Händelsen ska ha inträffat under lördagen.
Mannen har sedan tidigare ett långt brottsregister och är bland annat dömd för stämpling till mord och grovt vapenbrott.
Väldigt lite information i nyhetsartikeln. Någon måste väl veta vem det är? Det viskas om Grums i alla fall.
På fryksdalsbygden.se står det att en man från Sunne kommun begärs häktad för nästan samma brott, dock står det sexuellt ofredande så det kanske inte är samma? Artikeln är kort och med väldigt lite information mer än att mannen verkar bo i Sunne och vara runt 40 år.
Citat från artikeln "Enligt häktningsframställan är mannen på sannolika skäl (den högre misstankegraden) misstänkt för sexuellt ofredande mot barn, misshandel samt två fall av olaga hot."
Hittade bara en maskad dom, så jag vet verkligen inte.
Vsg
Citat:
Meddelandena, sedda i ljuset av de åtgärder som vidtogs för att anskaffa fentanyl respektive cyanid och Marwan Ali Maqdahs agerande att hålla kontakt med Andela Peric och Ivona Peric samt erbjuda dem mat och dryck, kan inte uppfattas på annat sätt än att Amin Lala hade direkt uppsåt till att Andela Peric och Ivona Peric skulle berövas livet och att Marwan Ali Maqdah, i vart fall den 24 juni 2020, lämnade en allvarligt menad utfästelse att utföra morden
Bor dom ens i Värmland? Du hänvisar till brott i skåne..
Jag bor inte i Kristianstad men jag har varit där.
Begick iofs inget brott där men jag kunde ha gjort.
Man måste inte bo där man begår brott, förstår du.
Det är snarare så att man begår brott där man inte bor pga solklara skäl