2026-08-22, 14:49
Medlem
Surt för Simona som bjöd på en kram och allt.
Citera
2026-08-22, 14:52
Medlem
SD äter en bajsmacka kan man säga. Jag är ganska övertygad om att vi sett SD i regering för sista gången. Alla har lärt sig en läxa förutom några vilsna killar med stålhättor...=)
Citera
2026-08-22, 14:55
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
SD äter en bajsmacka kan man säga. Jag är ganska övertygad om att vi sett SD i regering för sista gången. Alla har lärt sig en läxa förutom några vilsna killar med stålhättor...=)

SD har fortfarande inte fått sitta i regering. Kristersson leder en minoritetsregering där L varit noga med att hålla SD borta från makten.
Citera
2026-08-22, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
SD har fortfarande inte fått sitta i regering. Kristersson leder en minoritetsregering där L varit noga med att hålla SD borta från makten.

De har ju inflytande så det var det jag tänkte på.
Citera
2026-08-22, 15:19
Medlem
Dold katastrofsiffra för Liberalerna – kan sjunka till 0,5 procent

https://bulletin.nu/dold-katastrofsiffra-for-liberalerna-kan-sjunka-till-0-5-procent
Citera
2026-08-22, 15:20
Bannlyst
Citat:
L varit noga med att hålla SD borta från regeringsmakten, dvs inte den reella makten.
Citera
2026-08-22, 15:35
Medlem
Citat:
Det är väl för att Sossarna inte vill samarbeta med dem.

Annars vore det självklart för SD och S att samarbeta.

Är det verkligen självklart? Det är som att säga att vänstern skulle samarbeta med det borgerliga blocket ifall sossarna inte skulle samarbeta med dom. Det stämmer inte om man ser till den politik som SD driver. Mycket av den politik är inte särskilt lik S

Jag gissar dock på att SD gärna vill få oss att tro detta, samtidigt som moderater går i tron om att SD driver stora delar av deras politik. Det ser man tex på hur många fd Moderater gått över till SD. men man kan inte sitta på två stolar samtidigt. Skulle SD säga öppet att man hellre vill bedriva S-liknande politik men är tvingade att bedriva M-politik pga samarbetet i Tidö, så skulle ju SD tappa stora delar av sin väljarbas tillbaka till Moderaterna för att just delar av SD idag består av borgliga väljare. Jag vill påstå att Jimmie spelar på båda sidorna här utan att egentligen förklara vilken politik han verkligen föredrar utöver migrationspolitiken.
Citera
2026-08-22, 15:39
Medlem
Tidöister måste stödrösta på L nu! Om L åker ut nu så kommer Stockholmsfalangen med riksbögen vad han nu heter ta över och om fyra år stödja Maggan! Och då komma tillbaka till Riksdagen. Maggan blir nya Palme och styra Sverige i evigheter. Rösta på L. Mohamsson kan SD lita på. Hon har sålt sitt skinn. Rädda L! Rädda riket!
Citera
2026-08-22, 15:59
Medlem
Nationalromantiks avatar
Känns som många politiska poddar röstar på liberalerna. Inga vanliga människor.

Tror många inom Pride och med vissa sexuella böjelser röstar C.

Jag tror inte jag träffat en liberal, när de var folkpartiet fanns det många av dem lite överallt.

Vette katten om jag träffat många centerpartister heller,
Citera
2026-08-22, 16:14
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Dold katastrofsiffra för Liberalerna – kan sjunka till 0,5 procent

https://bulletin.nu/dold-katastrofsiffra-for-liberalerna-kan-sjunka-till-0-5-procent
Det är ju goda nyheter. Bara 0,5% bortfall för "högern".
Citera
2026-08-22, 16:19
Medlem
Graavargs avatar
Citat:

Alla tre regeringspartier var noga med att hålla SD borta från makten, men det var förstås L som fick ta smällen för det.
Citera
2026-08-22, 16:22
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Det är ju goda nyheter. Bara 0,5% bortfall för "högern".

Bortsett från att enligt de politiska galluparna så går hälften av de väljare som överger L till oppositionen, framförallt till C.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in