Kvinnor är väl särskilt känsliga när det gäller humor där man stereotypiserar över grupper av människor? Dra ett skämt om mörkhyade, HBTQ-personer eller utvecklingsstörda och de brukar gå i taket.
Förlåt för tjatandet. Men då tycker jag du ska kolla in Sanda Ilar! Rå och underfundig humor.
Absolut, jag är en av dem. Ett av de vanligaste omdömena om är just rolig men jag fick en rätt okonventionell uppfostran.
Om man har fostrats enligt konventionella könsroller där kvinnor ska vara mer behagliga och inte utmärka sig så uppmuntrar det till en ofta ofarlig, slätstruken humor som sällan är rolig.
Jag har sett väninnor bete sig så inför män och sedan vara betydligt roligare och skarpare i sina åsikter när det bara är vi.
Sorgligt att det är så, att vissa kvinnor inte vågar visa sina humoristiska jag bland män......
Annorlunda humor. Har för mig att tex ordvitsar klassas som typiskt manlig humor. Sedan finns det väl en anledning till varför begreppet "pappahumor" uppstått.
Annorlunda humor. Har för mig att tex ordvitsar klassas som typiskt manlig humor. Sedan finns det väl en anledning till varför begreppet "pappahumor" uppstått.