2026-08-21, 21:28
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjuussttmmee
Men frågan kvarstår fortfarande varför en presskonferens blir framflyttad två gånger under 4 timmar.

Det är väl knappast konstigt för att inte kontaminera förhör och utredning.
Citera
2026-08-21, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennartohly
GM sitter i förvar och vårdas inte enligt polisen på presskonferensen.

Jo han vårdas men under polisbevakning . Han behöver ju operera ut skottet i benet
Citera
2026-08-21, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hantverksfilosof
Nej. Och jag kan ha fel. Men. Det finns bara ca 30-40 Nebel i Sverige, och jag vet att Carlos blir Karoly på ungerska. Det finns en Karoly Nebel på Backen 120 utanför Sundsvall som flyttade samtidigt som sonen.

Verkar stämma. Karoly Nebel finns på Krimfup, liksom en S*bastian Nebel som även bott på Runstensvägen 26 i Sundsvall tidigare.
Citera
Medlem
Finns det nån sanning i att den döda tjejen är hans ex?
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKanyl
Det handlar ju snarare om glorifierade av allt som kan kopplas till massmord snarare än någon politisk filosofi. De hatar människor, oavsett vilken typ av människor det handlar om.
Är det inte så att de hatar sig själva, snarare. Eller sina föräldrar? Tack vare internet har individuella psykon lyckats få kontakt och kan hata tillsammans. De ägnar sig åt cynism, dragen till sin spets.

Jag ”hatar” mänskligheten men har tålamod att vänta på att den ska dö ut av sig själv.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Verkligen! Otrolig insats av blåljuspersonal!

Jag tror att de fått väldigt mycket lärdom från USA. När det gäller liknande händelser så har de lärt sig att vänta ut är det sämsta om man vill minimera det dödliga våldet.
Citera
2026-08-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejdu4564
Min teori: Tjejen hade han något emot och därför högg han henne flera gånger. Under denna tiden försökte 2 killar stoppa honom och de träffades då också av svärdet. Av de 3 killar som vårdas är 1 av de GM.

Han är i arresten sa de. Men kanske kallas så även om han vårdas på sjukhus i och med att han är gripen?
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Finns det nån sanning i att den döda tjejen är hans ex?
Nej, ren spekulation i tråden
Citera
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Vet inget om vem han avgudade. Känner du honom eller tror du att du gör det för du sett några enstaka grejer på sociala medier?
Lägger man ut en bild på svärd i ett gitarrfodral några få timmar innan dådet samtidigt som man skriver "no more edits" så är sannolikheten rätt stor att det utpekade kontot tillhör MGM.
Samma konto som sen under attentaten skickar en bild på ett blodigt offer i ett meddelande till ett annat konto.

Tittar man sen på kontots alla inlägg blir det nog väldigt svårt att inte förstå vilka han tycks ha hyllat.
Citera
Medlem
Hört namnet Agnes nämnas, ingen aning om det stämmer men om så är fallet vill jag till hennes föräldrar av hela mitt hjärta beklaga min sorg.
Citera
2026-08-21, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iminlilahelikopter
Kan du eller någon annan förklara vad som exakt visas på bilden, för oss som inte vågar kolla?!

En uppenbart död person. Man ser inte ansikte eller överkropp direkt. Det är överstruket, men en del blod och en konversation på TikTok där förövaren säger One is dead.
Senast redigerad av Confusion 2026-08-21 kl. 21:33.
Citera
2026-08-21, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Nej, ren spekulation i tråden

Liksom att det är en tjej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto