2026-08-21, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Ja ni kan gömma er bakom detta, ni har varken lyssnat på sunt förnuft eller lugna förklaringar. Ni såg det inte komma. Ni ljög och pissade det svenska folket i ansiktet.

Faktisk blir Allard vinnare ändå. Han kommer visa att han vågar och det kommer skapa ringar på vattnet.

Nu tror jag jag iofs att de kommer ha en strategi att ligga precis på gränsen. De kommer hitta sätt att hugga ned motståndarna på annat vis.

What?! Jag har inte ens nämnt något om vad jag tycker om hans politik eller något så kom inte med något "ni" här.
Citera
2026-08-21, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Dom ordningsreglerna är sedan långt passerat när de lät Katja Nyberg komma förbi säkerhetskontrollen med vita kokspåsar.

En Allard som förolämpar oppositionen med diverse glåpord eller ett koksparty på riksdagstoaletterna?
Jag tror jag vet vad jag föredrar.

Vad man föredrar är irrelevant, så vida man inte är en affektstyrd vänsterbliven.
Citera
2026-08-21, 20:55
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Vad i helvete är det här? Markus Allard intervjuas av Dagens Nyheter i nästan 2h. Han har problem att svara på vissa frågor och blir istället irriterad likt ett barn på journalisterna.

https://www.youtube.com/watch?v=InWgLPlgycM

Vad tycker ni om intervjun och om hur Markus beter sig?
"Problem att svara" men i sedvanlig flashbackanda inga exempel på varför.

Jag tyckte han var helskön, helt rätt att sätta åt de där jävla kräken. Kommer han in som vågmästare blir pianot självspelande, framför allt SD-väljare i dvala kommer börja vakna.
Senast redigerad av avc 2026-08-21 kl. 21:06.
Citera
2026-08-22, 02:40
Medlem
Pansarbalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
"Han lade upp hela intervjun innan DN gjort någonting.".
Tycker du det känns troligt att DN lämnat samtligt råmaterial från intervjun till Allars, eller känns det mer troligt att de skickat vad de tänkt publicera för Allard godkännande eller om det skulle vara något han hade velat kommentera.

Men visst, det kan ju vara Allard som skapat klippet också...
Det är Allard/ÖP som filmat. Han spelar in/filmar alla intervjuer han gör. Något som blir allt vanligare.

Så nej, DN har inte skickat materialet. De nämner ju i intervjun att han filmar...
Citera
2026-08-22, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingount
Vad spelar det för roll hur stor den gruppen blir när allt är sagt och gjort? Man kan ju inte definiera om etnicitet efter eget tycke. Det bisarra är att ni verkar tro att verkligheten förändras bara för att man ändrar etiketten, dvs att människor från helt andra kulturella bakgrunder plötsligt blir en del av Sverige bara för att vi bestämmer oss för att kalla dem svenskar, och att alla problem därmed ska lösa sig.

Dvs politikernas lösning verkar vara att definiera bort problemet: tänj på begreppet svenskhet, kalla alla svenskar och låtsas sedan som att de demografiska förändringarna inte har ägt rum. Och försöker någon bedriva en politik som konstaterar att vissa grupper inte är kompatibla med det svenska samhället, blir det omedelbart ramaskri och tillmälen som rasist och nazist.

Lösningen från er sida verkar ju vara att konstruera en definition av svenskhet där människor från helt andra kulturella bakgrunder ska räknas som svenskar, och hoppas sedan att Sverige ändå ska förbli samma land som en gång byggde upp Sverige

Ni är så hjärntvättade att ni tror att bara man får kalla folk från helt andra kulturella bakgrunder för svenskar så kommer allt att lösa sig och bli bra igen. Och efter 30 år av misslyckade integrationsprojekt och slösade skattemiljarder är det tydligen bara att kalla alla svenskar som saknats för att få allt att falla på plats!
Enligt den definitionen jag kommenterade på, är jag inte svensk, för jag har en anfader på 1600- talet som kom från Tyskland. Det är en lite snäv definition i mit tycke...
Citera
2026-08-22, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zunezpratt
Enligt den definitionen jag kommenterade på, är jag inte svensk, för jag har en anfader på 1600- talet som kom från Tyskland. Det är en lite snäv definition i mit tycke...

Jaja, hela den här diskussionen är ju egentligen ganska konstlad i och med massinvandringen och att man under flera decennier velat göra alla till "svenskar", oavsett kulturell bakgrund.

Man har dessutom länge utgått från att alla som kommer hit också "vill bli" svenskar. Men börjar man göra sig av med den typen av vanföreställningar blir det betydligt lättare att se verkligheten som den är och komma till rätt slutsatser.

Om man som svenska politiker låtsas som att etniska svenskar inte existerar blir det förstås betydligt enklare att slippa diskutera vad den omfattande invandringen faktiskt har inneburit. Då kan man fortsätta låtsas att det svenska massinvandringsexperimentet fungerat, bara man omdefinierar begreppet vad en svensk är.

Det är väl egentligen där hela den här diskussionen bottnar, då politiker, i årtionden, varit ovillig att ens prata om den etniskt svenska befolkningen som en grupp, eftersom det skulle göra de demografiska förändringarna betydligt svårare att prata bort.

Sverige är väl ett av få länder där man även tvingats börja prata om "svenska värderingar", vilket egentligen är ganska besläktat med den här etnicitetsdiskussionen. Just för att man har importerat människor från så många främmande kulturer att det plötsligt blivit nödvändigt att förklara vad som tidigare varit underförstått. Det är egentligen samma grundproblematik som i den här etnicitetsdiskussionen, dvs när man gör befolkningen mer olikartad har man samtidigt blivit tvungen att börja definiera saker som tidigare varit självklara.

Har man etniska band till Sverige så är man etnisk svensk, punkt. Det innebär inte att varenda anfader måste ha varit född inom dagens svenska gränser eller att man måste kunna släktforska tillbaka till Gustav Vasa. En tysk anfader på 1600-talet gör knappast att du plötsligt upphör att vara etniskt svensk.

Som tur är finns det dessutom gott om historiska kyrkoböcker och folkbokföring som gör det ganska enkelt att se vilka befolkningar som faktiskt levt i Sverige över tid. Det underlättar ju att Sverige var ett relativt homogent samhälle fram till rätt nyligen, om man nu faktiskt är intresserad av att ta reda på det.
Senast redigerad av ingount 2026-08-22 kl. 12:37.
Citera
2026-08-22, 12:36
Medlem
elch1s avatar
Ändå ganska intressant att konsensusen här som är emot Allard generellt bara har kritik mot hans uppförande men inte hans politik.

Han må vara uttryckligen stökig och ful i käften, men det nedvärderar inte hans uttal i saklig fråga.

Sen kan väl politiken skriftligen på deras hemsida se mer ut som någons personliga blogg men det finns synligt ett par allmänt sunda politiska ståndpunkter.
Citera
2026-08-22, 15:33
Medlem
”Spelar du dum nu eller är du dum?”

Om denna galning klarar 12% spärren så kommer det bli rabalder i SVTs debatt!

Detta är det Sverige behöver. Någon som säger sanningen. Även om han svär och är hetsig så har han rätt i sak typ varje gång .

Beundrar starkt denna människa.
Citera
2026-08-22, 15:45
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarbalk
Det är Allard/ÖP som filmat. Han spelar in/filmar alla intervjuer han gör. Något som blir allt vanligare.

Så nej, DN har inte skickat materialet. De nämner ju i intervjun att han filmar...
Det är för att fler och fler har insett att endast sossar får rättvisa artiklar.
Om några år kommer ingen ställa upp i intervjuer med gammelmedia längre.
Citera
2026-08-22, 16:27
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Vad tycker ni om intervjun och om hur Markus beter sig?

Pinsamt men inte oväntat. Allard är en opportunist, hycklare, oförmögen till samarbete, vilket ger honom svårt att kunna verka med andra.
Allard är så dampigt aggressiv at ingen kan ha med honom att göra i längden, förr eller senare är alla dörrar låsta, ingen lyssnar.

Det är hög tid för Allard att medverka i 30 min och bli helgrillad!
Citera
2026-08-22, 16:31
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Pinsamt men inte oväntat. Allard är en opportunist, hycklare, oförmögen till samarbete, vilket ger honom svårt att kunna verka med andra.
Allard är så dampigt aggressiv at ingen kan ha med honom att göra i längden, förr eller senare är alla dörrar låsta, ingen lyssnar.

Det är hög tid för Allard att medverka i 30 min och bli helgrillad!
Hahaha alltså det hade vart underhållning.

"Jag är hitler å stalin!!"
Citera
2026-08-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Jag tyckte han var helskön, helt rätt att sätta åt de där jävla kräken.

Varför skulle han vilja "sätta åt" journalister från en av landets största tidningar, som sitter och lyssnar på honom när han dricker monster håller monolog om sig själv för dem? Journalister som dessutom ämnar att göra ett personporträtt av honom i DN, och därmed ge honom gratis massmedial exponering bara veckor innan valet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in