2026-08-22, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Alternativt står ni med brallorna nere. Funderar du aldrig på varför det enbart är ryska propagandaorgan som rapporterar om de här stora framgångarna och varför ni behöver hålla till i den här lögntråden?
Vet inte vad du vet om historisk aktivitet på forumet, du har varit här ett par veckor..
Klappträ.
Du vet att det jag skriver är 100% sanning och du vet säkert också att bara kanske 0.001% av alla som läser här skriver här.

Varför blev du så intresserad av denna konflikt för ett år sedan?
Senast redigerad av tosv 2026-08-22 kl. 13:21.
Citera
2026-08-22, 13:21
Medlem
Återigen - Varför rapporteras då detta bara i ryska propagandakanaler? Vi vet att västmedia rapporterar om bekräftade ryska framgångar, det finns det otaliga exempel på.
Det är också märkligt att dessa nyheter bara får utrymme i den här alternativa tråden, tycker du inte?
Varför blev du intresserad av konflikten för en månad sedan?
Citat:
Ursprungligen postat av tosv
Du vet att det jag skriver är 100% sanning och du vet säkert också att bara kanske 0.001% av alla som läser här skriver här.
Citera
2026-08-22, 13:31
Bannlyst
Citat:
Återigen - Varför rapporteras då detta bara i ryska propagandakanaler? Vi vet att västmedia rapporterar om bekräftade ryska framgångar, det finns det otaliga exempel på.
Det är också märkligt att dessa nyheter bara får utrymme i den här alternativa tråden, tycker du inte?
Varför blev du intresserad av konflikten för en månad sedan?
Jag har följt Ukraina och dess problem i snart 20 år, men du då varför för ett år sedan, fick ingen förklaring av dig?
Citera
2026-08-22, 14:15
Medlem
Du svarar inte på den verkliga frågeställningen om era ”nyheter”.
Nej du har inte följt Ukraina i 20 år Vatnik.
Citat:
Jag har följt Ukraina och dess problem i snart 20 år, men du då varför för ett år sedan, fick ingen förklaring av dig?
Citera
2026-08-22, 14:20
Bannlyst
Citat:
Du svarar inte på den verkliga frågeställningen om era ”nyheter”.
Nej du har inte följt Ukraina i 20 år Vatnik.
Sluta med dina lögner du har ingen aning alls om vad jag vet om Ukraina, betänk att jag är uppväxt i Sovjet när Ukraina var en del av CCCP, och sluta med dina fula öknamn.

Tänker inte diskutera mer med dig.
Citera
2026-08-22, 14:23
Medlem
Och trots det stödjer du en fascistisk diktator.
Sök hjälp.
Citat:
Sluta med dina lögner du har ingen aning alls om vad jag vet om Ukraina, betänk att jag är uppväxt i Sovjet när Ukraina var en del av CCCP, och sluta med dina fula öknamn.

Citera
2026-08-22, 14:29
Medlem
Citat:

Enkelbiljett till Ryssland borde politikerna införa för dårar som stöttar Moskvas mördarregim.
Citera
2026-08-22, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Enkelbiljett till Ryssland borde politikerna införa för dårar som stöttar Moskvas mördarregim.
Jag är född i Ryssland men bor i Odessa och här vill majoriteten höra till ryssland som du borde veta så varför skulle jag få en biljett till Ryssland?
Citera
2026-08-22, 14:43
Medlem
Citat:
Jag är född i Ryssland men bor i Odessa och här vill majoriteten höra till ryssland som du borde veta så varför skulle jag få en biljett till Ryssland?
Putin har ju signalerat att han inte vill samarbeta med västvärlden, vilket indirekt innebär att alla som stödjer Putins Ryssland utgör ett hot mot västvärlden. Det blir ett hot mot västvärldens intressen. Jag tycker att vi kan skicka tillbaka dem till fattigdomen i Ryssland, så får de njuta av vodka och heja på Putin. Rätt ska vara rätt. Det har faktiskt tagits upp som ämne i politiska diskussioner inom EU, och det ska bli intressant att se vad det blir av det hela.

För övrigt lite faktakontroll:
Det stämmer inte. Rysslandsvänlig ≠ vilja tillhöra Ryssland, det är två olika saker, och Odesa var det första men aldrig det andra.

Feb 2014: 24% av Odesaborna ville att Ukraina skulle gå med i Ryska federationen. Bland landets högsta, men fortfarande en tydlig minoritet.

Juni 2022 (SOCIS): 78% av Odesaborna uttryckte stolthet över ukrainsk identitet, 80% angav kraftigt försämrad syn på ryssar.
Citera
2026-08-22, 14:57
Medlem
Citat:
Jag är född i Ryssland...
Jsg är född i sovjetunionen...

Är du född i sovjetunionen eller Ryssland?
Hur hittade du till det här svenska forumet?
Citera
2026-08-22, 14:58
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Skitsnack att majoriteten i Odessa vill tillhöra Ryssland hörrudu.

Falsk ryktesspridning så det smäller om det.
Citera
2026-08-22, 15:02
Medlem
Citat:

Det må vara hänt att DU har någon sorts önskan att "höra till ryssland" (självskadebeteende?) men vad har du för belägg att någon annan hyser samma perversa "önskan"?

Vad gäller "önskemål" så iscensatte den psykotiske dvärgen i kreml som bekant en "folkomröstning" på Krim 2014 för att söka "legitimera" sin invasion och annektering (vilken hölls under närvaro av den kommande ockupationsmaktens beväpnade militär för att tillse att folket röstade "rätt") men det är likförbannat en illegal ockupation/annektering.

"The referendum was illegal under the Constitution of Ukraine. It is not recognized by most countries, mainly due to the presence of Russian forces. Thirteen members of the United Nations Security Council voted in favor of a resolution declaring the referendum invalid, but Russia vetoed it and China abstained. A United Nations General Assembly resolution was later adopted, by a vote of 100 in favor vs. 11 against with 58 abstentions, which declared the referendum invalid and affirmed Ukraine's territorial integrity. As the plebiscite was proclaimed, the Mejlis of the Crimean Tatar People called for a boycott of the referendum."

https://en.wikipedia.org/wiki/2014_Crimean_status_referendum
https://www.eeas.europa.eu/delegations/un-new-york/eu-statement-%E2%80%93-united-nations-general-assembly-%E2%80%9Cproblem-militarization_en

Den psykotiske dvärgen i kreml iscensatte även liknande illegitima "folkomröstningar" i östra Ukraina:
https://news.un.org/en/story/2022/09/1128161
https://news.un.org/en/story/2022/10/1129492

Några i Luhansk och Donetsk "röstade" då för självständighet (inte att de "höra till ryssland") men det till trots så tillerkändes inte "DPR" (och även "LPR") "självstyre", "oberoende", "självständighet", "självbestämmande" och "erkännande" särskilt länge innan den psykotiske dvärgen i kreml annekterade dem (liksom hen tidigare gjort med Krim)... "Självstyre", "självständighet och självbestämmande är dock något den psykotiske dvärgen i kreml inte kan tolerera, ty om hens "eget folk" skulle få sådana idéer så skulle hen snart dingla i en lyktstolpe...

"On 21 February 2022, Russia recognised the DPR and LPR as sovereign states. Three days later, Russia launched a full-scale invasion of Ukraine, partially under the pretext of protecting the republics. Russian forces captured more of Donetsk Oblast, which became part of the DPR. In September 2022, Russia proclaimed the annexation of the DPR and other occupied territories, following illegitimate referendums."

https://en.wikipedia.org/wiki/Donetsk_People%27s_Republic
https://en.wikipedia.org/wiki/Luhansk_People%27s_Republic

Det har dock mindre praktisk betydelse, då "DPR" och "LPR" aldrig har existerat. "Oturligt" nog för dig och putain så tillskapas inte nya stater bara för att hen och hens bäste kompis, kim den fete, "erkänner" dem. Det är och förblir Ukrainskt territorium.

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in