2026-08-22, 14:09
Medlem
Storfetdases avatar
Tielemans katastrof debut
Citera
Medlem
2-0 på ny fast situation. Vatten är ännu våtare.
Citera
Medlem
Ut med Gubbarna Maguire/Shaw
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Helt ok hittils

Frågar du Holmgren dock så är han en World beater med tanke på hur Holmgren går upp i linningen varje gång Stroud nuddar bollen
Mer än helt ok. Han gör en riktigt bra match.
Citera
2026-08-22, 14:11
Medlem
Galantos avatar
Jisses! Tigrarna skräller. Carrick sacked in the morning?
Citera
2026-08-22, 14:12
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag tror Carrick får gå innan säsongen är över. Förra säsongen tog han en hel del poäng på att han tog över av en ogillad tränare med dålig taktik/spelare på fel positioner, dvs tränarbyte effekten. Ta Dorku som ett exempel, efter att ha försökt omvandlats till en wingback utan minsta framgång, så briljerade han första 5 matcherna på sin riktiga position. Eller Mainoo. Resten av säsongen vann dom på individuell skickligheter och lite fluns.

Carrick saknar taktiskt kunnande för att ta ett lag som United till titlar, deras fotboll är simpel och dom är ganska så lättlästa. Men det är bara min hobbyanalys av Carrick och United.

Han är borta vid Julen var min spontana tanke under sommaren redan.

Resultaten under våren är ganska missvisande av flera anledningar. Dels hade Man Utd inget Europa-spel eller cupper att fokusera på så man hade 1 match per vecka vilket var en stor fördel. Andra lag som vanligtvis konkurrerar hade egna problem (Liverpool, Chelsea, Spurs, Newcastle osv) och Carrick hade "ny tränar"-effekten där man tar över efter en extremt taktisk-tränare och säger "okej vi kör back to basics" och spelarna levererar 110% ett tag då de får mer frihet. Bruno fick spela i sin bästa position t.ex. Sen läste jag även något om att de underliggande siffrorna under Carrick faktiskt var sämre än under Amorim men man hade mer "stolpe in" än "stolpe ut" så att säga. En del tur.

Lägg till ett katastrofalt transfer-fönster där man shoppat ur rea-högen medans andra lag gått all in. Arsenal värvar Bruno G, Spurs som slutade 17e plats värvar Tonali. Man Utd plockar in Santos från Chelsea's bänk och en ojämn Tielemans. T.o.m värvningarna skriker "vi tror inte på denna tränaren så vi ger honom bare minimum så kan vi säga att vi gjort vårt när han får kicken till vintern".
Citera
2026-08-22, 14:15
Medlem
Storfetdases avatar
Lammens är den enda som får godkänt
Citera
2026-08-22, 14:22
Medlem
Ut med Dorgu och in med Sesko

Kommer fan slå sönder tv:n om Dorgu är kvar i andra

Men blir säkert Viruset som kommer få hoppa in så fort fanskapet togs tillbaka så spelar United som skit
Citera
2026-08-22, 14:24
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ut med Gubbarna Maguire/Shaw

Heaven och dorgu har inte direkt varit så bra!

Ut med niggers istället!
Citera
2026-08-22, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Heaven och dorgu har inte direkt varit så bra!

Ut med niggers istället!

Haha Maguire har varit totalt jävla värdelös Visst Heaven missade på första hörnan men varit bättre än kylskåpet första 45
Citera
2026-08-22, 14:27
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ut med Dorgu och in med Sesko

Kommer fan slå sönder tv:n om Dorgu är kvar i andra

Men blir säkert Viruset som kommer få hoppa in så fort fanskapet togs tillbaka så spelar United som skit

Trashford lär hoppa in i andra halvleken och göra ett hat trick!
Citera
2026-08-22, 14:27
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Han är borta vid Julen var min spontana tanke under sommaren redan.

Resultaten under våren är ganska missvisande av flera anledningar. Dels hade Man Utd inget Europa-spel eller cupper att fokusera på så man hade 1 match per vecka vilket var en stor fördel. Andra lag som vanligtvis konkurrerar hade egna problem (Liverpool, Chelsea, Spurs, Newcastle osv) och Carrick hade "ny tränar"-effekten där man tar över efter en extremt taktisk-tränare och säger "okej vi kör back to basics" och spelarna levererar 110% ett tag då de får mer frihet. Bruno fick spela i sin bästa position t.ex. Sen läste jag även något om att de underliggande siffrorna under Carrick faktiskt var sämre än under Amorim men man hade mer "stolpe in" än "stolpe ut" så att säga. En del tur.

Lägg till ett katastrofalt transfer-fönster där man shoppat ur rea-högen medans andra lag gått all in. Arsenal värvar Bruno G, Spurs som slutade 17e plats värvar Tonali. Man Utd plockar in Santos från Chelsea's bänk och en ojämn Tielemans. T.o.m värvningarna skriker "vi tror inte på denna tränaren så vi ger honom bare minimum så kan vi säga att vi gjort vårt när han får kicken till vintern".

Vi talar samma språk du och jag.

Jag pratade om det i våras också, att United gjorde två bra matcher - Carricks första match mot City, och sedan omgången efter mot Arsenal. Efter det så är känslan att av sina vinster så var 75% väldigt lyckosamma, matcher som lika gärna kunnat sluta med förlust. Många mål på övertid, Sesko gjorde väl 3-4 st bara han? 🙃

Vet inte hur många bollar som Hull helt utan problem kunnat bryta i mitten av planen. Vad är speltanken? Få bollen till Fernandes?

För övrigt en lite underhållande(för mig) fråga mellan oss två rivalfans: är Carrick nästa man på listan av misslyckade Sir Alex-adepter? Han kanske kan få jobb tillsammans med det andra gänget som mest poddar och levererar komiska analyser nuförtiden (Scholes, Keane, fitt-Gary, Rooney, Rio?. 😘
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in