2026-08-19, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brallkillen
Kvinnor är väl särskilt känsliga när det gäller humor där man stereotypiserar över grupper av människor? Dra ett skämt om mörkhyade, HBTQ-personer eller utvecklingsstörda och de brukar gå i taket.

Förlåt för tjatandet. Men då tycker jag du ska kolla in Sanda Ilar! Rå och underfundig humor.
Citera
2026-08-19, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Absolut, jag är en av dem. Ett av de vanligaste omdömena om är just rolig men jag fick en rätt okonventionell uppfostran.

Om man har fostrats enligt konventionella könsroller där kvinnor ska vara mer behagliga och inte utmärka sig så uppmuntrar det till en ofta ofarlig, slätstruken humor som sällan är rolig.

Jag har sett väninnor bete sig så inför män och sedan vara betydligt roligare och skarpare i sina åsikter när det bara är vi.

Sorgligt att det är så, att vissa kvinnor inte vågar visa sina humoristiska jag bland män......
Citera
2026-08-20, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Sorgligt att det är så, att vissa kvinnor inte vågar visa sina humoristiska jag bland män......

Ja, det är jättesorgligt 😭😫
Citera
2026-08-20, 13:16
Medlem
Annorlunda humor. Har för mig att tex ordvitsar klassas som typiskt manlig humor. Sedan finns det väl en anledning till varför begreppet "pappahumor" uppstått.
Citera
2026-08-20, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Annorlunda humor. Har för mig att tex ordvitsar klassas som typiskt manlig humor. Sedan finns det väl en anledning till varför begreppet "pappahumor" uppstått.
Och varför begreppet ”mammahumor” inte existerar…
Citera
2026-08-20, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Och varför begreppet ”mammahumor” inte existerar…
Du vet att pappahumor är en omskrivning för riktigt kass humor va?
Citera
2026-08-20, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du vet att pappahumor är en omskrivning för riktigt kass humor va?
Du menar vad vissa tycker är kass humor.

Kass humor är bättre än ingen humor.
Citera
2026-08-20, 18:31
Medlem
Klart kvinnor har humor, hade vi inte haft det hade människosläktet dött ut för länge sen.
Citera
2026-08-20, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Klart kvinnor har humor, hade vi inte haft det hade människosläktet dött ut för länge sen.
😂
Citera
2026-08-20, 21:35
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Jag skulle vilja se en studie på hur stor andel av kvinnliga ståuppkomikers material handlar om sex och relationer. Jag tippar på minst 90%.
Citera
2026-08-21, 12:14
Medlem
Ge ett exempel på en mänsklig aktivitet -vilken som helst (förutom barnafödande)- där de främsta utövarna objektivt och konsekvent är kvinnor.
Citera
2026-08-21, 12:20
Medlem
Edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här