2026-08-21, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Gulliga försök till att avleda ifrån ämnet.
Ja eftersom man är förhindrad att diskutera något annat än denna galge, så får man väl säga att den inte är bra ur ett sådant osäkert rättsperspektiv som Israel innehar. Det är fullkomliga lögnhalsar och jubelidioter som du
Klaga inte på länder som hänger bögar i lyktstolpar sedan.

Det är ju som kom med påståendet att en sekt "lustmördar" folk i Palestina. Vänligen bevisa det påståendet. Det är ju tydligt att du bara sitter och ljuger och hittar på. Skriv inte sådant du saknar belägg för!

Sveriges Radio avslöjade för övrigt i morse att galgen sannolikt bara är ett PR-stunt från Ben-Gvir. Men just nyheter från gammelmedia är väl inget som ingår i din konsumtion.

Citat:
Varför försöker du smeta ner judar som grupp för när alla vet att det är en liten politisk hjärntvättad sionistisk sekt som lustmördar ursprungsbefolkningen i Palestina?
Citera
2026-08-21, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Avlägsna dina fullständigt absurda teorier från debatten. Det är direkt genant att bevittna hur du försöker reducera ett brutalt och modernt kolonialprojekt till någon uråldrig teologisk fejd. Den här kontexten saknar helt tusenåriga rötter; den initierades i modern tid uteslutande genom den sionistiska expansionen och stölden av andras territorium.

Hela detta maskeri vilar på att ockupationsmakten febrilt försöker dölja sitt faktiska ursprung. De har tvingats fabricera en identitet och förfalska historien för att överhuvudtaget passa in i sin egen mytologi. De behärskade inte ens språket initialt utan talade jiddisch vilket alltjämt existerar inom deras isolerade enklaver och de nödgades appropriera hebreiskan i efterhand för att mörka sina europeiska rötter.

Medan du fabricerar fantasier om kollektiva masspsykoser elimineras de genuina semiterna det palestinska urfolket som brukat och bebotts denna jord i årtusenden i total tystnad.

De interneras godtyckligt i åratal via administrativt förvar, helt utan rättslig prövning eller domstolsbeslut. Att du försöker likställa förtryckare med de förtryckta genom dina historielösa fabler demonstrerar bara en total intellektuell kollaps.
"initierades i modern tid"

Du har nog inte läst koranen som skrevs på 600-talet.

Eller de historiska och många pogromer mot judar de senaste århundradena var de än bosätter sig i världen. Inget "modernt" alls för vare sig judar eller några andra.

Du beskriver korrekt det beteende som förklarar att judar blir förföljda, men att det skulle vara något "modernt" får du återkomma till när du läst i judarnas egen bibel om varför judarna slängdes ut ur egypten och andra platser för mer än 2000 år sedan.

Börja med första moseboken kap 37 och framåt där Josef skaffar sig makt i Egypten, driver fram hård beskattning och när folket börjar svälta använder ocker så att folk tvingas betala med sitt land och sig själva genom skuldsättning till juden.
https://sv.wikisource.org/wiki/Bibeln_1917/F%C3%B6rsta_Moseboken

Allt detta går helt i linje med din beskrivning av problemet, en urgammal affärsmodell judar använder än idag överallt men i olika faser där Gaza just nu är den som gått längst

Ser du på det första jag skrev är det också en beskrivning av tillämpad affärsmodell: inpspirera till andra till aggression och mord med syftet att sedan använda det som motiv för fortsatta övergrepp av just den typ du beskriver.

Det sista de vill ha är fred och harmoni med andra folk, det skulle på sikt radera deras sammanållning och möjlighet att ta över ännu mer landområden exklusivt för dem själva. De vill inte ha det som i Sverige, typ göra alla palestinier till medborgare med rösträtt med makt över Israels kärnvapen och framtid.

Därför mördar Israel palestinier inför öppen publik.
Citera
2026-08-21, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
"initierades i modern tid"

Du har nog inte läst koranen som skrevs på 600-talet.

Eller de historiska och många pogromer mot judar de senaste århundradena var de än bosätter sig i världen. Inget "modernt" alls för vare sig judar eller några andra.

Du beskriver korrekt det beteende som förklarar att judar blir förföljda, men att det skulle vara något "modernt" får du återkomma till när du läst i judarnas egen bibel om varför judarna slängdes ut ur egypten och andra platser för mer än 2000 år sedan.

Börja med första moseboken kap 37 och framåt där Josef skaffar sig makt i Egypten, driver fram hård beskattning och när folket börjar svälta använder ocker så att folk tvingas betala med sitt land och sig själva genom skuldsättning till juden.
https://sv.wikisource.org/wiki/Bibeln_1917/F%C3%B6rsta_Moseboken

Allt detta går helt i linje med din beskrivning av problemet, en urgammal affärsmodell judar använder än idag överallt men i olika faser där Gaza just nu är den som gått längst

Ser du på det första jag skrev är det också en beskrivning av tillämpad affärsmodell: inpspirera till andra till aggression och mord med syftet att sedan använda det som motiv för fortsatta övergrepp av just den typ du beskriver.

Det sista de vill ha är fred och harmoni med andra folk, det skulle på sikt radera deras sammanållning och möjlighet att ta över ännu mer landområden exklusivt för dem själva. De vill inte ha det som i Sverige, typ göra alla palestinier till medborgare med rösträtt med makt över Israels kärnvapen och framtid.

Därför mördar Israel palestinier inför öppen publik.

Endast anhöriga till brottsoffren får bevittna avrättningarna. Det kommer inte att bli som på medeltiden även om jag tycker att det vore passande för pallarna med sin medeltida korantroende skit.
Citera
2026-08-21, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Israel är en rättsstat och endast de som döms i domstol kommer att bli föremål för hängning som påföljd. Det gäller terrorrelaterad brottslighet som får den påföljden. Galgen kommer att nyttjas för att hänga dömda terrorister.

Israel har ett demokratiskt styre och är en rättstat vilket borgar för en rättvis hantering av terroristerna. Skulle inte förvåna mig om terroristerna även får välja nån favoritmat sista kvällen innan. Kanske en sista cigg också men vad vet jag...

Rättvis hantering av terroristerna?

Israels militärdomstol har fått kritik från b.la FN att dom är opartiska, begränsad tillgång till advokat, olika rättssystem för palestinier och israeliska, erkännanden framtvingad under tortyr m.m.

Human Rights Watch rapporterade en fällandegrad på nästan 100 % i de israeliska militärdomstolarna.
Citera
2026-08-21, 09:22
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det är ju som kom med påståendet att en sekt "lustmördar" folk i Palestina. Vänligen bevisa det påståendet. Det är ju tydligt att du bara sitter och ljuger och hittar på. Skriv inte sådant du saknar belägg för!

Sveriges Radio avslöjade för övrigt i morse att galgen sannolikt bara är ett PR-stunt från Ben-Gvir. Men just nyheter från gammelmedia är väl inget som ingår i din konsumtion.
Jag behöver inte bevisa något för dig din djävla sionistflöjt.
Du har ju redan böjt dig ner och kommer försvara sionismen oavsett vad de gör. Så det är ju meningslöst att föra någon som helst diskussion med dig. Du är helt hjärntvättad , om du vill ha hjälp så kontakta mig via PM.

Men det här med galgbackar känns medeltida men visar på att sionisterna nu flyttar gränsena för vad som är acceptabelt. Vi vet redan att man kidnappar barn och fängslar dem utan rättslig process där de torteras och utsätts för sexuella övergrepp.
Man undrar vad nästa gränsdragning blir,?

https://www.btselem.org/publications/202408_welcome_to_hell
Senast redigerad av Giant Squid 2026-08-21 kl. 09:25.
Citera
2026-08-21, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Rättvis hantering av terroristerna?

Israels militärdomstol har fått kritik från b.la FN att dom är opartiska, begränsad tillgång till advokat, olika rättssystem för palestinier och israeliska, erkännanden framtvingad under tortyr m.m.

Human Rights Watch rapporterade en fällandegrad på nästan 100 % i de israeliska militärdomstolarna.

Jojo, FN säger så mycket numera och är knappast trovärdigt längre. Inte den andra grupperingen heller.
Citera
2026-08-21, 09:27
Medlem
Citat:
Jag behöver inte bevisa något för dig din djävla sionistflöjt.
Du har ju redan böjt dig ner och kommer försvara sionismen oavsett vad de gör. Så det är ju meningslöst att föra någon som helst diskussion med dig. Du är helt hjärntvättad , om du vill ha hjälp så kontakta mig via PM.

Men det här med galgbackar känns medeltida men visar på att sionisterna nu flyttar gränsena för vad som är acceptabelt. Vi vet redan att man kidnappar barn och fängslar dem utan rättslig process där de torteas och utsätts för sexuella övergrepp.
Man undrar vad nästa gränsdragning blir,?

Då konstaterar vi att det du skrev om lustmord var en lögn. Vi konstaterar också att du fortsätter skriva om "galgbackar" trots att Sveriges Radio som bekant i morse berättade att det sannolikt inte byggs någon sådan.

Du vägrar tydligen att utgå från verkligheten när du skriver och därmed förstör du hela diskussionsforumet.

Jag finner det också intressant att ni judehatare hela tiden väljer att gå till personangrepp och diskutera vad jag och andra gör, som om det skulle vara av betydelse.

Jag noterar slutligen att du förväxlar Hamas med Israel. Det är alltså Hamas som mördar, kidnappar och våldtar barn.

Slut på meddelandet. Vårdval 1177 rekommenderas.
Citera
2026-08-21, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Jojo, FN säger så mycket numera och är knappast trovärdigt längre. Inte den andra grupperingen heller.

Amnesty International då? Som säger att militärdomstolarna inte uppfyller internationella krav på rättvis rättegång.

Eller den Israeliska människorättsorganisation B’ tselem, so, hävdar att militärdomstolarna inte är neutrala eller oberoende eftersom domare och åklagare är israeliska militärer?

Eller Yesh Din, som också är en israelisk organisation, som gjorde en omfattande studie av domstolarnas faktiska processer och fann enligt deras material allvarliga brister i due process, bland annat rätten att förstå åtalet, förbereda ett effektivt försvar, presumtionen om oskuld och principen om offentliga rättegångar. Av 9 200 mål som de undersökte 2006 slutade bara 23 med fullständigt frikännande.
Citera
2026-08-21, 09:31
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Då konstaterar vi att det du skrev om lustmord var en lögn. Vi konstaterar också att du fortsätter skriva om "galgbackar" trots att Sveriges Radio som bekant i morse berättade att det sannolikt inte byggs någon sådan.

Du vägrar tydligen att utgå från verkligheten när du skriver och därmed förstör du hela diskussionsforumet.

Jag finner det också intressant att ni judehatare hela tiden väljer att gå till personangrepp och diskutera vad jag och andra gör, som om det skulle vara av betydelse.

Jag noterar slutligen att du förväxlar Hamas med Israel. Det är alltså Hamas som mördar, kidnappar och våldtar barn.

Slut på meddelandet. Vårdval 1177 rekommenderas.
Varför kallar du mig judehatare?
Jag är säkert anfader till några judiska stammar vid det här laget, då jag delat min säd med flertalet judiska kvinnor.

Det finns dock inga bevis för dina belägg ang, Hamas.
Vilket det hade gjort i en normal rättsstat
Citera
2026-08-21, 09:34
Medlem
Citat:

Det finns dock inga bevis för dina belägg ang, Hamas.
Vilket det hade gjort i en normal rättsstat

Om du menar att det inte finns några bevis för att Hamas 7 oktober mördade, våldtog och kidnappade civila israeler befinner du dig på en sådan extrem nivå av förnekelse att all vidare diskussion är meningslös. Hela världen är en konspiration enligt dig.
Citera
2026-08-21, 09:36
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är nog väldigt få som ser humorn i detta. Då galgen endast är avsedd för det folk som redan blivit folkmördade,, svälta och förtryckta av en mobbande övermakt. Därför reagerar omvärlden.
Svart humor, har du avsaknad av den?

Du kan inte se det roliga att en fet tillsynes förståndshandikappad man har ett utspel (ev. fejk pr-jippo) för att fiska röster för kommande val i en fråga som väcker starka känslor.

Hur hela värdens hat kampanj går i gång på det med kryddade versioner, om publik och offentlig avrättning som exempel.

Han parti ligger i opionsundrtsökningarns på 5-8%.

Det är humor i det otroligt uppblåsta också.

Ditt inläg som exempel på detta. Man ska alltså avrätta redan folkmördade personer? Hur går det ens till. Absolut inte terrorister som utfört attaker med dödlig utgång, som är dömda till livstid. Nej då, de är folkmördade stackare som riskerar avrättning.
Senast redigerad av .nattramn. 2026-08-21 kl. 09:40.
Citera
2026-08-21, 09:40
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Om du menar att det inte finns några bevis för att Hamas 7 oktober mördade, våldtog och kidnappade civila israeler befinner du dig på en sådan extrem nivå av förnekelse att all vidare diskussion är meningslös. Hela världen är en konspiration enligt dig.
En del utav Hamas omhändertog ockupanter till förvaring.
Det var inte bara Hamas som bröt igenom stängslet, hela det händelseförloppet är förvanskat.
Ska man Hamasstämpla allt så är man helt enkelt dum i huvudet.
Men det är sådana här korkade uppfattningar som gör att man börjar sextortera barn och bygga galgbackar och lustmörda ursprungsbefolkning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in