Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Han är borta vid Julen var min spontana tanke under sommaren redan.
Resultaten under våren är ganska missvisande av flera anledningar. Dels hade Man Utd inget Europa-spel eller cupper att fokusera på så man hade 1 match per vecka vilket var en stor fördel. Andra lag som vanligtvis konkurrerar hade egna problem (Liverpool, Chelsea, Spurs, Newcastle osv) och Carrick hade "ny tränar"-effekten där man tar över efter en extremt taktisk-tränare och säger "okej vi kör back to basics" och spelarna levererar 110% ett tag då de får mer frihet. Bruno fick spela i sin bästa position t.ex. Sen läste jag även något om att de underliggande siffrorna under Carrick faktiskt var sämre än under Amorim men man hade mer "stolpe in" än "stolpe ut" så att säga. En del tur.
Lägg till ett katastrofalt transfer-fönster där man shoppat ur rea-högen medans andra lag gått all in. Arsenal värvar Bruno G, Spurs som slutade 17e plats värvar Tonali. Man Utd plockar in Santos från Chelsea's bänk och en ojämn Tielemans. T.o.m värvningarna skriker "vi tror inte på denna tränaren så vi ger honom bare minimum så kan vi säga att vi gjort vårt när han får kicken till vintern".
Vi talar samma språk du och jag.
Jag pratade om det i våras också, att United gjorde två bra matcher - Carricks första match mot City, och sedan omgången efter mot Arsenal. Efter det så är känslan att av sina vinster så var 75% väldigt lyckosamma, matcher som lika gärna kunnat sluta med förlust. Många mål på övertid, Sesko gjorde väl 3-4 st bara han? 🙃
Vet inte hur många bollar som Hull helt utan problem kunnat bryta i mitten av planen. Vad är speltanken? Få bollen till Fernandes?
För övrigt en lite underhållande(för mig) fråga mellan oss två rivalfans: är Carrick nästa man på listan av misslyckade Sir Alex-adepter? Han kanske kan få jobb tillsammans med det andra gänget som mest poddar och levererar komiska analyser nuförtiden (Scholes, Keane, fitt-Gary, Rooney, Rio?. 😘