timpanis avatar
Alla feministtjejerna ville ha muskulösa, maskulina män som höll tyst när tjejen pratade – snacka om dubbelmoral.
Citera
2026-08-22, 20:44
Medlem
Ett riktigt onödigt och vänsterblivet program!
Citera
2026-08-23, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Att inte kunna tänka och försöka skapa konflikter med de som klarar av att använda huvudet, är inte imponerande heller.

Gå och lägg er igen eller börja diskutera det här skitprogrammet med åsikter kring det faktum att man medvetet lurat kvinnor att dejta män de knappast vill se åt, än mindre ingå en relation med.

Tror ni jag skulle bli glad av att män som er ser mig som attraktiv och jag därmed skulle luras att dejta någon av er så tror ni jävligt fel.

Ni kan "anse" vad ni vill om mig, men ni ska också hålla er långt ifrån mig. Det är poängen. Ingen vill sitta och försöka utbilda idioter som er bara för att ni är snoppbärare. Det är tomt innanför pannbenet på er. Ett jäkla eko som jag förstår blir jobbigt av mina ord. Har man bara två hjärnceller vill man såklart inte att de avslutar sina liv av överbelastning så fort lite motstånd dyker upp.

Klockrent.
Citera
2026-08-23, 11:36
Medlem
Kikade genom alla avsnitt i veckan. Allt blir väl ytligt när säsongen är så pass kort. Samtidigt ger varken killarna eller tjejerna sken av att de skulle kunna bära ett program där de centrala ämnena behandlades mer på djupet. Deras resonemang är så pass platta.

Amanda är ett bra exempel. Hon målar upp en bild av att vara väldigt insatt i allt vad gäller jämställdhet, hbtq osv. Hon beskriver även sig själv som ”väldigt empatiskt” vid ett tillfälle. Men när Niklas uttrycker att det har blivit svårt att navigera vårt samhälle som man, då himlar Amanda med ögonen och beskriver honom som en kränkt man, vilket tyder på allt annat än ett öppet sinne. Jag ser inga problem med att utmana en sådan grej Niklas säger. Men den som är genuint öppen gör det genom att ställa frågor kring varför det är svårt att navigera osv. På så vis kan man bättre förstå vad någon menar, samtidigt som det är ett sätt att utmana.

Amanda är bara 22. Hon kommer mogna och förstå att världen inte är så svart och vit som hon nu ser den. På så vis bör jag inte begära för mycket av henne. Samtidigt sätter hon sig själv på en väldigt hög häst och då får man utstå kritik. Det är också ett sätt att mogna.

Överlag ett rätt tråkigt och platt program i slutändan. Jacob måste jag säga var det stora pluset. Rolig kille med självdistans. Respekterar också att han valde och lämna samt hans motivering.
Citera
2026-08-23, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Vad kom Niklas ticks i ansiktet från? Tourettes?
Jag kan inte tala för Niklas såklart. Jag kan ibland få ticks i ansiktet när jag är nervös. Kan vara likadant för Niklas.
Citera
2026-08-23, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Alla feministtjejerna ville ha muskulösa, maskulina män som höll tyst när tjejen pratade – snacka om dubbelmoral.

Maskulina män är ju tysta.
Citera
2026-08-23, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalheart
Hon beskriver även sig själv som ”väldigt empatiskt” vid ett tillfälle. Men när Niklas uttrycker att det har blivit svårt att navigera vårt samhälle som man, då himlar Amanda med ögonen och beskriver honom som en kränkt man, vilket tyder på allt annat än ett öppet sinne. Jag ser inga problem med att utmana en sådan grej Niklas säger. Men den som är genuint öppen gör det genom att ställa frågor kring varför det är svårt att navigera osv.
Det handlar ju inte om att hon inte kan känna empati, men att höra en kille man precis har fått upp intresse för sitta och säga "jag vill höra mig hörd" är väldigt avtändande för en kvinna. Hon klarar ju inte att uttrycka det mer än att hon blev helt slak, men det är ju en kvinnas känslomässiga respons på en man som pratar på det sättet.

Sen påstår ju kvinnor att de vill att män ska prata känslor, bara inte deras man, med dem.
Citera
2026-08-23, 20:29
Medlem
Såg pga sjukdom, soffläge och tid att döda. Men vilket tunt upplägg och ja, tjejer vad håller ni på det. I världens mest jämställda land fortsätta att skrika sig hes men med behovet av att hitta nya frågor att driva som män i damsport. Snälla kom tillbaka till rimligheten!
Citera
2026-08-23, 21:33
Medlem
Svempass avatar
Det där skräpet kan det inte komma en till säsong av iallafall. Vi hade inget att titta på. Så vi genomled skiten.

Helt meningslöst letat upp män som inte är mycket för råfeminism. Sen bara råfeminister.
Citera
2026-08-24, 13:40
Medlem
Triremers avatar
En intressant grej är ju att skillnaden i åsikter problematiserades så att männens åsikter var problemet. Det skulle talas feminism och jämställdhet och syftet var att få männen att vika ner sig och bli mer som tjejerna. Aldrig togs det upp att kvinnorna också kan närma sig mitten. Det är helt enkelt männen som ska göra det stora jobbet och ändra på sig...
Skillnaden är ju lika stor åt båda håll. Dessutom är ju kvinnornas åsikter mer avvikande i ett internationellt och historiskt perspektiv. Här är det inte männen som är extrema.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in