2026-08-21, 14:58
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanItor91
Finns väl 100+ tjejnamn på L som är vanligare än Lilou i Sverige, så långsökt är det inte.
Iofs men jag minns någon video där de frågade Lunabelle om namnet Lilou och hon älskade det.
Jag tror ärligt talat hon och dom snarare tänkte på Lilo & Stitch än på Linnea här.
Hur insatt tror du Lunabelle är i Linneas gamla smeknamn?
Det blir lite väl mycket Da Vinci-koden över detta, men visst, kör på det om det får teorin att gå ihop.
Citera
2026-08-21, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
Jag minns det som att företagsekonomi var särskrivet?
Det stämmer bra det! Jag rättade till hans stavfel, Joakims i kursiv stil:

Företagsekonomi = "företags ekonomi"
I alla fall = "iallafall"
Er = "eran"
Propaganda = "propanda" (fast han kanske menade pro-panda? Att han är väldigt mycket för pandor! Ha ha ha)

Men men, nu ska vi inte vara dumma. Joakim är ju trots allt väldigt duktig på företagsekonomi (åtminstone enligt han själv). Trevlig helg!
Citera
2026-08-21, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Jag frågar igen, i vilken/vilka videor kan man se detta? Nån måste ju veta?
Den där Jockiboi tar studenten, från förra sommaren (eller förrförra?)
Citera
2026-08-21, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Iofs men jag minns någon video där de frågade Lunabelle om namnet Lilou och hon älskade det.
Jag tror ärligt talat hon och dom snarare tänkte på Lilo & Stitch än på Linnea här.
Det blir lite väl mycket Da Vinci-koden över detta, men visst, kör på det om det får teorin att gå ihop.
Lilo dök upp 2024 och namnet var bestämt namnet innan dom presenterade det för barnen. Lunabelle tyckte om det och Lionell hatade det och började gråta när dom presenterade det (för att ge kontext till din infallsvinkel, att barnens åsikt hade inverkan på valet av namn). Det var Jockes val och hans röst som gjorde att det blev Lilou. Hela tiden visste Jocke tiden att Lilo var Linneas smeknamn. Hela Chrippa-dramat handlar om Jockes ilska över att Linnea förblev Chrippas. Är det så svårt att se? Allt har handlat om Linnea för Jockes del. Vad gjorde Jocke när Jonna inte ville ha honom? Han trakasserade henne i sin blogg tills hon gav med sig? Vad gjorde Jocke när Hanna Widerstedt inte ville ha honom? Han piskade upp ett helt drev mot henne. Vad gjorde Jocke när hans flickvän lämnade honom? Misshandlade killen hon lämnat honom för.

Att Jockes sektapor inte kan känna igen mönster och att han sedan har fått Anjo Einstein att tro att det handlar om något annat är vad det är.

Till och med Jonna begriper att Jocke är såld på Linnea. Hennes annars så lugna attityd förändras och hennes blick lyser av hat när Linnea kommer på tal och hon har bantat ner sig nästan 40 kilo och gått till kliniker och gjort stora förändringar av ansiktsformen, hon gör sig mer lik Linnea.

Skulle du döpa ditt barn efter någon du hatar?
Citera
2026-08-21, 19:28
Medlem
Den 24 juni gick Joakim ut med en tävling där någon skulle vinna 35 000 kr. Denna tävling publicerades både på TikTok och Instagram storys.

Joakim sa: "Jag kommer den 20 augusti att välja ut en av er som vinner 35 000 kr. Lycka till"

Idag är det den 21 augusti och Joakim publicerade aldrig någon vinnare igår, åtminstone inte på Instagram. Är det någon som har TikTok som kan verifiera att ingen vinnare utsågs igår dvs. 20 augusti?

Här är de brister som finns/fanns med i tävlingen:

1. Att lova att en vinst på 35 000 kr ska delas ut ett specifikt datum, och sedan inte gör det, är ett brott mot god marknadsföringssed.

2. Joakim måste redovisa resultatet av tävlingen offentligt den 20 augusti. Det ska framgå tydligt för alla deltagare att en vinst faktiskt har delats ut till en riktig person (det vill säga inte någon i Joakims närhet).

3. Enligt spellagen och Konsumentverkets riktlinjer får tävlingar med stora ekonomiska värden inte rikta sig till personer under 18 år. Joakim nämnde inget om någon åldersgräns.

4. Om deltagarna har behövt göra en prestation (vilket de var tvungna till), räknas det som en pristävling. Då är vinsten skattepliktig som inkomst av tjänst eftersom värdet är så pass högt.

5. Joakim är skyldig att informera om vinstskatten (vilket han inte gör). Om han säger "Du vinner 35 000 kr" och inget annat anges, förväntar sig vinnaren den summan.

6. Enligt god marknadsföringssed måste tävlingsvillkoren vara lättillgängliga. Detta innebär att Joakim, innan tävlingen startade, skulle ha publicerat en länk eller text som tydligt visade vem som sitter i juryn och vilka kriterier som juryn bedömer efter.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Och Konsumentverket skiter fullständigt i om att Joakim har fullt upp med annat...
Citera
2026-08-21, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Den 24 juni gick Joakim ut med en tävling där någon skulle vinna 35 000 kr. Denna tävling publicerades både på TikTok och Instagram storys.

Joakim sa: "Jag kommer den 20 augusti att välja ut en av er som vinner 35 000 kr. Lycka till"

Idag är det den 21 augusti och Joakim publicerade aldrig någon vinnare igår, åtminstone inte på Instagram. Är det någon som har TikTok som kan verifiera att ingen vinnare utsågs igår dvs. 20 augusti?

1. Att lova att en vinst på 35 000 kr ska delas ut ett specifikt datum, och sedan inte gör det, är ett brott mot god marknadsföringssed.

2. Joakim måste redovisa resultatet av tävlingen offentligt den 20 augusti. Det ska framgå tydligt för alla deltagare att en vinst faktiskt har delats ut till en riktig person (det vill säga inte någon i Joakims närhet).

3. Enligt spellagen och Konsumentverkets riktlinjer får tävlingar med stora ekonomiska värden inte rikta sig till personer under 18 år. Joakim nämnde inget om någon åldersgräns.

4. Om deltagarna har behövt göra en prestation (vilket de var tvungna till), räknas det som en pristävling. Då är vinsten skattepliktig som inkomst av tjänst eftersom värdet är så pass högt.

5. Joakim är skyldig att informera om vinstskatten (vilket han inte gör). Om han säger "Du vinner 35 000 kr" och inget annat anges, förväntar sig vinnaren den summan.

6. Enligt god marknadsföringssed måste tävlingsvillkoren vara lättillgängliga. Detta innebär att Joakim, innan tävlingen startade, skulle ha publicerat en länk eller text som tydligt visade vem som sitter i juryn och vilka kriterier som juryn bedömer efter.

Och Konsumentverket skiter fullständigt i om att Joakim har fullt upp med annat...

Just det, det där kom jag ihåg nu. Var det inte barn som skulle göra inlägg på sociala medier för att göra reklam för honom? Hur kan han tro att han ska komma undan med allt hela tiden?!
Citera
2026-08-21, 20:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Fast alla deras tre barn heter ju Lunabelle, Lionel och Lilou. De har haft ett tema på bokstaven L hela vägen. Att få namnet Lilou till att handla om Linnea, visst kör på det om det passar i din konspirationsteori.
Jag tycker dom alla är skeva på ett eller annat sätt.
Det första tanken var inte Lilou utan Lilo .. de lade till u:et när det påtalades att Lilo var Linneas smeknamn - så efter en tid när han var tvungen att svälja det så lade de till ett u.

Tittar du på chatt chatt chatten så ser du dock att han LÅNGT TIDIGARE visste att Linnea kallades Lilo - men ändå ville döpa sin son till det namnet.

Så att det handlade om Linnea är INTE långsökt alls.
Citera
2026-08-21, 21:49
Medlem
https://www.expressen.se/noje/jockibois-resa-fran-hemlosheten-till-den-svenska-youtube-tronen-9/?fbclid=PAb21jcAT1islwZG9mAmV4dG4DYWVtAjExAHNydGMG YXBwX2lkDzU2NzA2NzM0MzM1MjQyNwABp1oINiq9sZlz3mVKoD 9FsINC7I0qhMgiIQHAFB8dfP5iSKGS9hAaoOkD6Rfi_aem_IIQ AsM5PhRCxBIX9bA9o9g

"Så fort jag inte lydde höjde han rösten, och handen, direkt. Han slog mig ett par gånger. Tydligast minns jag hur han puttade ner mig för en trappa."

Intressant hur han tydligt mindes dessa övergrepp men när socpapperna var de en helt annan historia... 

Och inge snack om nå kattmat där inte.

"Han hade knappt råd att äta.
– Jag kokade korv i mikron. Gjorde mos i mikron. Det var det enda, och panpizza, jag åt i tre månader. Det var skitjobbigt. Pinsamt. Jag skulle visa hela Vadstena “nu är jag känd”. Men jag var knappt det längre. Hade inga pengar. Kunde inte ens betala elen, säger han."

Sen hela historien om att jonna polisanmälde jocke och inte ville ha med han att göra låter helt annorlunda i denna intervju. Tydligen var de på marknaden de inledde förhållandet och inte ett år senare EFTER jocke trakasserat henne och hon polisanmält honom. Snarare var de hon som var på jocke.... faschinerande hur ingenting aldrig någonsin går ihop. Jocke och jonna är frenetiska lögnare.

"Skänninge marknad, inledde Joakim och Jonna ett på och av-förhållande.
För att uttrycka det diplomatiskt: Jonna var mer på, Joakim något mer av.
– Han kunde stå och prata med andra tjejer framför mig, men jag var så kär att jag inte förstod någonting. Folk kunde komma och säga “jag låg med honom igår” och jag trodde inte på det. Jag såg bara hans bra sidor."
Citera
2026-08-21, 21:58
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa

Spännande, vad var det för sorts tävling, kan man hitta ursprungsinlägget? Här är ju verkligen något konkret på skitgubbebeteende
Citera
2026-08-21, 23:36
Avstängd
larserik32s avatar
Citat:
Jockey har tenkt namnet i flera år men Linea vill således skriva in sej i historen och anklagar Jockey för namn stöld
Citera
2026-08-22, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larserik32
Jockey har tenkt namnet i flera år men Linea vill således skriva in sej i historen och anklagar Jockey för namn stöld
jete säket e d så.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2026-08-22 kl. 00:17.
Citera
2026-08-22, 00:49
Medlem
micro113s avatar
Jäklar vad det går runt grejer på nätet nu .. Jag tror Operation Kobra tjuvstartat ...

Söndag blir spännande att se .. och det menar jag inte TV4:as patetiska fest, utan det som händer på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in