2026-08-21, 21:53
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vad missa man?
Domaren blåste av matchen en minut för tidigt, och fick sedan starta matchen igen när han blivit varse om sitt misstag.
2026-08-22, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Slipar på avhandlingen "Inspark och hörna: Genus, gemenskap och gränsdragningar i studentlivets rum"

Avsaknaden av toxisk maskulinitet manifesterad i Pridekaptenarmband gör att den manliga viljan att vinna har undertryckts i Sirius när poängavståndet till konkurrenterna blivit för stort.

Med hjälp av psykologer som Frida Flumm har spelarna i försvaret och målvakten nu återställts till en multibinär prestationsnivå där antalet fummelincidenter blivit mer lik en könsöverskridande resultatnivå där toxisk vinnarnivå som under våren undertryckts framgångsrikt.
2026-08-22, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det fanns liksom inget val. Det var inte Lech Poznan som ville köpa för 30 mille.
Och i rimlighetens namn så ska det gå utan Ure den tiden som är kvar, med tanke på den poängskillnad som rådde.
Alla inblandade på plan ska klara av det bättre än vad de gjort de senaste tre matcherna, så är det bara.
Ja ett lag som ska vinna AS får inte vara så beroende av en spelare. Måste satt sig på psyket. Intressant att se om raset fortsätter eller om de kan ta sig samman.
2026-08-22, 08:35
Medlem
Ska Halmstad ha någon chans att klara sig kvar i serien så måste det nog bli seger i dag mot ÖIS, men Örgryte är väl favoriter. I morgon är det också viktiga matcher, kul att se "El Västico" mellan Göteborg och Elfsborg och toppmatchen mellan Hammarby och GAIS, kan Bajen krympa avståndet till Sirius? Kan Degerfors vinna igen, blir nog jämnt mot BP. Även Västerås mot Kalmar känns som en jämn och viktig match.
2026-08-22, 08:49
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Ja ett lag som ska vinna AS får inte vara så beroende av en spelare. Måste satt sig på psyket. Intressant att se om raset fortsätter eller om de kan ta sig samman.

Jag kan tänka mig att Sirius även med Ure i laget, hade kunnat ha en liten svacka nu. Det hade inte varit konstigt alls med tanke på att de gått som tåget sedan september förra säsongen. Någon gång ska en liten svacka komma för alla lag. Det var lite dags så att säga.

Sen kan det dessutom vara en mental grej, som att spelarna kopplar ihop svackan med förlusten av Ure. Då blir det väl lite panik i skallen på dem, de behöver hitta sina nycklar att låsa upp det där med.

Eventuellt står VSK i lite samma problem nu, vi får se imorgon.
2026-08-22, 09:23
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Domaren blåste av matchen en minut för tidigt, och fick sedan starta matchen igen när han blivit varse om sitt misstag.
Publiken skrek "domarskandal" en minut senare, precis som om det misstaget spelade minsta roll. Frustration at its core.
2026-08-22, 09:27
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Jag kan tänka mig att Sirius även med Ure i laget, hade kunnat ha en liten svacka nu. Det hade inte varit konstigt alls med tanke på att de gått som tåget sedan september förra säsongen. Någon gång ska en liten svacka komma för alla lag. Det var lite dags så att säga.

Sen kan det dessutom vara en mental grej, som att spelarna kopplar ihop svackan med förlusten av Ure. Då blir det väl lite panik i skallen på dem, de behöver hitta sina nycklar att låsa upp det där med.

Ja, Sirius har väl överpresterat rejält enligt xG denna säsong. Är väl helt naturligt att den pendeln kan slå tillbaka även med Ure för eller senare.
2026-08-22, 10:49
Medlem
Citat:

Ja viktig match i morgon.
2026-08-22, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Publiken skrek "domarskandal" en minut senare, precis som om det misstaget spelade minsta roll. Frustration at its core.
Sirius kanske hade gjort tre mål på den minuten.
2026-08-22, 12:38
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Vi torskar mot Gais. Nu gäller ju den matchen något och vi vet hur den här truppen brukar prestera då, bortsett derbyn.
Citat:
Haha ja. Jag är helt inställd på att vi torskar på söndag.
Exakt.

Nu tror jag ju att Sirius reder ut detta och lyckas behålla ett tillräckligt försprång för att ta hem guldet. Men om de mot förmodan inte skulle göra det så lär Bajen på sedvanligt manér ändå fucka upp för sig själva, om man skulle ha allt i egna händer.

Hur många gånger tidigare har vi sett det? När det krävs som mest presterar vi i regel som sämst.
2026-08-22, 13:29
Medlem
Wads avatar
Det och att dom blev blåsta på minst fem solklara straffar.
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill

Vinner vi mot förmodan mot GAIS så förstår ju alla vad som väntar i matchen efter borta mot ett skadeskjutet AIK.
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Exakt.

Nu tror jag ju att Sirius reder ut detta och lyckas behålla ett tillräckligt försprång för att ta hem guldet. Men om de mot förmodan inte skulle göra det så lär Bajen på sedvanligt manér ändå fucka upp för sig själva, om man skulle ha allt i egna händer.

Hur många gånger tidigare har vi sett det? När det krävs som mest presterar vi i regel som sämst.
2026-08-22, 13:47
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Det och att dom blev blåsta på minst fem solklara straffar.

Vinner vi mot förmodan mot GAIS så förstår ju alla vad som väntar i matchen efter borta mot ett skadeskjutet AIK.

Det är andra lag som tidigare blivit blåsta när Sirius fått straffar.
Var hittar du fem stycken i gårdagens match?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in