Citat:
Ursprungligen postat av
Sqrbanken
Men är inte det där lite önsketänkande också? Lite samma vibe som jag får av denna trådstart i sin helhet. "Cope", som ungdomarna säger.
Förstå mig rätt, jag är en stark islamkritiker, spyr på skiten, men samtidigt går det inte att blunda för verkligheten heller.
Senast igår kom Roberto Carlos ut som islamkonvertit - fd. katolsk brasiliansk nationalhjälte (fotboll) - vilket på nått vis är som ett tecken i tiden över situationen och utvecklingen.
Nej det är inte ett önsketänkande. Det har delvis också kommit genom bibelläsning med fokus på apokalyptiska händelser. Islam finns inte där. Jag har sett många försökt få in islams företrädare som nån antikristgestalt men det är fel. Det passar inte in. Åtminstone i den tolkning jag omfattar saknar islam betydelse. Det talar också för att islams betydelse avtar.
Men bibeln talar från frälsningsperspektiv. Det är där islam inte kommer att ha nån betydelse. De kommer inte att förleda och tvinga någon.
Bibeln talar mycket om hur tron på Jesus kommer att slå en kil genom familjer. Ingenstans syns det tydligare än hos muslimska konvertiter.
Jag uppfattar det som att muslimerna kommer att hitta hem i stor utsträckning.
På ett världsligt plan kan den oandliga islamen ändå fortsätta leva rövare.