Igår, 19:29
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Skit i Johanna det ser ut som värvningen ska finansieras med försäljningar av Victor Andersson och Koume.
Ingen av dem är väl sålda ännu? Nettot för dom kan knappast räcka för en 30 mille (plus sign on) värvning?
Citera
Igår, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Är det nära alltså?

Hade aldrig gissat att Aik blåser de få pengar man har över på en så dyr spelare, istället för att ha fler ägg i korgen, med Guidetti färskt i minnet. Iom att det är riskfullt så gillar man det ju som antagonist. Med lite tur är det ekonomisk desperation inom 2 år igen. Med lite otur så är Aik ett lag att räkna med nästa år.

Man blåser inte ”de få” pengarna man har, däremot att det är mycket stålar är omöjligt att blunda för.

Har saknar sydamerikaner i AIK, det här blir nog jävligt bra ska du se, om han klarar läkarundersökningen och inte går sönder direkt.

Och angående äggen i korgen så råder det ingen brist på dom, en offensiv med Carlstrand, Assadi, Ayari, Filling och Gustafson med mer talang bakom kommer generera en stadig placering i ekonomisvenskan.

För att inte tala om dom andra positionernas talang och ekonomiska potential, men den diskussionen kan vi skippa.
Senast redigerad av Mugabelover Igår kl. 20:17.
Citera
Igår, 20:21
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Man blåser inte ”de få” pengarna man har, däremot att det är mycket stålar är omöjligt att blunda för.
Sant, man får missförstå mig rätt där. Menade att 30m känns som för mycket för bankrullen (för den som kan speltermerna) som Aik gissningsvis har.

Men med tanke på åldern (och BMI:t) så är det en bättre värvning än Guidetti bara där.
Citera
Igår, 20:27
Medlem
Citat:
Sant, man får missförstå mig rätt där. Menade att 30m känns som för mycket för bankrullen (för den som kan speltermerna) som Aik gissningsvis har.

Men med tanke på åldern (och BMI:t) så är det en bättre värvning än Guidetti bara där.

Väntar spänt på kvartalsrapporten som kommer nästa vecka, många dyra kontrakt som avyttrats samtidigt som transferrekord slagits - tror inte det är en sån stor risk i slutändan ändå.

Med det sagt, jag pratar hellre boll än ekonomi och den här värvningen känns nära - men inte klar.

Finns mycket boll i den här lilla chilenaren, men du kommer inte få höra några bombastiska termer om horhus av allsvenskan osv från mig!
Citera
Igår, 21:16
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Skarpt läge med Assadi enligt samlad sillykår - vad tror vi, skadar sig sekunden efter påskrivet kontrakt?
Solnas Quiriño
Citera
Igår, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Solnas Quiriño

Eller DÖDSSTJÄRNAN till data och analysverktyg vi har som hittar värvningar INGEN annan kan hitta!!

Chilenska primera
GEORGISKA ligan

Oj oj oj herregud vad jag älskar Analytics, och då ska vi inte ens snacka om våran head of strategy eller head of recruitment - nu snackar vi guldkorn!

Håll i er allsvenskan!

Jag är helt förälskad i ett dataprogram och skiter i klubben och matcherna!

Fight fire with fire - ska prova att prata och tänka som dig ett tag.
Citera
Igår, 21:59
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Eller DÖDSSTJÄRNAN till data och analysverktyg vi har som hittar värvningar INGEN annan kan hitta!!

Chilenska primera
GEORGISKA ligan

Oj oj oj herregud vad jag älskar Analytics, och då ska vi inte ens snacka om våran head of strategy eller head of recruitment - nu snackar vi guldkorn!

Håll i er allsvenskan!

Jag är helt förälskad i ett dataprogram och skiter i klubben och matcherna!

Fight fire with fire - ska prova att prata och tänka som dig ett tag.
Är det klass att som VD sitta i en supporterpodd och snacka ned ett konkurrerande företag?
Citera
Igår, 22:01
Medlem
cokehyenas avatar
https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/maximilian-hahn-en-premier-league-scout-ar-klar-for-djurgarden

Otrolig klass att ta in PL-scouter i Diffens organisation.
Citera
Igår, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Är det klass att som VD sitta i en supporterpodd och snacka ned ett konkurrerande företag?

Fascinerande att du pratar klass när du så högljutt gång på gång demonstrerar din brist på densamma.
Citera
Igår, 23:06
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Denna sjuka låsning på spelare som media kopplar ihop med AIK...
(FB) Silly Season inför och under säsongen 2025 - Svensk fotboll
Sprang just på denna på Reddit:
https://www.reddit.com/r/Allsvenskan/s/MhYOZnkpj6

Tror Bajen kopplats ihop med typ 3 spelare i sommar. Två av dem värvade man.
Citera
Igår, 23:15
Medlem
QuantumQuills avatar
Äsch det var för oseriöst rykte, bort.
Citera
Idag, 15:03
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Sprang just på denna på Reddit:
https://www.reddit.com/r/Allsvenskan/s/MhYOZnkpj6

Tror Bajen kopplats ihop med typ 3 spelare i sommar. Två av dem värvade man.
Drar mer klick att skriva om AIK kanske? Skämt åsido så kanske det läcker mindre. Många av de är ju tilltänkta för akademin. Kanalplan på twitter brukar ju rapportera om era värvningar till akademilag och HTFF.

Resten är väl shortlistade som dykt upp efter databehandlingen. Är inte förvånad att man har många kandidater per position.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in