2026-08-21, 18:09
Medlem
detta stod väl i ett meddelande som skickades:

han har dödat tjejen (Agnes?) inför ögonen på hennes pojkvän.
kan MGM ha blivit mobbad av denne pojkvän? och gett sig på hans tjej?
Citera
2026-08-21, 18:09
Avstängd
Såg ut som shootfighting. Likt mma fast inga slag på marken å benskydd på..

Citat:
Ursprungligen postat av 21Sandwich
På hans facebook så fanns de bilder på honom där han tagit emot pris i någon kampsport
Tyvärr blev hans facebook nertagen - https://www.facebook.com/carlos.nebel/
Citera
2026-08-21, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palsternacke
Om någon är sugen att fördjupa sig lite i vad dessa uppmärksamhetskåta kidsen radikaliserar sig i, så är det bara att söka på ”TCC” på tik tok. Det är i dessa kretsar som GM har rört sig i, där man glamorifierar skolskjutare och andra extremister. Många vill gärna koppla GM till någon etnicitet/ideologi, men det handlar (förmodligen) mer om en psyksjuk tonårskille utan spärrar som radikaliserats av mer eller mindre stängda sociala medier communityn.
Precis, finns ju ingen koppling till varken rasism eller något sånt, både invandrare och svenskar attackerade, dessutom var ju grabben själv babbe. Han har ju uppenbarligen ingen bra familj sen tidigare och säkert nån underliggande störning
Citera
Medlem
acephalias avatar
Intervjuad elev sa att hon hört tre döda från vänner i skolan.

Sen om det stämmer, det visar sig.
Citera
Medlem
JustTrollings avatar
Klockan 17.56 Polisen har nu meddelat att barn och elever får lämna alla förskolor och skolor i Fagersta som tidigare har varit inrymda.

https://fagersta.se/nyheter/nyhetsarkiv/2026-08-21-barn-och-elever-far-lamna-forskolor-och-skolor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Är det bekräftat att han hade svärd ??

Jösses

GM har på sitt tik tok konto postat bilder från en toalett med ett svärd, som verkar smugglats in med gitarrfodral.

Går även (obekräftade) rykten att GM ska haft på sig liknande utstyrsel som Anton Lundin (Trollhättangärningsmannen). Mycket tyder på att GM har sett upp till just Anton.
Citera
2026-08-21, 18:11
Medlem
Troians avatar
Jag har lite svårt att förstå det där med ”GM:s pappa är från Ungern, alltså är han inte raskar”. Det finns rasister även med ursprung från Ungern, väl?
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wchaela
Fel.

https://imgur.com/a/WEF3dwT
En symbol för jorden. Misantrop?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaNallen
Vet inte om det stämmer men vad jag hört så är det nån person som går och hugger folk med något tillhygge (svärd?) Men lär komma mer information snart..

Nog för att detta är flashback. Men detta är ett exempel på varför man inte ska lyssna på rykten, eller ta saker förhastat. "Person som går och hugger folk" Får man höra ett sånt rykte, så tänker nog många att det måste vara massor av döda.
Citera
2026-08-21, 18:12
Medlem
Lemonade.347s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Är bilderna på Tiktok-kontot verkligen från GM så var han tydligen fan av Anton, vilket är ett motiv. Men vilka bevis finns att detta kontot överhuvudtaget tillhörde GM?
Kontot la ut en story strax innan dådet började med ett svärd i vad som såg ut att vara en skoltoalett. Nej men kan väl aldrig säga aldrig. Men jag skulle ändå säga att jag tror att kontot tillhör personen.
Citera
Medlem
https://imgur.com/a/XDLB44R
tiktok video från gm där man hör hans röst cirka maj
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Så dom kontaktar inte 112 utan skriver på tiktok?
Galenskap för en gammal gubbe, tillika förälder, som mig.

Okej, jag fattar. Jag lämnar denna tiktok-värld. För jag förstår mig inte på skiten
( jag såg skiten som kontot la upp ) Man behöver ju inte ett konto för att titta. Och det är skrämmande att folk följer och glorifierar sånt här hemskt.
Barn ska inte dö

Det kanske är din ålder som gör att du inte kan tänka två tankar samtidigt 😉 men som svar på din fråga;
Jo de kan BÅDE ringa 112 OCH ha kontakt med andra konton på Tiktok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in