2026-08-21, 21:10
Medlem
Mina tankar går i första hand till den avlidna flickans närstående.

Polisens oerhört snabba gripande av gärningsmannen har nog förhindrat en ännu större tragedi.

Första larmsamtal till polisen: 14.06

Gärningsmannen skjuten och gripen 14.16

Detta är inget annat än sensationellt snabbt av polisen i en glesbygdskommun.
Citera
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Tvållåda för vänstern att stå på och känslosåsa om incels och högerextremism.

No Lives Matter-rörelsen har generellt sett inga politiska åsikter förutom möjligtvis anti-feminism.

Att de klassas som "högerextremister" beror på att de använder många olika symboler som förknippas med NS-Tyskland. De är edgelords.

De attackerar däremot allt och alla.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pero3
Hugo Jackson (eslöv), Laaiti ekensteen (kristianstad), Jarmo pitkänen (varberg), Fabian cederholm (stockholm), Emilia lönngren (nybro), Och en del andra som försökt begå skolattacker.

Nu nämnde jag att vissa var stoppade. Vissa är även tveksamma då de vill skada vissa utvalda personer. Bara kolla på Wikipedia så ser man många tveksamma. Det har skett många många attacker där folk blivit attackerade med kniv på skolan men en bråkdel syns på wiki. Det är för att om gangster söker upp någon som de vill skada på skolan så ser man det mer som "gängbråk" än skolattack även om det var på skolan
Citera
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
En avliden, det stämmer antagligen med den unga kvinnan då tyvärr.

Enormt sorgligt, hade hoppats på att detta äckel inte hade lyckats med mer än att skada några få.
Lider med närstående och vänner i Fagersta.

Kan GM ha varit inriktad på just henne?

Det kan han nog ha varit. Jag börjar få känslan av att allt det här egentligen handlar om ett svartsjukedrama som fullständigt urartat.
Citera
2026-08-21, 21:11
Medlem
lucemuss avatar
Ännu en radikaliserad mupp, satsar en tusing eller två att han har Breivik och Tarrant videor på hårddisken och små söta discord grupper med 764 och Cvlt anknytningar, jävla curlade incels, ge dem ett kok stryk och 1h internet om dagen max så ska det nog bli andra fasoner.
Citera
Medlem
Den mest onödigaste presskonferensen i Sveriges historia. Kan ju inte svara på några frågor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isthedark
Det är ju redan bekräftat att hans pappa är från Ungern.
Det går ju läsa i tråden.

Ah sorry.. jag har missat det..
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det finns många som uppträder på olika oroväckande sätt, och det är mycket som händer dagligen som inte står i tidningen. Hur ska polisen kunna hålla koll på alla? Hur många tusen extra poliser behövs?

Hur ska bevakningen gå till?

Just de här som på tiktok och andra sociala medier hyllar och glorifierar skoldåd tycker man ju att de borde ha koll på. De kan ju inte vara så många.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Carlos Nebel på fb är GM.

Han heter Liam Carlos Nebel därav han använde sitt andranamn på fejjan.

Jo, jag vet att hans andranamn är Carlos. Och jag har kollat adressen han bor på. Enligt andra här var det hans ungerska pappa som skrev på fejjan under namnet Carlos, och det förklarar formuleringen där. Men en sökning på Carlos Nebel ger en man som (numer?) kallar sig/heter Karoly, det ungerska ”Carlos”. Ställt utom tvivel för mig att den 52-åringen född 1973 också är Liams pappa, eftersom han flyttade från Sundsvall samtidigt som Liam flyttade därifrån till fosterhem. Pappan är en jävla idiot. Förvånar mig inte om han fått sonen att begå brottet.
Citera
2026-08-21, 21:12
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Aja tur att ingen dog iaf
De gick ju nyss ut med att en är död..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frost37
Mina tankar går i första hand till den avlidna flickans närstående.

Polisens oerhört snabba gripande av gärningsmannen har nog förhindrat en ännu större tragedi.

Första larmsamtal till polisen: 14.06

Gärningsmannen skjuten och gripen 14.16

Detta är inget annat än sensationellt snabbt av polisen i en glesbygdskommun.

Man får anta att de har dragit lärdom av det som hände i Örebro.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AxlP
Vilken bild?

Tror det var denna: https://ibb.co/ymbmQHmw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto