2026-08-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Två invandrare intervjuas i Aktuellt. Den ena säger att "deras vän stabbade honom i armen och de såg att det rann blod på armen".

Inga frågor på varför invandrarnas vän bar kniv i skolan?!!!!
GM "stabbade" vännen. Det var väl på vännen blodet rann.
Citera
2026-08-21, 21:13
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Just de här som på tiktok och andra sociala medier hyllar och glorifierar skoldåd tycker man ju att de borde ha koll på. De kan ju inte vara så många.

Det är sant. De borde man kunna kartlägga och sätta in åtgärder mot.
Citera
Medlem
Killen mördade sin exflickvän som dumpat honom?
Citera
Avstängd
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Det kan han nog ha varit. Jag börjar få känslan av att allt det här egentligen handlar om ett svartsjukedrama som fullständigt urartat.

Nej, tror det var en skolattack. Hade inte polisen varit där så fort hade det varit fler dödsfall.

Han kom bokstavligen in på skolan med en mask och stor kniv. Precis som Anton Pettersson.
Låter inte som ett svartsjukedrama precis.
Citera
Medlem
Vad är syftet med att hålla en presskonferens om man inte kan svara på några frågor överhuvudtaget?

Allt vi fick bekräftat var 1 död, 3 skadade, 2 allvarliga skador. Brukar det gå till såhär?

Vila i frid till den avlidne, och hoppas att dem skadade klarar sig. Otroligt tragiskt och sorgligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hantverksfilosof
Jo, jag vet att hans andranamn är Carlos. Och jag har kollat adressen han bor på. Enligt andra här var det hans ungerska pappa som skrev på fejjan under namnet Carlos, och det förklarar formuleringen där. Men en sökning på Carlos Nebel ger en man som (numer?) kallar sig/heter Karoly, det ungerska ”Carlos”. Ställt utom tvivel för mig att den 52-åringen född 1973 också är Liams pappa, eftersom han flyttade från Sundsvall samtidigt som Liam flyttade därifrån till fosterhem. Pappan är en jävla idiot. Förvånar mig inte om han fått sonen att begå brottet.

Vet du om hans pappa?
Citera
Medlem
Vilken jävla mardröm för de anhöriga.

Det här dådet borde aldrig ha skett, hur fan kunde gärningsmannen få vara så öppen med sitt vurmande för diverse skoldåd på sociala medier utan att myndigheter lyckades snappa upp det?
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Det kan han nog ha varit. Jag börjar få känslan av att allt det här egentligen handlar om ett svartsjukedrama som fullständigt urartat.

Utan att veta någonting så tror jag lite samma sak. Han har väl gått på skolan och skulle gått 3e året. Har stora problem och kan ha någon exflickvän där och om målet var tjejen så kan så klart andra blivit skadade när de försökte hjälpa
Citera
Medlem
Är det inte märkligt att flera ”fankonton” på tiktok visste tidigt att _bara_ en va död?
Citera
2026-08-21, 21:14
Medlem
Dumdrygs avatar
Enormt starkt jobbat av lokalpolisen i Fagersta. 10 minuter efter larmet så grips han.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Haha, de ristade ju till och med in AFA-budskap på hylsorna och lade upp transaktivism i sina sociala medier.

Nej... du har svalt kool-aiden som man säger. Det var inga "AFA-budskap" utan snarare taget från ett datorspel. Inga som helst bevis på att han tillhörde nån vänstergrupp eller yttryckt någon sorts politisk motivation.

Hur tycker du själv att det går för dig? Ska du komma med ETT exempel på alla dessa hemska vänsterterrorister eller? Det verkar inte så...
Citera
Medlem
SuchASurprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tjejen på bilden som var död?

Vilken bild om jag får fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto