2026-08-21, 22:21
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Vad lägger friska personen tid på menar du och då kopplat till utseendet?
Vad är en normal person för dig?
Åh gud du är lika skruvad. God natt.
Citera
2026-08-21, 22:29
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Jag frågade inte efter vad Du personligen tycker om personens utseende. Vi provar igen..
Hur ser en frisk person ut enligt dig?
Och vad smyckar sig en frisk person med anser du?
Okej. Rent objektivt har en frisk person inte massa tatueringar på kroppen, lider av övervikt och har en gigantisk näsring i ansiktet.
Citera
2026-08-21, 22:30
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Så du säger att det är en transkvinna? Bevisa det.

Vill du ha bevis att jorden är rund, också?

/AI
Citera
2026-08-21, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unitrequired-001
Vi har gett lite för mycket "frihet" att se ut som man vill med tatueringar, näsringar, kläder osv utan att förstå och inge vilken typ av signal detta i slutändan ger andra. Vi människor dömmer folk väldigt snabbt vid första intryck, det är mänskligt helt enkelt.

Men det gör att inga regler finns kvar. Tycker man ser det med kläder där "old money" är stort på TikTok/YTshorts. Men det är egentligen bara klassiska kläder för män som, chinos, kostymbyxor, OCBD och half-zip tröjor eller blazers...

Jag själv fick "återupptäcka" detta, bara ren tur att jag aldrig tex tatuerade mig när jag var 18 år, hade ångrat det nu med råge.

Sen ja, i artiklen är det lite uppenbart vad problemet är men ingen vågar säga det rakt ut till personen personligen samt hur detta ska åtgärdas. Men vissa skulle behöva vägledning.

Du har rätt i att problemet är uppenbart men ingen vågar säga det rakt ut.
Någon behöver hjälpa eller lära upp chefen så att den förstår sitt ansvar i att leda och fördela arbetet för att nå verksamhetens mål.

Om chefen inte förstår sin roll blir det svårt att utföra ett bra arbete. Bristande ledarskap leder som oftast till oklara mål, låg motivation och stress.
Hela arbetsgruppen och verksamheten blir drabbad av ett klandervärt ledarskap.
Citera
2026-08-21, 22:42
Medlem
Citat:
Du har rätt i att problemet är uppenbart men ingen vågar säga det rakt ut.
Någon behöver hjälpa eller lära upp chefen så att den förstår sitt ansvar i att leda och fördela arbetet för att nå verksamhetens mål.

Om chefen inte förstår sin roll blir det svårt att utföra ett bra arbete. Bristande ledarskap leder som oftast till oklara mål, låg motivation och stress.
Hela arbetsgruppen och verksamheten blir drabbad av ett klandervärt ledarskap.

Målen verkar kunna nås utan att Jamie får tider.

Annars hade Jamie fått tider.
Senast redigerad av unitrequired-001 2026-08-21 kl. 23:42.
Citera
2026-08-21, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Åh gud du är lika skruvad. God natt.

Ni två kanske kan prata ihop er och forma en manual för hur vi alla ska se ut?

Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Okej. Rent objektivt har en frisk person inte massa tatueringar på kroppen, lider av övervikt och har en gigantisk näsring i ansiktet.

Det verkar enkelt för er att kommentera era personliga preferenser för hur ni anser att en människa inte ska se ut.
Kan ni komma överens om hur man ska se ut?
Citera
2026-08-21, 22:45
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Vill du ha bevis att jorden är rund, också?

/AI

Lyssna på när hon talar. Det är inte en mans röst.
Citera
2026-08-21, 22:48
Medlem
Glödskals avatar
Citat:

Det verkar enkelt för er att kommentera era personliga preferenser för hur ni anser att en människa inte ska se ut.

Ok ditt pucko: den som tatuerar en SNARA på sig själv är sjuk.
För vidare förkovran hänvisar jag till (FB) "Någon att tala med"-telefonnummer (Uppdaterat 2023-01-26)
Citera
2026-08-21, 22:51
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Nej, nej, du har missuppfattat mitt inlägg. Rent objektivt sett är det inte en frisk person.
Citera
2026-08-21, 22:55
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Det är egentligen synd om henne, men jag tycker inte synd om henne.

Nej det är det inte, höna får fan växa upp och ta ett jobb där utseendet inte skrämmer bort kunderna eller stänga av freakmode när det jobbas.

Jag vet för jag ska inte vara vid nån säljdesk, det är ingen bra affärsidé.
Citera
2026-08-21, 23:05
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
KAnske för att det inte är normalt att bryta ihop när man får nya arbetsuppgifter.

Det finns ingen beredskap för psykisk ohälsa på en arbetsplats. OCh det är heller ingen kompetens som behövs i arbetslivet. Psykisk ohälsa är samhällets ansvar.

Skulle bli enormt förvånad om hon inte har autsim: babyface och coca-cola-bottnar. Även kommunism är en indikation. Nu vill jag inte skriva det i var och varenda djävla inlägg.

Men det är den gruppen som skolstrejkar, skall läsa sagor för barn, blir transvestiter osv osv.
Bra sammanfattat och alla vet vilken typ detta är. Alla har träffat en liknande och ingen är förvånad att *hen* (vill inte trampa nån på tårna här) plötsligt inte får några jobb alls. Hon gillar ett högt tempo säger hon men blir stressad direkt och sjukskriven. När det gäller jobb i dagligvaruhandeln går det 100 sökande på en plats så jag tror att de klarar sig ändå. Det går nästan inte att hitta en mer volatil plats att arbeta på om du inte är visstidsanställd redan. Ingen arbetsgivare vill ha med dessa att göra om de kan undvika, blir bara en massa bekymmer på ett eller annat sätt.
Citera
2026-08-21, 23:10
Medlem
needAlifes avatar
Citat:

Personliga preferenser? Anständigt utseende kallar de normala i samhället det för. ALLA ser direkt (utom du då) att hon är på plats 101 av 100 av folk som borde ha kundkontakt. Jag tar hellre en gubbe utan tänder och som luktar gammalt avlopp än henne. Hon kan ju börja med att inte ha öron som ser ut som om hon var någon form av afrikansk infödingstam. Lite sent att åtgärda dock men då får man leta efter annat där man inte syns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in