2026-08-21, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag menar vad kan man dra för slutsats av "att han verkar vara 1-2 meter ifrån takkanten när han tar skottet i 10 graders vinkel neråt".

Det är en inzoomad övervakningskamera. Vad hade du räknat med att se på en sån film?
https://x.com/i/status/2075673472479719749
Detta är vad jag hade räknat med att se, vill minnas att det finns en kamera i bättre läge att visa förloppet men det lyser med sin frånvaro.
Frågan är varför vi inte får se det?
Citera
2026-08-21, 21:50
Medlem
Citat:
Du skrev 10 grader, det går lätt över kanten på taket även om han ligger en bit in.

Sen när det gäller att se när han avfyrar skottet. Det rycker till lite av rekylen när man skjuter ett sånt vapen, mer är det inte. Det går inte att se på en sån video.
Som han ovan dig skriver är det en 20cm kant där dessutom.
Citera
2026-08-21, 21:50
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rattataj
https://x.com/i/status/2075673472479719749
Detta är vad jag hade räknat med att se, vill minnas att det finns en kamera i bättre läge att visa förloppet men det lyser med sin frånvaro.
Frågan är varför vi inte får se det?
Nu hoppade du till en annan tuva. Jag är fortfarande kvar på den förra, vi måste reda ut den först innan vi går vidare.
Citera
2026-08-21, 21:52
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Som han ovan dig skriver är det en 20cm kant där dessutom.
Jag gjorde snabb mätning och jag har handflatan där geväret vilar ca 35 till 40 cm över marken i liggande ställning.
Citera
2026-08-21, 21:53
Medlem
Citat:
Nu hoppade du till en annan tuva. Jag är fortfarande kvar på den förra, vi måste reda ut den först innan vi går vidare.
Detta är videon han beskriver
Citera
2026-08-21, 21:58
Medlem
Citat:
Jag tycker du ska studera videon noggrant och sedan fråga dig själv om det är möjligt att skjuta nedåt i 10 graders vinkel, men framförallt om han överhuvudtaget kan ha en stor bössa han drar fram ur brallorna, monterar ihop och avlossar.
Citera
2026-08-21, 21:59
Medlem
Jag tror att det är detta som kallas för kognitiv dissonans
Citera
2026-08-22, 11:03
Medlem
Citat:
Jag tror att det är detta som kallas för kognitiv dissonans
Jepp och det gör att det blir så svårt att diskutera mordet. Folk vägrar att ens tänka tanken att folk från t ex TPUSA skulle kunna vara inblandade i mordet. Och om man vägrar tänka den tanken så tycker man inte heller att det är konstigt att Joe Kent inte tilläts utreda mordet vidare. Eller att en mängd influencers ljög om kvaliteten på videofilmerna. Eller att skytten måste ha skjutit genom taket.
Man är liksom i en bubbla som inte får spricka.
Citera
2026-08-22, 11:35
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
"The sheriff went on to describe the manhunt for the suspect, Tyler Robinson, saying the hunt lasted 33 hours before he received a call from a retired Washington County detective. The caller told Brooksby that he knew who the shooter was, and he knew the family through “religious association.” The caller told Brooksby that Robinson was possibly having suicidal ideations, that the family persuaded him not to kill himself and that they were working to convince him to surrender peacefully."

Detta är vad som ligger till grund för påståendet att familjen övertalade Tyler att ge upp. Det är a retired Washington County detective som påstått det och jag är ganska säker på att Candace har identifierat honom och namngivit honom men jag orkar inte leta upp det nu. Så det var troligen den mannen som övertalade Tyler att överlämna sig för att slippa bli ihjälskjuten av polisen, som ju brukar vara brukligt i sådana här fall.

https://www.police1.com/chiefs-sheriffs/utah-sheriff-who-helped-coordinate-charlie-kirk-shooting-suspects-surrender-addresses-rumors-gives-t imeline
Återigen, på vilket sätt menar du att TR var misstänkt innan familjen berättade för sheriffen? Hade han varit oskyldig hade det inte funnits någon anledning att tro att han skulle bli ihjälskjuten. Vid den tidspunkten letade de ju bara efter någon som liknade TR på övervakningsfilmerna.
Citera
2026-08-22, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Återigen, på vilket sätt menar du att TR var misstänkt innan familjen berättade för sheriffen? Hade han varit oskyldig hade det inte funnits någon anledning att tro att han skulle bli ihjälskjuten. Vid den tidspunkten letade de ju bara efter någon som liknade TR på övervakningsfilmerna.
All info kommer från a retired Washington County detective. Jag tror inte att någon i familjen över huvud taget har berättat nånting för County Sheriff Nate Brooksby.
Iallafall inte nånting om att Tyler skulle vara skyldig.
Citera
2026-08-22, 11:58
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
All info kommer från a retired Washington County detective. Jag tror inte att någon i familjen över huvud taget har berättat nånting för County Sheriff Nate Brooksby.
Iallafall inte nånting om att Tyler skulle vara skyldig.
Ja, familjen informerade den pensionerade polisen som sedan ringde Nate Brooksby. Men TR var vid den tiden inte misstänkt, man visste inte vem han var. Om han nu är oskyldig, varför skulle han då vara rädd för att bli skjuten eller ens gripen?

Din historia går inte ihop.
Citera
2026-08-22, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Ja, familjen informerade den pensionerade polisen som sedan ringde Nate Brooksby. Men TR var vid den tiden inte misstänkt, man visste inte vem han var. Om han nu är oskyldig, varför skulle han då vara rädd för att bli skjuten eller ens gripen?

Din historia går inte ihop.
Jag tror inte familjen informerat den pensionerade polisen om nånting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in