2026-08-16, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Ja, de rutiga brallorna kostar ca 1600 per styck.

https://underbaraclaras.se/2026/08/15/satt-p-for-prickar-och-se-sjalv-hur-det-gar/

Sedan är det ju i och för sig så att Clara kan påstå att hon har köpt kläder på loppis, för att det inte bara ska se ut som att hon köper nya brallor,men i själva verket så… hon verkar ju ha lite fritt förhållande till sanningen ibland, hon påstår att hon ska läsa en massa böcker under sommaren, men hon har förmodligen mest bläddrat i dem… 😄

Sorry, nu verkar tråden ha rensats? Eller så är jag bara trött nu och virrig. Jag svarade på fel inlägg. Ber om ursäkt, skulle ha varit svar på inlägget om stipendiet. Till Carli.

Visst har Clara ljudboksaura ? Hon köper säkert böckerna men inte för att läsa eller stötta författaren utan som avdragsgill rekvisita.
Citera
2026-08-17, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Visst har Clara ljudboksaura ? Hon köper säkert böckerna men inte för att läsa eller stötta författaren utan som avdragsgill rekvisita.

Ja, hon lyssnar på ljudböcker i dubbel hastighet. Medan hon snor ihop en sockerkaka. Ibland ligger hon i soffan och lyssnar också, men då brukar hon somna.
Citera
2026-08-18, 17:21
Medlem
Usch vad jag ogillar uttrycket "loppat", vet bara Clara som använder det. Ser framför mig noppiga kläder. Älskar dock vintage, second hand och loppisfynd.
Citera
2026-08-18, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Usch vad jag ogillar uttrycket "loppat", vet bara Clara som använder det. Ser framför mig noppiga kläder. Älskar dock vintage, second hand och loppisfynd.

Haha, jag med! Ryser när jag läser ordet och jag älskar också second hand. ”Loppad tröja” = jag associerar till ”loppäten tröja”. Löss och loppor, blää! Nej, hon måste sluta med det där vidriga uttrycket.
Citera
2026-08-18, 21:12
Medlem
Jag var tvungen att skaffa mig ett FB konto, för jag älskar den här tråden!

Har läst UC sen Bertil föddes. Läste bara UC och Blondinbella för de är ytterlighetern till mitt eget liv. Läser bara gratisinläggen, för jag har aldrig känt att det är tillräckligt värt att betala för.

Nu skall ju Clara och Erika ha redaktionssalen och då undrar jag ju om det blir uppstyrning på inläggen? Tyckte de gamla korten på Clara var så fina, särskilt det sista! Det är typ den ”Clara” jag fortfarande tänker att hon är, inte Tant Raffa som nu.

Något som störde mig så enormt för ett tag sedan, var när hon hade tagit kort över axeln och la ut bild på Bertil och hans nya tjej, tyckte det var så gränslöst.

Har alltid tänkt att Clara och Malins vänskap är som klassens tönt (Clara) får vara med klassens coolaste tjej (Malin). Bli sedd och känna sig cool och se ned på andra ihop = status i sina egna ögon. Plötsligt duger hon. Vet att Malin inte var särskilt trevlig på gymnasiet.
Det är väl inte så konstigt att Clara totalt stagnerat efter gymnasiet, hon har ju inte gjort något som bidrar till att man växer som människa; universitet, utbytesår, flytta till ny stad.
Tycker att hon också uppvisar tydliga ADHD drag, men som hon beskriver som ”kreativitet” (möblera om mitt i natten, inte kunna hålla ordning på något, tappa bort bilnycklar halvårsvis osv).
Citera
2026-08-19, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkaAnka13
Jag var tvungen att skaffa mig ett FB konto, för jag älskar den här tråden!

Har läst UC sen Bertil föddes. Läste bara UC och Blondinbella för de är ytterlighetern till mitt eget liv. Läser bara gratisinläggen, för jag har aldrig känt att det är tillräckligt värt att betala för.

Nu skall ju Clara och Erika ha redaktionssalen och då undrar jag ju om det blir uppstyrning på inläggen? Tyckte de gamla korten på Clara var så fina, särskilt det sista! Det är typ den ”Clara” jag fortfarande tänker att hon är, inte Tant Raffa som nu.

Något som störde mig så enormt för ett tag sedan, var när hon hade tagit kort över axeln och la ut bild på Bertil och hans nya tjej, tyckte det var så gränslöst.

Har alltid tänkt att Clara och Malins vänskap är som klassens tönt (Clara) får vara med klassens coolaste tjej (Malin). Bli sedd och känna sig cool och se ned på andra ihop = status i sina egna ögon. Plötsligt duger hon. Vet att Malin inte var särskilt trevlig på gymnasiet.
Det är väl inte så konstigt att Clara totalt stagnerat efter gymnasiet, hon har ju inte gjort något som bidrar till att man växer som människa; universitet, utbytesår, flytta till ny stad.
Tycker att hon också uppvisar tydliga ADHD drag, men som hon beskriver som ”kreativitet” (möblera om mitt i natten, inte kunna hålla ordning på något, tappa bort bilnycklar halvårsvis osv).

Intressant spaning!
Många med ADHD bränner ju också ut sig, särskilt de i kreativa yrken där det saknas ramar och struktur att förhålla sig till. Det är kanske därför Clara har så svårt att ta tag i saker hon tycker är tråkigt (ekonomi, administration..) och därför avgörande att hon har en assistent som styr upp sådant.
Citera
2026-08-19, 12:52
Medlem
snowbells avatar
Jag har aldrig lyssnat på en podd med Clara och Malin förut, men efter tips här i tråden så gjorde jag det. Man talade om semester, och Clara beskrev hur hon talade om för sina barn att också hon minsann har semester, så därför fick de inte ditten och datten...
Tonen i hennes röst, (har aldrig hör henne tala förut) reagerade jag på, hon lät så hård och kylig.
Jag tänkte också på hennes barn, att få sådant svar rätt i ansiktet, stackars barn...
(är det någon annan här som också lysnat på det, och vad anser ni?)

Sen var det en annan sak jag tänkte på, Claras "utveckling" som vuxen.
Att gå från präktig till att skilja sig till vilja verka sexig....
Den utvecklingen påminner om Linda Skugges utveckling, eller hur?
Citera
2026-08-19, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell

OnlyFans, here we come!!! 🥳
Citera
2026-08-20, 05:12
Medlem
Idag var hon fin på bilden till premium-inlägget! Kunde iofs inte läsa hela inlägget så kanske dök Tant Raffa upp där sen, men bilden i början känner jag igen ”gamla” Clara mer. Förutom den gräsliga hårfärgen då.
Men ändå skaver det, hon har visat sig så…märklig. Överilade beslut vad gäller den nya mannen och samboskapet, en otrevlig ton och andra osmickrande egenskaper.
Vem är hon egentligen?
Citera
2026-08-20, 17:07
Medlem
Citat:

Den utvecklingen osar medelålderskris! Jag kan minsann vara snygg trots att jag är 40! Typ...
Håller med om att hon låter dryg i podden, de få ggr jag lyssnat. Hon är uppfylld av sig själv.
Citera
2026-08-21, 19:25
Medlem
Hycklaren Clara uppmanar nu att man ska demonstrera för en riktig klimatpolitik och delta i Den stora klimatdemonstrationen i Stockholm i helgen. Om hon bara hade befunnit sig i Stockholm så hade hon självklart deltagit. Men det är ju så nedrans besvärligt att ta sig ända dit, så det minsta hon besvärar sig med att göra är att lägga ut det på bloggen och liggandes spela in ett litet videoklipp för att posta på Instagram. Såja, nu har godhetsknarkaren gjort sitt för klimatet för ett tag framöver igen och kan fortsätta googla efter Sézane-plagg på rea.
Citera
2026-08-21, 20:07
Medlem
Citat:
Jag har aldrig lyssnat på en podd med Clara och Malin förut, men efter tips här i tråden så gjorde jag det. Man talade om semester, och Clara beskrev hur hon talade om för sina barn att också hon minsann har semester, så därför fick de inte ditten och datten...
Tonen i hennes röst, (har aldrig hör henne tala förut) reagerade jag på, hon lät så hård och kylig.
Jag tänkte också på hennes barn, att få sådant svar rätt i ansiktet, stackars barn...
(är det någon annan här som också lysnat på det, och vad anser ni?)

Ja, jag har hört det och nej jag tyckte inte att hon var hård och kylig. Jag tycker att det är helt rimligt att lära barn att vuxna också behöver vila.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in