2026-08-21, 13:27
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Från verkligheten:
Oboronka
Minus 20 personer. Militären visade hur de röjde ett hus med hjälp av en IED med en kulspruta.
Andriy Konyk
Journalist för nyhetsflödet "Oboronki"
"Ukrainska soldater från den 44:e separata mekaniserade brigaden rensade de ryska ockupanternas positioner med hjälp av ett markbaserat robotsystem med kulspruta. Videon publicerades på den ukrainska tillverkaren NRK DevDroids YouTube-kanal.

Enheter från den 44:e motoriserade gevärbrigaden utför stridsuppdrag i Kostyantynivka-området i Donetsk oblast. Ryska attackflygplan har tagit position i en av byggnaderna."
Mer att se i länk:

https://oboronka.mezha.ua/viyskovi-pokazali-yak-nrk-zachistili-budinok-314378/
Imponerande!
Ukraina måste nu vara den militär som är överlägsen alla andra länder med tanke på vilka uppfinningar dom fått fram. Vem kunde tro det här för 4år sedan. Har Ryzzland något liknande robotsystem?
Citera
2026-08-21, 13:34
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Det är en långsam.provrss som.pågår varje dag, men det kommer inte rasa ihop från en dag till en annan.

Om vi jämför situationen i Ryssland idag med gör 5 år sen har det hänt mycket, men någon kollaps i totalt haveri tror jag inte vi får se, utan det blir långsamt sämre och sämre för dem.
Jag är inte speciellt imponerad av Ryzzland men trodde faktiskt att dom skulle kollapsa tidigare. Pengar verkar det finnas iallafall.
Citera
2026-08-21, 13:35
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tosv
Intressant film som visar Su-35 som anfaller över Ukraina.

https://www.youtube.com/watch?v=iNtlIRafY2Q
Vart är det intressanta?
Citera
2026-08-21, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Jag är inte speciellt imponerad av Ryzzland men trodde faktiskt att dom skulle kollapsa tidigare. Pengar verkar det finnas iallafall.
Ja MSM försökte få alla att tror det, många blev lurade du men men jag tänkte inte en tanke åt det håller däremot trodde jag att Ukraina skulle kollapsa och det hade dom gjort om inte vi skickat så mycket av våra vård omsorg och skola pengar dit.
Citera
2026-08-21, 13:41
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ryssen lyckades med ballistiska robotar totalförstöra flera av Fire Points underjordiska produktionslokaler i Kiev (där Flamingo tillverkas). FP-5 Flamingo är utvecklad av brittiska ingenjörer på Milanion Group, finansierad av israeliskt kapital (Denis Shtilerman) och tillverkas av oavlönade värnpliktiga ukrainare.

Ryssen har dessutom förstört flygplatsen Gogolev med Gerandrönare. Var därifrån Nyan stealthdrönare från brittiska Callen-Lenz startade sina attacker mot Ryssland.

Ukraina har å andra sidan genomfört framgångsrika attacker mot Rysslands Netonnet (Wildberries). Många sneakers, badkläder och USB-stickor ska ha förstörts...
Nu vet alla att du ljuge men har du nån källa till påståendet? Är genuint intresserad.
Citera
2026-08-21, 13:45
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Flygplanen mm, gillar du inte sådant så förstår jag dig men gillar du dessa krigstrådar då?
Nä jag kan inte påstå att jag är speciellt intresserad av vad ryzzen gör. Jag tycker bara det är fruktansvärt det Ryzzland håller på med. Bomba sjukhus, bostadshus, postkontor, bokmarknader mm. Tycker du det är bra det ryzzarna håller på med?
Citera
2026-08-21, 13:51
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Det är ofattbart hur mycket material och människor ryssarna har att sätta in? Som exempel förlorar de varje dag runt 500 transportfordon! Tar de aldrig slut? Naturligtvis förlorar även Ukraina material, men de har hela västvärlden som fyller på förlusterna!
Jo men Ryzzland har både Nordkorea, Kina, Iran mfl som hjälper dom. Utan deras hjälp hade det nog sett väldigt mycket annorlunda än det ser ut.
Citera
2026-08-21, 13:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Kreativ bokföring, och ett allt snabbare hoppande från tuva till tuva. Står ju också åtekommande om löner som inte betalats ut..släpar efter kontinuerligt..

..och efter det, så finns ju allt det som man medvetet gömmer undan. Ujuj..säger jag bara..

Att bankerna säger "-nej tack" till de egna statsobligationerna...ujuj..igen..
Senast redigerad av Snapcount 2026-08-21 kl. 13:55.
Citera
2026-08-21, 13:57
Medlem
Q.Anderssons avatar
Citat:
Tyvärr det kommer aldrig att komma källor som behagar dig dvs stöder dina åsikter så du får fortsätta att leva i din MSM propaganda bubbla till den brister vilket jag hoppas är till sommaren då Ukraina kapitulerar.

Arbeta på att skaffa lite integritet

Det kommer inga källor överhuvudtaget från dig. Bara blaj. Men jag förväntar mig inte mer från skräp som dig. Du behöver lära dig källkritik.

Ja ja. Ukraina föll ju för 4 år sedan när er 3-dagarsutflykt startade. Man kan ju undra vilka ni slåss mot nu.

Hur går det med bensinen i dass-riket?
Citera
2026-08-21, 13:59
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ja MSM försökte få alla att tror det, många blev lurade du men men jag tänkte inte en tanke åt det håller däremot trodde jag att Ukraina skulle kollapsa och det hade dom gjort om inte vi skickat så mycket av våra vård omsorg och skola pengar dit.

Så den ryska ekonomin står stabilt på benen ?
Citera
2026-08-21, 14:05
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kreativ bokföring, och ett allt snabbare hoppande från tuva till tuva. Står ju också åtekommande om löner som inte betalats ut..släpar efter kontinuerligt..

..och efter det, så finns ju allt det som man medvetet gömmer undan. Ujuj..säger jag bara..

Att bankerna säger "-nej tack" till de egna statsobligationerna...ujuj..igen..
Japp så är det nog. Man kan ju hoppas kollapsen kommer i år.
Citera
2026-08-21, 14:07
Bannlyst
Citat:
Japp så är det nog. Man kan ju hoppas kollapsen kommer i år.
I år igen, den skulle kommar våren 2022 sa ni förut, inga vapen inga pengar osv!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in