2026-08-21, 18:41
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av electrichair
Hej Vänster här! Vi skiter i ursprung helt och undrar vad fan det är unga män följer för konton på sociala medier. Fattar inte vad du har för belägg för att detta är na skulle vara en invandare. Han har sannolikt minst en förälder från ett annat europeiskt land. Hur förklarar det dådet???
Ni undrar bara om man kan stämpla personen som en nazist och ett rasistiskt hat brott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Du förstår inte saken.

Om personen är invandrare eller hans föräldrar kommer från ett annat land är det importerad problematik. Detsamma gäller Nerijus Bilevicius och liknande.

Men om han har tysk bakgrund (som en del indikerar) är vanligen inte människor som ses som extremt mycket "invandrare".

Inom-europeisk invandring brukar inte anses utgöra större problem...
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Född och född. Om GM har en sydamerikansk mamma, vilket en del talar för i nuläget, så är det väldigt tveksamt om man kan klassa honom som vit.

Ungersk pappa och sydamerikansk mamma (som kan ha skyddad identitet).

Uppgifterna om sydamerikansk mamma kommer från en snubbe på X som verkade ha koll på vem det här var för typ.

Han kan givetvis ha fel, men det som talar för att hans uppgifter stämmer om GM är namnet "Carlos".

”klassa honom som vit”.

Jag vet inte riktigt om det är relevant att lägga energi på att göra en sådan klassificering? Oavsett om du kommer fram till att han är vit eller inte.

Jag kan heller inte se riktigt varför det är relevant vad hans föräldrar är födda? Sett till själva handlingen, så som motiv och så, menar jag.

Det är möjligen så att han är inspirerad av 764 eller extremhögerinfluerade rörelser. Låt säga att hans pappa har ungerskt påbrå och hans mamma sydamerikanskt. Det varken utesluter eller talar ju för något sådant.
Citera
2026-08-21, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoxLilja
Inte efterbliven. Men till ditt försvar var jag lite otydlig ser jag.

Jag vet att det är två skadade killar och ingen död enligt nyheterna. Så då försöker jag förstå varför det sprids att en Agnes skulle vara död. En långsökt anledning skulle vara att en intervjuad mamma heter så och på det visey har namnet kommit in i desinformationscirkusen.

Det är ju mycket som skrivs här som är rena spekulationer. Vilket jag själv precis gjort...oups.

Och sen finns det andra som bara vill provocera och använder ord som vänsterextrem, högertroll osv. Eller kallar folk för rasister. Eller efterbliven för den delen...

Det står även i massmedia att det finns en TREDJE person vars skadeläge är oklart. GM spred även en bild på nedhuggen tjej under dådets gång. Skadeläget må vara spekulationer, men att en tredje skadad finns är onekligen sant.
Citera
Avstängd
Ser inte ut som thai-boxhandskar
Jag tror shootfighting
Värre än thai, att handskas med..

Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Att döma av fotot på MGM där han står i en kampsportsring, så verkar han ha utövat Thaiboxning.

Kanske därför ingen kunde stoppa honom innan polisen sköt honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutetruthforcer
Är förvånad över att många inte har lärt sig att om GM är vit/svensk, så hade man direkt gått ut med det. Mainstream media är livrädda för ”rasist” kortet
Skitsnack. De gick inte direkt ut när det var Risbergaska pajas.
Citera
2026-08-21, 18:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Den som pratar om att Allard är högerextrem är ju helt slut i huvud. Allard tillhör extremvänstern och var till och med för extrem för att sitta kvar i vänsterpartiet. Nu har han startat ett eget parti där han plockar frågar från både höger och vänster. Han har absolut ingen högerideologi och där var därför också som den här missanpassade invandraren hade honom som en förebild och inte Jimmie Åkesson

Allard säger ju själv att han kom ut som kommunist.

"Ja — om du menar Markus Allard (Örebropartiet), så finns det gott om belägg för att han själv har beskrivit sin tidigare politiska hållning som marxist/kommunist.

Det som är säkert belagt är att han var ordförande för Ung Vänster i Örebro 2009–2013 och senare uteslöts ur både Ung Vänster och Vänsterpartiet efter sitt stöd för Revolutionära Fronten.

Ännu tydligare är en intervju som återges av Aftonbladet, där Allard själv beskriver sig som tidigare vänsterpartist och marxist. Han säger också, med hänvisning till hur han brukar etiketteras, att han ena veckan beskrivs som höger om Mussolini och nästa som vänster om Stalin. "
Citera
Medlem
artigass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverpondus
Robin Andersson? Rikard? Det här en unge som hyllar våldet. Tror du han bryr sig om högextrem eller vänster? Tveksamt.
Du relativiserar. Kolla på hans tiktoks så ser vem som helst att han glorifierar högerextremt våld. Samma typ av edits man ser av konton som hyllar "SAVE EUROPE" med romerska statyer till phonk-musik.
Citera
Avstängd
Hur är skadeläget?
Citera
Medlem
Thelightbluebirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcape
Finns namn på mgm intråden?

Ja ett namn har namngivits flera gånger. Dock vet jag inte om det är rätt man.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vancover89
min enda fråga hur fick han tag på svärdet

Beställt på nätet inget svårt alls
Citera
Medlem
Liam Carlos Nebel låter utländskt? Spanjor/latino?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in