2026-08-21, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Sjukligt. Ännu en orsak till Michael Moore säger att Sverige är pedofilernas och våldtäktmännens paradis...

Om du blivit våldtagen av din far/styvfar/farbror/farfar eller vem som helst i din barndom och skriver det i en biografi sen så kan du hamna i fängelse för förtalsbrott och betala stora skadestånd om mannen blir kränkt och anmäler dig.
Sverige är peddosparadis. Det är inte för inte som Peddos från grannländer drar sig hit för straffen är noll eller lindriga.
Har du suttit ett lindrigt skämtstraff i fängelse för sexualbrott mot barn, så får du ny identitet med skyddade personuppgifter med.
Och om du varnar t.ex peddots nya fru med små barn om honom så kan du åka i finkan igen om peddot anmäler det.
Senast redigerad av MissDope 2026-08-21 kl. 02:54.
Citera
2026-08-21, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Vilket kvalificerat skitsnack! Då kan ju domstolen ta och förklara hur mannens dna kom innanför trosorna eftersom dom inte vill tro på flickebarnet. Nån som sitter i domstolen som är släkt med mannen tro? Detta måste ju överklagas.
Sverige applåder!!
Citera
2026-08-21, 08:10
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Borde väl vara nästan en omöjlighet att få sperma inanför trosorna?
Ligger allt i en tvättkorg måste han väl typ ha runkat i sina egna kalsonger, sen har kalsongerna med sperman kommit på insidan av hennes trosor.

Knappast trovärdigt, speciellt med tanke på hans förflutna.
Det tillsammans med att flickan ger ett trovärdigt intryck borde räcka för att få honom fälld.

Nej han kanske har onanerat i trosorna vilket ju inte innebär att han våldtagit henne fortfarande sjukt dock
Citera
2026-08-21, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Detta kan man verkligen fråga sig...

Sture Bergvall.

(O)rättsystemet är ett skämt är väl förklaringen.
Citera
2026-08-21, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Känns ytterst troligt att han är skyldig med tanke på tidigare dom och flickans berättelse, som rätten uppfattat som trovärdig.

Med det sagt tycks det som om många missuppfattar saker och ting totalt vad gäller den tekniska bevisningen. Det är mannens DNA som påträffats på flickans trosor, inte hans sperma inuti dem. Någon sperma har inte nämnts över huvud taget i rätten (så vitt framgått, men om så vore fallet hade det varit väldigt märkligt att bara skriva "mannens DNA").

DNA kan precis lika gärna komma från hudrester, blod eller saliv. "Sperma går ju bort i tvätten" är alltså en ren halmgubbe. Hur sannolikt det är att ditt eget DNA finns på dina egna barns trosor/kalsonger via tvätten, eller via beröring ifall du sorterat tvätten och lagt in barnens kläder i ett klädskåp, eller via andra vardagshändelser, vågar jag inte yttra mig om. Och för att detta ens ska vara ett indicium hade man ju behövt veta den sannolikheten.

Som sagt, han är högt sannolikt skyldig. Men det tekniska bevisläget tycks vara svagt på gränsen till obefintligt, så vitt jag kan förstå.

Jag tror han är skyldig. Men jag läste på om återfall de är inte så höga som man kan tro och enligt en utländsk studie (genom AI) så är det lägre än gruppen alla sexbrottslingar (Skillnaden inte stor). I Sverige finns det ingen jättebra studie, om jag förstår rätt. Det som finns säger att det är vanligare med återfall där förövaren har begått allvarligare brott (Ex sexbrott mot barn), men den studien tar upp alla typer av allvarliga brott.

Är det inte spermier i trosorna så sjunker värdet kraftigt.

Hur som helst jag skulle vilja läsa domen innan jag går från tror till mer säker eller till mer osäker.
Citera
2026-08-21, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Känns ytterst troligt att han är skyldig med tanke på tidigare dom och flickans berättelse, som rätten uppfattat som trovärdig.

Med det sagt tycks det som om många missuppfattar saker och ting totalt vad gäller den tekniska bevisningen. Det är mannens DNA som påträffats på flickans trosor, inte hans sperma inuti dem. Någon sperma har inte nämnts över huvud taget i rätten (så vitt framgått, men om så vore fallet hade det varit väldigt märkligt att bara skriva "mannens DNA").

DNA kan precis lika gärna komma från hudrester, blod eller saliv. "Sperma går ju bort i tvätten" är alltså en ren halmgubbe. Hur sannolikt det är att ditt eget DNA finns på dina egna barns trosor/kalsonger via tvätten, eller via beröring ifall du sorterat tvätten och lagt in barnens kläder i ett klädskåp, eller via andra vardagshändelser, vågar jag inte yttra mig om. Och för att detta ens ska vara ett indicium hade man ju behövt veta den sannolikheten.

Som sagt, han är högt sannolikt skyldig. Men det tekniska bevisläget tycks vara svagt på gränsen till obefintligt, så vitt jag kan förstå.

Att någon "bedöms som trovärdig" är ju att betrakta som ett skämt och inte något som ens ska övervägas.

Om det inte är sperma så hamnar det hela i ett annat ljus.
Citera
2026-08-21, 08:58
Medlem
Vilken sjuk läsning. Så vi har en pedofil som redan suttit i fängelse för att ha våldtagit en 11 åring, nu frias från en våldtäkt från en 8 åring trots att det finns sperma bevis och 8 åring story bedöms trovärdig.

Sverige är ett mycket sjukt och vidrigt land när det kommer till domstolar, det här inte första gången jag läser liknande fall där tingsrätten friar onda människor medans människor som varnar för pedofiler åker in i fängelse. En kvinna kan hitta på en våldtäkt och få en man fängslad utan bevis men vi kan inte sätta dit en pedofil med starka bevis.

Vad är det för sjuka människor som sitter i våra domstolar det här får mig att tänka på flera vidriga fall vi har haft genom åren ex 1 man friades för att den kom från en fin familj.

Jag är helt övertygad om att pedofier och våldtäktsmän dominerar i våra domstolar.
Citera
2026-08-21, 09:36
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Att någon "bedöms som trovärdig" är ju att betrakta som ett skämt och inte något som ens ska övervägas.

Om det inte är sperma så hamnar det hela i ett annat ljus.

Domstolar har i vissa fall gjort märkliga bedömningar av målsägandes trovärdighet, men självklart måste en sådan bedömning göras. För min del känns det åtminstone osannolikt att en åttaåring skulle berätta om något sådant på ett trovärdigt sätt ifall det inte skett i verkligheten. Bindande bevis är det inte, men ska definitivt just övervägas.

Tillsammans med tidigare dom för barnvåldtäkter misstänker jag som sagt att det håller i hovrätten, och att det högst sannolikt är en korrekt dom i så fall, oavsett vad man rent allmänt tycker om beviskraven i våldtäktsmål.
Citera
2026-08-21, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Om du blivit våldtagen av din far/styvfar/farbror/farfar eller vem som helst i din barndom och skriver det i en biografi sen så kan du hamna i fängelse för förtalsbrott och betala stora skadestånd om mannen blir kränkt och anmäler dig.
Sverige är peddosparadis. Det är inte för inte som Peddos från grannländer drar sig hit för straffen är noll eller lindriga.
Har du suttit ett lindrigt skämtstraff i fängelse för sexualbrott mot barn, så får du ny identitet med skyddade personuppgifter med.
Och om du varnar t.ex peddots nya fru med små barn om honom så kan du åka i finkan igen om peddot anmäler det.

Våldtäkt mot barn straffas ganska lika då man generellt väljer den lägre delen av straffskalan i alla nordiska länder med undantag

Sverige där ökar strafflängden Min ligger på 3 år för enskilt övergrepp.

Danmark kraftig kritik att nästan alltid ligga i botten

Finland ligger ofta i botten men finns politiskt tryck att höja

Norge har hårdast regler, men väljer ofta långt ner på skalan. Det finns undantag för systematiska nätverk, pedofilringar eller grova fall där digitala övergrepp har koordinerats mot ett mycket stort antal barn under flera år.

Det finns inget som tyder på stor invandring av sexbrottslingar från grannländerna

Den friade personen i detta fall var ju tidigare dömd till 7år för sexbrott mot barn. Det är inte nära noll.
Citera
2026-08-21, 13:28
Medlem
KonungHonungs avatar
Var det inte Ursula von der Leyen som sade att Europa har Talmuds värderingar?

Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Sverige är ett mycket sjukt och vidrigt land när det kommer till domstolar, det här inte första gången jag läser liknande fall där tingsrätten friar onda människor medans människor som varnar för pedofiler åker in i fängelse. En kvinna kan hitta på en våldtäkt och få en man fängslad utan bevis men vi kan inte sätta dit en pedofil med starka bevis.
Sverige behöver en revolution. Leve högerpopulismen!
Senast redigerad av KonungHonung 2026-08-21 kl. 13:31.
Citera
2026-08-21, 15:03
Medlem
Monerokungens avatar
Tycker vi i allmänheten kan ge han ett straff istället?

Vilka är med mig?
Citera
2026-08-21, 15:06
Medlem
Det är nog bra att den här mannen blir friad. Någon som hade hans namn och adress föresten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in