2026-08-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goodasstimes
Efter att ha läst FUP kan jag bara tycka synd om JJs mamma. Hon har alltid vetat att något var annorlunda med honom och var den enda som brydde sig om honom på riktigt. Vilket svek det var mot henne när hon fick reda på vad han var misstänkt för.

Jag tycker också väldigt synd om hans mamma!
Har inte läst allt men förstått att hon varit chockad och mått dåligt över detta. Även JJ tycker jag faktiskt synd om då han överlag inte verkar vara en ond person.
Citera
2026-08-21, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Ja och torkar bort blod...
Det är en classiskt beteende att en skyldig person i förhör och i rätten ändrar sin berdrättelse efter som bevis och frågor framställs.
Citera
2026-08-21, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Det är en classiskt beteende att en skyldig person i förhör och i rätten ändrar sin berdrättelse efter som bevis och frågor framställs.

Inte bara klassiskt, även logiskt.
Citera
2026-08-21, 22:19
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag tycker också väldigt synd om hans mamma!
Har inte läst allt men förstått att hon varit chockad och mått dåligt över detta. Även JJ tycker jag faktiskt synd om då han överlag inte verkar vara en ond person.
Ja, JJ verkar sannerligen vara en mycket empatisk omtänksam person. Han vet såklart att kvinnor inte gillar att få sin frisyr tilltufsad så han drar Gerd i benen med ansiktet nedåt in i ladugården då han inte tycker hon ska ligga ensam och förblöda på gårdsplanen utan behöver lite sällskap av Tor.

JJ har säkert tittat in i stugan och förstått att Gerd var en ordningsam människa så han städar också bort skon och glasögonen som ligger så slarvigt slängda på gårdsplanen. Att det är lätt att halka in med handen i en väska när man försiktigt lägger in den i huset kan hända vem som helst.

När man drar någon som blöder från huvudet baklänges i benen är det lätt att bli lite blodig. Som tur var hittade JJ en handduk att torka av blodet med.

Stackars JJ som hade sån otur när han råkade bli vittne till mordet och bara ville väl.

JJ kan faktiskt vara "Sveriges bästa och snabbaste" mordvittne som hinner med allt detta på en minut.

Många sunda och kärlekskranka kvinnor kommer nog att skriva brev till JJ och be om en date när hovrätten friar honom.

"Lika barn leka bäst!"
Senast redigerad av ursprungligen 2026-08-21 kl. 22:27.
Citera
2026-08-21, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CARAC
Gärningspersonen har vetskap om att Tor är ensam denna dag. Tor dödas och övertäcks mycket omsorgsfullt. Därefter sker genomsökningen i huset. Plötsligt anländer Gärd till huset och gärningspersonen blir påkommen och igenkänd varvid enda utvägen blir att även döda Gärd.
Hur kan GM veta att Tor skulle vara ensam denna dag? Vem har berättat det eller hur vet han?
Citera
2026-08-21, 22:47
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hur kan GM veta att Tor skulle vara ensam denna dag? Vem har berättat det eller hur vet han?

Spaning...

Opps, där kom det en cykel mitt allt i hopa... Shit..
Jag klämmer henne också när jag ändå håller på
Ett hugg hit eller dit. Same shit.
Citera
2026-08-21, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det stod på SVTs live-rapportering. Det handlade om att Tor haft omkring trettio yxor.
Tack för att du snabbt återkopplade källa. Inser att jag övergav SVTs live-rapportering för Aftonbladet & Katrinholms Kuriren då jag tyckte de skrev snabbare och mer detaljerat - de har inte med något om skratt.

Men att skratta i en viss situation och särskilt som det verkar vara fallet här där det beskrivs som i stort sett hela salen gjorde det tycker jag framstår som helt naturligt - så jag har lite svårt att förstå att SVT ska framhålla att BÖ också gjorde det - och jag har oerhört svårt att greppa varför du och många tycks hysa sån avsky och förakt gentemot henne. Detta skrattande idag fråntar ingen av de anhöriga rätten att få reda på vad som hänt och FRAMFÖRALLT är det offren Gärd & Tor som förtjänar rättvisa och sanningen.

Jag håller med dig om att utredningen är ett jävla skämt och jag upplever att Åklagaren idag borde ställt mycket fler frågor och krävt utförligare svar av skeendet från JJ. Kanske kan det kompletteras i och med synen på måndag.

KKs rapportering:
ANDREAS JOHANSSON-LINDHE 13:54 - 21 AUGUSTI
Nu får han frågan om hur många yxor som togs med för undersökning. Enligt advokaten var det två, medan det ska ha funnits ett 30-tal yxor på brottsplatsen.
ABs beskrev inte det där med yxorna speciellt, vilket är lite av en miss:
MATILDA ANDERSSON 13.54
– Har du upptäckt andra föremål som inte finns kvar? frågar advokaten.

– Självklart finns det säkert material som inte finns kvar, svarar kriminalteknikern.

Advokaten frågar om det hade kunnat påverka hans analys om alla saker funnits. Och det säger teknikern att det kanske hade kunnat, beroende på vad det är för saker förstås.
Citera
2026-08-21, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ja, JJ verkar sannerligen vara en mycket empatisk omtänksam person. Han vet såklart att kvinnor inte gillar att få sin frisyr tilltufsad så han drar Gerd i benen med ansiktet nedåt in i ladugården då han inte tycker hon ska ligga ensam och förblöda på gårdsplanen utan behöver lite sällskap av Tor.

JJ har säkert tittat in i stugan och förstått att Gerd var en ordningsam människa så han städar också bort skon och glasögonen som ligger så slarvigt slängda på gårdsplanen. Att det är lätt att halka in med handen i en väska när man försiktigt lägger in den i huset kan hända vem som helst.

När man drar någon som blöder från huvudet baklänges i benen är det lätt att bli lite blodig. Som tur var hittade JJ en handduk att torka av blodet med.

Stackars JJ som hade sån otur när han råkade bli vittne till mordet och bara ville väl.

JJ kan faktiskt vara "Sveriges bästa och snabbaste" mordvittne som hinner med allt detta på en minut.

Många sunda och kärlekskranka kvinnor kommer nog att skriva brev till JJ och be om en date när hovrätten friar honom.

"Lika barn leka bäst!"

Tror nog du har fel i ett påstående här.

Mer rimligt att Gerd råkade tappa plånboken och väskan när hon cyklade till Tor. som den sanna gentlemannen han är så stoppade han ner plånboken i väskan och gick mot gården Gerd cyklade in mot och lämnade tillbaka det tappade godset
Citera
2026-08-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wapocnn
Kan vi snälla lägga ned trådsanningen om att Gerd var vid livet när hon släpades in i ladan? Det är inte alls säkert.
Antingen levde hon och frustade ut blodet inne i ladan eller så är det blodstänk av att JJ tjoffat yxan i skallen på henne därinne - verkar vara olika tolkningar av proffsen på blodstänksanalys.

Vad önskar du helst att det ska vara? Vad är din tolkning?
Senast redigerad av StockholmHolmes 2026-08-21 kl. 23:50.
Citera
2026-08-21, 23:09
Medlem
CARACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja, vem kan ha den kunskapen? Vad tror du?
Citera
2026-08-21, 23:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ja, JJ verkar vara en mycket empatisk person. Han vet såklart att kvinnor inte gillar att få sin frisyr tilltufsad så han drar Gerd i benen med ansiktet nedåt in i ladugården då han inte tycker hon ska ligga ensam och förblöda på gårdsplanen utan behöver lite sällskap av Tor.

Många sunda kvinnor kommer nog att skriva brev till JJ och be om en date när hovrätten friar honom.

Tack! Vilken hjärtevärmande tolkning av stackars stackars Johan och denna tragiska historia!

Det som är skrämmande är att vissa faktiskt resonerar så här. Jag personligen tror att Johan är skyldig. Och angående de som de senaste dagarna ömmat så för honom och tyckt att stackaren ska släppas fri så kan jag bara förundras över deras generositet. Men jag undrar om de varit lika generösa om det gällt deras egen mamma och pappa?

Jag för min del har inget till övers för vare sig rättshaverister, konspirationsteoretiker, eller sekundärkränkta eller mördarkramare.

Jag hoppas han åker dit på ett långt fängelsestraff i TR och att detta fastställs i HR. Den här knepge göken sla inte vara ute bland andra människor. Fan vet vad han mer hittat på under de senaste 25 åren…
Senast redigerad av T34Panzer 2026-08-21 kl. 23:34.
Citera
2026-08-21, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CARAC
Ja, vem kan ha den kunskapen? Vad tror du?
Berätta gärna detta för oss. Jag antar att du inte är inne på att BÖ ska vara inblandad och ha anlitat JJ för dådet för hon VET ju om att Gärd är där eftersom hon pratar med henne efter att Tors syster har pratat med både Gärd & Tor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in