Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Det läsaren tar med sig från din dagliga stolleuppvisning:
1. Du vill inte svara på frågan om Israel har rätt att existera i sin nuvarande form som ett nationellt judiskt hem.
2. Du känner inte till att Israel redan existerar som en etablerad statsbildning.
3. Du hävdade att Israel inte utreder anklagelser om krigsbrott.
4. Jag visade då en artikel från nu i veckan där det framgår att generaladvokaten visst håller på och utreder sådana anklagelser.
5. Du lögnciterade då artikeln och menade att det alls inte stod någon om att Israel utreder krigsbrott i den.
6. Jag påpekade att av de 5 ärenden generaladvokaten nyligen enligt artikeln avgjort blir det brottsutredning av 2, disciplinärutredning av 2 och det sista skrivs av.
7. Du började byta ämne och skrika som en hysterika om diverse anklagelser mot mig, att du "vunnit" debatten, att jag inte har några argument etc.
8. Jag påpekade att enligt Sveriges radio är galgen nog inte ens under uppförande utan bara ett PR-stunt av Ben-Gvir.
9. Du gråtskriker anklagelser om "sionister", lögnare, brottslingar och gud vet vad.
10. De av er läsare som faktiskt orkar läsa hela hysterikans massshitpostande kan väl fylla i med mer stolligheter. Fan vad man saknar ignoreraknappen alltså. Den var ju till för såna stollar.
Citat:
Ursprungligen postat av
ziggehej
Om du bortser på diverse nya formella benämningar på sekten, förklara gärna vad exakt som skiljer dagens upplägg mot valfritt historiskt exempel jag nämnt.
Typ det som beskrivs om Egypten i första moseboken i judarnas egen bibel, och låt mig påminna om det du nyss själv skrev "den sionistiska expansionen och stölden av andras territorium".
Återkom inte innan du läst det du uttalar dig om. Tack på förhand.
Det är nästan rörande att se er desperata symbios för att flytta fokus från historiska fakta.
Den ene flyr 3 000 år bakåt till teologiska söndagsskoleberättelser för att slippa modern historia medan den andre gömmer sig bakom hysteriska punktlistor med personangrepp och interna militärrapporter för att slippa diskutera legitimitet.
Att försöka förklara ett modernt och sekulärt kolonialprojekt drivet av europeiska nationalister under det sena 1800-talet med fabeln om Josef i Egypten är ett intellektuellt haveri.
Ni bekräftar ju bara min poäng om det historiska plagiatet:
ni måste backa till antika myter eftersom den dokumenterade historien visar att projektets grundare saknade koppling till regionen.
Svara på kärnfrågan i stället för att gömma er i Bibeln:
Varför var de europeiska grundarna tvungna att på konstgjord väg rekonstruera ett dött skriftspråk (hebreiska) och radera sitt eget modersmål, jiddisch, om detta inte är ett plagiat?
Sedan när blev historiska plagiat en legitim grund för att fördriva ett urfolk?
Den tjatiga fixeringen vid ett binärt ”ja eller nej” är en genomskådlig retorisk fälla.
Svaret är enkelt för alla som kan folkrätt: Ingen statsbildning har en moralisk eller juridisk ”rätt att existera” i en form som bygger på ockupation, apartheid och etnisk rensning.
Det handlar inte om att utplåna människor utan det handlar om att avveckla ett olagligt kolonialt system.
Att dessutom lyfta fram ockupationsmaktens ”interna utredningar” av krigsbrott är skrattretande.
Att en armé utreder sina egna soldater är ett klassiskt avledningsnummer för att blockera internationella domstolar. Det är ett rent spel för galleriet och ett cyniskt PR-stunt.
Faktum är att hela detta projekt är ett historiskt plagiat där palestinier betalar priset för att jiddischtalande européer behövde en mytologisk täckmantel för sin landstöld.