2026-08-16, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Invandringen ökade med SD vid makten.

Varför ljuger du?
76 000 uppehållstillstånd kommer att beviljas under hela 2026, vilket är det lägsta antalet sedan 2005.
Läs här: (FB) Tidöregeringen på väg mot rekordlågt antal uppehållstillstånd – prognos för 2026

När det gäller antalet beviljade medborgarskap efter att de nya reglerna trädde i kraft i juni 2026, kommer färre än 100 medborgarskap nu att beviljas per månad.

Läs här: (FB) Färre än hundra per månad beviljas svenskt medborgarskap efter nya regler införts (aug 2026)
Senast redigerad av liapunov13 2026-08-16 kl. 19:01.
Citera
2026-08-16, 18:59
Medlem
Citat:
Kuppen: Fröken Snusk dök upp på scen – trots avbokningen

Publicerad 16 aug 2026 kl 13.34

Fröken Snusk avbokades från Karl-Oskardagarna i Växjö på grund av ett samarbete med SD-ledaren Jimmie Åkesson.
Men under hela Raggarligans konsert gömde sig artisten under en kon på scenen.
– Det är svårt att stoppa Fröken, säger Rasmus Gozzi.

https://www.expressen.se/noje/kuppen-froken-snusk-dok-upp-pa-scen-trots-avbokningen/
Citera
2026-08-16, 21:22
Medlem
Citat:
130 000 stycken år 2023 och 2024.

Åkesson har pendlat mellan Thailand och Israel och när han väl gör nånting på hemmaplan är det sånt här.

Vilken jävla pajas.

Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Varför ljuger du?
76 000 uppehållstillstånd kommer att beviljas under hela 2026, vilket är det lägsta antalet sedan 2005.
Läs här: (FB) Tidöregeringen på väg mot rekordlågt antal uppehållstillstånd – prognos för 2026

När det gäller antalet beviljade medborgarskap efter att de nya reglerna trädde i kraft i juni 2026, kommer färre än 100 medborgarskap nu att beviljas per månad.

Läs här: (FB) Färre än hundra per månad beviljas svenskt medborgarskap efter nya regler införts (aug 2026)

Du kan inte klippa sönder mitt inlägg och sen påstå att jag ljuger.

Nu är den tillbaka på sosse-nivåer igen.

Åkesson verkar mer intresserad av att sjunga och dansa än att infria sina vallöften.
Citera
2026-08-16, 21:26
Medlem
Citat:

Du ljuger.
Invandringen minskar med Tidöpartierna vid makten till den lägsta nivån sedan 2005.
Tänk på att det år 2005 fanns två miljoner färre invandrare i Sverige jämfört med idag, så chansen att ta hit sina anhöriga var betydligt lägre då.
Citera
2026-08-17, 08:32
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Dom sitter vid makten nu.
Största partiet i regeringsunderlaget och ett flertal ordförandeposter i utskotten.

Tredje största partiet i Sverige någonsin.

Men partiledaren gråter som han är i opposition och när han inte pendlar mellan Thailand och Israel turnerar han med fröken snusk.

Pajas.

Inte med i regeringen.
Ingen ministerpost.

Jäklar, vilken makt - SD kan ju bestämma allt!

Horunge.
Citera
2026-08-17, 14:35
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Minns ni Loket och Treutigers julsatsning? Fy fan.
Citera
2026-08-18, 11:29
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Vad är en "Stockholms grej"? För det jag ser när jag är där en massa vilsna människor som kan och vill mer men fastnat i något form av evighetsloop I sökandet efter ett sammanhang, och samma identitetskris I resten av landet.

Vi mot dem känns som ett gammalt tema, vi är endå bara människor som vill leva, bli bekräftade och ha det bra.

Nu har jag en stövel I både lantlivet och stadslivet och ser tjusningen I bägge livsstilar, men jag vet också vilken stövel jag ska lyfta upp om jag behöver hjälp med att renovera huset eller laga bilen eller bara generella råd I livet.. Sen vet jag inte vad jag har för nytta av sammanhanget i den andra stöveln, en massa tomma fina ord, Bestämmer jag mig för att byta kök så vill jag göra det själv och inte bara prata om det.

Säger det bara för jag är uppväxt i en liten bruksort och jag har i mina sena dar bott i Stockholm. Det är väldigt annorlunda människor o syn på saker. Många partier försöker se ut att komma från rötterna.
Citera
2026-08-19, 19:48
Medlem
https://www.expressen.se/noje/musik/froken-snusks-dansare-tar-avstand-efter-stodet-till-sverigedemokraterna/
Citat:
Fröken Snusks dansare tar avstånd från artistens valkampanjande för Sverigedemokraterna.
Efter en spelning under tisdagskvällen kom dansarna fram till SSU:s ordförande Moska Hassas.

– De ville vara tydliga med att de inte står bakom Sverigedemokraterna och deras budskap. Och en av dem gick faktiskt till och med med i SSU, säger hon.
Citera
2026-08-20, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Inte med i regeringen.
Ingen ministerpost.

Jäklar, vilken makt - SD kan ju bestämma allt!

Horunge.

Störst i regeringsunderlaget, flera ordförandeposter i utskotten.

Mer makt än exempelvis V någonsin haft.

Men ändå tycker Jimmie det är viktigare att apa sig än att jobba

Pajas
Citera
2026-08-20, 18:28
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hoppas låten blir en hit.

Spotify kommer att explodera.
Folk glömmer ju att länka till låten. Här är den: https://www.youtube.com/watch?v=TVsfQt0yyfM
Citera
2026-08-21, 10:35
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Störst i regeringsunderlaget, flera ordförandeposter i utskotten.

Mer makt än exempelvis V någonsin haft.

Men ändå tycker Jimmie det är viktigare att apa sig än att jobba

Pajas

Ja ja, absolut. Jättemycket makt - och drev samtidigt på massinvandringen.
Rimligt ändå.

Pissluffare.
Citera
2026-08-21, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Ja ja, absolut. Jättemycket makt - och drev samtidigt på massinvandringen.
Rimligt ändå.

Pissluffare.

Håller med, SD har större ansvar för hur det ser ut än de flesta andra partier.

Åkesson drev på det personligen tycker tillsammans med Reinfeldt.

Och nu sjunger han och dansar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in