2026-08-22, 09:50
Medlem
Oavsett allt annat i detta hemska: kan inte tråden inse att GM heter L*am N*b*l och att efternamnet kopplar till hans ungerska pappa? Och att mellannamnet C*rlos är en variant på pappans ungerska förnamn? Även idag ser jag många sprida rappakaljan att GM skulle vara av colombianskt ursprung.
Citera
2026-08-22, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommysnewtits
Hon pundade, horade sig och var hemlös.
Pappan ville att mamman skulle ha umgänge, men hon valde drogerna och uteblev oftast ifrån umgängestiderna.

Sociaöen borde ha tagit sonen från båda föräldrarna och valt en fin permanent fosterfamilj åt pojken redan vid mycket tidig ålder. Nyfödd helst.

De har gjort grova fel och borde anmälas.
Citera
2026-08-22, 09:52
Medlem
DreamTwisters avatar
Jag trodde du menade flickan, de övriga vet jag inte
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Alla som blev attackerade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Kanske, men troligen inte, han beskrevs som konstig och hängde med barn som var 4 år yngre än honom själv enligt Expressen.

Men om så skulle vara fallet så kommer det fram.

Påstås vara blyg och tyst, antagligen lågt självförtroende och kanske lite lättare att ”vara någon” bland yngre personer.

Med hans bakgrund är det inte förvånande att han radikaliserades även om de flesta i hans sits håller sig till att må dåligt och kvarstår i ensamheten och drömmar.

Svårt att stoppa dessa människor innan dom hinner skrida till verket tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quantumcomputing
Jag tänker att det är två frågor.

1. Somliga blir trasiga, utstötta, mobbade etc. Många i tråden diskuterar denna viktiga fråga.

2. Sådana personer riskerar att fångas upp av diverse grupper. Just skolattacker är ökända för detta, men också andra terrordåd. Dessa har olika målsättningar ideologiskt/religiöst, mer eller mycket mindre.

Samhället måste agera i 1. för att minska anslutningen till 2.

Men 2. innefattar grupper som är samhällsomstörtande.

Mycket klok analys! Dessa grupperingar borde kunna bekämpas lika hårt som kriminella gäng
Citera
2026-08-22, 09:53
Medlem
Är den mördade flickan ex-flickvän till mördaren?
Citera
Medlem
Jag har funderat lite på detta. Jag är ganska säker på att killen inte kommer dömas till rättspsykiatrisk vård. Lite tyder på att han kan ha aspergers... Blyg, tystlåten och verkar beundra incels. Sen kan väl autism leda till utanförskap eller att personen anser sig ha behandlats dåligt, vilket kan väcka aversion...

Men aspergers räcker inte för rättspsykiatrisk vård. Det verkade mycket planerat vilket ofta gör att akut psykotiskt tillstånd troligen kan uteslutas...

Men vad är då motivet? Främst är det en "copycat"-grej. Typ uppenbarligen var han fascinerad av denne Anton, hade bilder och filmer på honom, anföll med svärd och bar enligt uppgift även mask som honom.

Det ger i stort sett hela motivet, med såklart något missnöje i grunden. Sen kan annat finnas men detta är det huvudsakliga...
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Påstås vara blyg och tyst, antagligen lågt självförtroende och kanske lite lättare att ”vara någon” bland yngre personer.

Med hans bakgrund är det inte förvånande att han radikaliserades även om de flesta i hans sits håller sig till att må dåligt och kvarstår i ensamheten och drömmar.

Svårt att stoppa dessa människor innan dom hinner skrida till verket tyvärr.
Vilket gör det svårt för mig att tro att den flickan som florerat i tråden skulle varit hans ex.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Farsan är väl inte död? Vart har du fått det ifrån?

Jo, du vet inte ens vem jag är hur fuck kan du sitta o säga vad jag vet o inte vet. Hans pappa va död och hans mamma ville ej ha med honom att göra. Han bodde hos en fosterfamilj.
Citera
2026-08-22, 09:54
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.worldwide
Avliden far, en mamma som inte vill ha honom, bosatt i ett fosterhem, låg impulskontroll, väldigt störd grabb med mycket demoner i huvudet skulle jag tro. Ni vuxna som sitter och spekulerar i om det är en vänster eller högerkille är fan sjuka i huvudet. Jag är 18 år och fattar till och med att grabben inte mådde bra och ramlade ner i ett maskhål av folk som hyllar skolskjutare på tik tok. Det blev hans verklighet.

Har hört att ju mer komplicerat samhället blir desto mer mentalsjuka uppstår.
Förövrigt tycker jag skolskjutningar är tecken på att samhället är sjuk på riktigt och saknar empati.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.worldwide
Avliden far, en mamma som inte vill ha honom, bosatt i ett fosterhem, låg impulskontroll, väldigt störd grabb med mycket demoner i huvudet skulle jag tro. Ni vuxna som sitter och spekulerar i om det är en vänster eller högerkille är fan sjuka i huvudet. Jag är 18 år och fattar till och med att grabben inte mådde bra och ramlade ner i ett maskhål av folk som hyllar skolskjutare på tik tok. Det blev hans verklighet.

Pappan verkar väl leva men i övrigt tror jag du sätter fingret på det viktiga här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yngve Frank
Oavsett allt annat i detta hemska: kan inte tråden inse att GM heter L*am N*b*l och att efternamnet kopplar till hans ungerska pappa? Och att mellannamnet C*rlos är en variant på pappans ungerska förnamn? Även idag ser jag många sprida rappakaljan att GM skulle vara av colombianskt ursprung.

Det är väl inte många från Ungern som heter N*bel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in