2026-08-21, 19:24
Medlem
StickyKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Kommentaren här ifrån GMs facebook kan översättas ifrån ungerska till ”Lejonet från Bušče”.

Bušče är en ort i Bosnien & Hercegovnia.

https://ibb.co/QvpKYYQ6

Så det är inte evigt tjatande, utan korrekt tjatande.

Fast det står inte Bušče utan Büszke, som betyder "stolt" på ungerska. Texten säger något om stolt lejon.
Citera
Medlem
BrainOfSheldons avatar
I bildbeskrivningen till kampsportsbilden på Facebook har han skrivit något om att han är väldigt stolt över personen som är 15 år bla bla. Föreställer bilden någon annan, eller talar han till sitt yngre jag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
En av de skadade är 12 år. Om han inte är ett supergeni som fått hoppa över flera klasser har han inget att göra där och en oroaannälan till socialen om att han hänger med äldre vore på sin plats.

Om han är ett supergeni kanske GM var sur att han fick gå på skolan. Kan vara ett motiv

Kan han ha befunnit sig utanför skolan? Ligger en högstadieskola precis bredvid.
Citera
2026-08-21, 19:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ordet nebel kommer ursprungligen från Tyskland.

Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Namnet har Rumänskt ursprung, läs på .

Nemel betyder dimma, typ, på tyska.

Din killgissare.

Läs på själv.

Du har fel. Ordet nebel betyder dimma på svenska. Ordet kommer ursprungligen från Tyskland.
Citera
Medlem
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StickyKitten
Fast det står inte Bušče utan Büszke, som betyder "stolt" på ungerska. Texten säger något om stolt lejon.

När jag slog in översättningen översattes det till ”lejonet ifrån Bušče”

Jag skrev in det som stod under bilden.
Citera
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Ulf Kristersson ställer in sitt sommartal imorgon, det skulle han väl aldrig göra om det inte var dödsfall.
Ganska bra reflektion. Vi får hoppas att ingen har avlidit, men tyvärr är det troligen inte så.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Ulf Kristersson ställer in sitt sommartal imorgon, det skulle han väl aldrig göra om det inte var dödsfall.

Läste detta också. Det är något mystiskt med inställd/senarelagd presskonferens, och nu detta inställda sommartal som tyder på att det är något extremt allvarligt.

Med anledning av den allvarliga händelsen i Fagersta kommer min fulla uppmärksamhet ägnas åt arbetet med händelsen, säger Kristersson.
Citera
2026-08-21, 19:26
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePrivacyTerms
Nej, jag vet att ni jättegärna vill att det ska vara så, men inte en enda av dem har någon uttalad politisk motivation eller tillhörighet. Försök igen.

Haha, de ristade ju till och med in AFA-budskap på hylsorna och lade upp transaktivism i sina sociala medier.
Citera
Medlem
såg ni denna bilden? https://imgur.com/a/k70m5nr
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Läste detta också. Det är något mystiskt med inställd/senarelagd presskonferens, och nu detta inställda sommartal som tyder på att det är något extremt allvarligt.

Med anledning av den allvarliga händelsen i Fagersta kommer min fulla uppmärksamhet ägnas åt arbetet med händelsen, säger Kristersson.

Vad är det som är mystiskt?
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Japp det är bekräftat att gärningsmannen är etnonationalist. En ensamvarg radikaliserad av internet och vi har sorgligt nog ännu ett högerextremt terrordåd i statistiken.

Varför dödade han svenskar då?
Citera
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Utrustning i gitarrfodral, precis som Rickard Andersson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in