Citat:
Ursprungligen postat av
matsqq
Det är ingen högoddsare att du inte håller med Lebel.
Det är väl i princip INGEN som håller med om att t.ex. YN och AZ möter den springande mannen på Tunnelgatan - så det är ingen större fjäder i hatten att du kan kritisera honom för såna tilltag.
Men jag håller antagligen med dig i en mer än vad du kanske tror.
T.ex. att det är väldigt mycket osäkerhet runt mordet - och jag är därför inte främmande för att det kan komma fram att SE bara var ett oskyldigt vittne.
Däremot tycker jag att det finns en hel del saker som tyder på att det kan vara åt andra hållet, veckopendlarens uppgift om SE:s oro att hans signalement gått ut (vilket inte vore något problem om han var kvar vid mordplatsen), den stora chocken SE hade då han återvände till Skandia (som kan vara orsaken att han återvänder) och så väskan med samma mått som SE:s på den springande mannen på DBG, den artikeln i Skydd & säkerhet där han ska ha samma kläder som mordnatten och med titeln "han mördade Palme" o.s.v. som jag redan skrivit om etc.
Jag försöker se det från båda hållen och bilda mig en uppfattning - det pendlar en del i hur mycket jag tror på att SE kan vara GM , men helt klart är han "misstänkt" för mig.
Nu är jag inte ute efter någon fjäder i hatten utan tar mig bara friheten att diskutera här som alla andra och påpekar det jag anser vara fel.
Du må försöka påstå att du är mer objektiv än vad jag kanske tror, dock ser jag kanske inte det i dina inlägg här. Har inte sett dig tagit avstånd från rena felaktigheter när det kommer till misstankarna mot SE, utan enbart meningsmotståndare. Men jag kanske har missat något?
Lite mer som jag anser bevisa din övertygelse om SE's skuld är just de punkter du tar upp.
Veckopendlarens oro? Är det uppgiften om att SE skulle varit på Skandia måndagen den 3/3?
En uppfattning från ett vittne som enligt TP var säker på den uppgiften men där vi ser i ett brev från samma person till LGWP att han inte alls var säker på dagen... mer säker dock på uppgiften att SE talade med polis.
Talade med polis vet vi att SE gjorde veckan efter, den 10/10.
"SE:s oro att hans signalement gått ut".. Ett uttryck från en som ser SE ur GM-perspektiv?
Ur vittnesperspektiv kan man tänka att det handlade om att rätta till ett felaktigt signalement till polisen, efter som Lisbeth sannolikt hade rätt om detta.
En uppfattning eller tolkning som vittnet SE gjorde var då att det kanske var han som detta vittne blandat ihop GM med.
"Den stora chocken" - Denna bevisar varken eller. En GM som precis skjutit statsministern eller ett chockat vittne som precis sett en blodig död man och sedan fått höra att det är statsministern som är skjuten?
Ett icke-argument.
Ja, den lilla väskan är väl det som ändå väger något i fallet SE.
Skydd och Säkerhet från 1992. Ja, vilka slutsatser kan man dra av det som står skrivet där?
Det blir ju åter bara spekulativa argument om uppgifternas betydelse och att det skulle vara Statsministermördaren som låter sig intervjuas.
Mig veterligen så är det ingen som kunnat bevisa att alternativhypoteserna inte är giltiga/möjliga.
Då hade hypotesen varit starkare och KP's utpekande hade inte fått samma kritik av JO och/eller ÖÅ.