2026-08-19, 22:05
Medlem
DenungaSvenskens avatar
Höger gillar ordning och reda.

Wiggers och blattar som är kaotiska i sin natur
Citera
2026-08-19, 22:12
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reddead2
Varför är det så få människor på högerkanten som håller på med graffiti?

För att de på högerkanten respekterar andras egendom samt vet vad konst är.

De vet att gasen i sprayflaskorna är skadligt och kan förvärra sjukdomen vänsterbliven.
Citera
2026-08-20, 12:48
Medlem
För att högerfolk är giriga och få tjänar på graffiti?
Dessutom är ekonomi skött av vänster hjärnhalva medan kreativitet sköts av höger hjärnhalva.

Få människor klarar att jobba effektivt med båda hjärnhalvorna, speciellt problem med att byta snabbt från vänster till höger.
((Jag och en av mina samarbetspartners är katastrof för andra vid brainstormningsmöten. Då en ide sägs, hoppar vi över snabbt till vänster och oftast:
-Det fungerar inte därför att ....
-Vavava? säger alla andra och blir helt borta, medan vi två hoppar tillbaka till höger direkt.
Så det är bäst att vi håller oss borta från brainstormningsmöten.))
Citera
2026-08-20, 12:57
Medlem
StoreSvartes avatar
För att högermänniskor har jobb att sköta och har varken tid eller intresse att klottra.
Citera
2026-08-21, 15:49
Moderator
skunkensunes avatar
Socialantropologi, etnologi och sociologi --> Graffiti och street art
/Moderator
Citera
2026-08-21, 18:53
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenungaSvensken
Höger gillar ordning och reda.

Wiggers och blattar som är kaotiska i sin natur

Är det därför det är sådan oordning på vissa gator, känns som att besöka en småstad, finns inga butiker..
Citera
2026-08-21, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reddead2
Varför är det så få människor på högerkanten som håller på med graffiti?

Skulle säga att det är rätt 50/50 när det kommer till vänster- respektive högeråsikter bland målare.

De som är vänster är dock ofta mer öppna med sina åsikter i graffitisammanhang.
Citera
2026-08-22, 00:38
Medlem
xiebaolao666s avatar
För att högermänniskor inte bryr sig om kultur, eller konst, eller liv allmänt.
Citera
2026-08-22, 14:58
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xiebaolao666
För att högermänniskor inte bryr sig om kultur, eller konst, eller liv allmänt.
Svaret är det motsatta. Vi till höger BRYR oss om vår närmiljö t.ex hus, byggnader, parker. Medans klottraren bara bryr sig om sitt narcissistiska ego: att få credd genom att synas, genom att förstöra andras egendom.

Faktiskt en bra spaning av TS. Det mentalt sjuka i att anse att man som individ kan ta över ett samhälle. Men ett samhälle bygger på samarbete inte på individualism. Annars blir det kaos, som i afrika.

Det existerar inget klotter i asien t.ex Japan och Sydkorea, perfekt rena städer, underbara att bo i. Min gamla hemstad Lund är motsatsen, fyllt med egon som lämnat spår efter sig och jag tyckte alltid Lund såg ut som en håla när jag kom hem från rena asien.

Allt ovan stämmer politiskt in på vänstern. Om man känner till att ytter-vänstern inte är intresserade av människor och hur de har det. De är bara intresserade av att störta samhället. Att förstöra andras miljö är en liten del i det. Men när en vänsterman blir gammal blir han alltid Höger och värnar om sitt hem.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-08-22 kl. 15:02.
Citera
2026-08-22, 16:45
Medlem
Det finns exempel på politisk samhällskritisk höger-"grafitti"/väggmålningar från Polen, England, Irland, Frankrike.

I Sverige är man inte van vid sådant och det passar inte in i den svenska högerpersonens föreställningar om hur man bör bete sig.
Citera
2026-08-23, 10:41
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Det finns exempel på politisk samhällskritisk höger-"grafitti"/väggmålningar från Polen, England, Irland, Frankrike.

I Sverige är man inte van vid sådant och det passar inte in i den svenska högerpersonens föreställningar om hur man bör bete sig.

Det finns rasseligister som sprayar keltiska kors, men någon medlem i MUF/Ungsvenskarna kommer självklart inte gå ut och spraya på väggarna, om vederbörande inte har schizofreni.
https://www.youtube.com/shorts/8hBkqECiACw
https://www.youtube.com/watch?v=5rnwu8Sv8C0

Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Svaret är det motsatta. Vi till höger BRYR oss om vår närmiljö t.ex hus, byggnader, parker. Medans klottraren bara bryr sig om sitt narcissistiska ego: att få credd genom att synas, genom att förstöra andras egendom.

Patriotiska Belfast-muraler borde väl inte vara alltför malplacé i konservativa områden? Maskerade Insatsstyrkan-snutar framför en blågul fanborg tillsammans med Karl XV:s valspråk. Why not lixom.

Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det existerar inget klotter i asien t.ex Japan och Sydkorea, perfekt rena städer, underbara att bo i. Min gamla hemstad Lund är motsatsen, fyllt med egon som lämnat spår efter sig och jag tyckte alltid Lund såg ut som en håla när jag kom hem från rena asien.

Asiatiska städer är, bortsett arkitektoniska reliker från kolonialtiden, inte vackra för fem öre. Jag är ingen gookhatarrasse och beundrar mycket av det konfusiska lugnet, men att lyfta fram steriliserade Universe 25-samhällen i Japan och Sydkorea som förebilder för det kulturkonservativa samhälle ni ämnar att skapa visar ungefär hur efterblivna ni är.
Citera
2026-08-23, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Det finns rasseligister som sprayar keltiska kors, men någon medlem i MUF/Ungsvenskarna kommer självklart inte gå ut och spraya på väggarna, om vederbörande inte har schizofreni.
https://www.youtube.com/shorts/8hBkqECiACw
https://www.youtube.com/watch?v=5rnwu8Sv8C0

Jag syftar på väggmålningar med estetiskt värde med politiskt budskap, inte någon som springer runt och sprayar keltiska kors.

Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Asiatiska städer är, bortsett arkitektoniska reliker från kolonialtiden, inte vackra för fem öre. Jag är ingen gookhatarrasse och beundrar mycket av det konfusiska lugnet, men att lyfta fram steriliserade Universe 25-samhällen i Japan och Sydkorea som förebilder för det kulturkonservativa samhälle ni ämnar att skapa visar ungefär hur efterblivna ni är.

Att asiatiska städer är fula beror på andra saker än frånvaron av klotter.
Senast redigerad av larsjohansson 2026-08-23 kl. 11:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in