2026-08-20, 20:03
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Vet du elr någon annan här i tråden, om Allard och Öp har lyckats få igenom något beslut i kommunfullmäktige i Örebro? Eller blir det bara cirkus Scott på mötena där öknamn och tillmälen haglar mellan väggarna?

Abu rash som Örebreo kommun gav pengar som donation ,visar sig vara islamister som föreläste könstypmning.. ÖP gick i taket, var det enda partiet som sa nej till donation.

BRT frågan blev folkomröstning. Tack vare ÖP.

Elsa fallet där socialtjänsten tog ett barn på felaktiga grunder, ÖP blev tystade i kommunfullmäktige men gav sig inte. Idag är socialchefen sparkad/väntande utredning- ÖP var det enda partiet som kritiseras socialtjänsten.
Uppgrag grankskning tog upp det.

Fritidsledare var islamister, ÖP var de enda som tog upp det.

Med mera.
Senast redigerad av Driftstopp 2026-08-20 kl. 20:06.
Citera
2026-08-20, 20:06
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Vet du elr någon annan här i tråden, om Allard och Öp har lyckats få igenom något beslut i kommunfullmäktige i Örebro? Eller blir det bara cirkus Scott på mötena där öknamn och tillmälen haglar mellan väggarna?

Jag har inte följt ÖP så länge och bor inte i Örebro. Vad jag har läst så är de ju i minoritet och sitter i opposition och får inte igenom några egna förslag. Men de växer i opinionen och kommer ju få fler mandat i kommunen i år.
Citera
2026-08-20, 20:13
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag har inte följt ÖP så länge och bor inte i Örebro. Vad jag har läst så är de ju i minoritet och sitter i opposition och får inte igenom några egna förslag. Men de växer i opinionen och kommer ju få fler mandat i kommunen i år.

Jag tänker om de får kanske en mandat i riksdagen (om de kommer in via 12%) så får han inte igenom mycket, oavsett hur högt han skriker..
Citera
2026-08-20, 20:18
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Jag tänker om de får kanske en mandat i riksdagen (om de kommer in via 12%) så får han inte igenom mycket, oavsett hur högt han skriker..

Han har chans att förändra hur man pratar och ser på problemen. Vara en blåslampa i baken på andra partier. Tittar just nu på Studio 3 på Youtube där han debatterar mot Martin Melin.
https://www.youtube.com/watch?v=oFYNhWQN3qs
Citera
2026-08-20, 20:22
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Han har chans att förändra hur man pratar och ser på problemen. Vara en blåslampa i baken på andra partier. Tittar just nu på Studio 3 på Youtube där han debatterar mot Martin Melin.
https://www.youtube.com/watch?v=oFYNhWQN3qs

Jo, jag har sett den.
Citera
2026-08-20, 21:01
Medlem
Q-Trons avatar
Det där lilla utbytet som DN:s propagandister och Allard har i slutet av videon, där alla står upp och är på väg därifrån, när Orrenius frågar om Allards kommentarer kring att intervjun kommer att gynna honom oavsett vad DN skriver, det är så talande för hur ängsliga journalister har blivit i dagens medielandskap.

Förr om åren, innan internets tillblivelse, eller kanske innan sociala medier rättare sagt, så skulle den här intervjun ha hållits som vanligt, sen skulle DN ha skrivit en artikel med vald vinkel, och så skulle just denna valda vinkel kablats ut som den slutliga sanningen i deras papperstidning. Men med internet, sociala medier, långvideoformatet och att ÖP själva spelar in intervjun dödar hela det där förfarandet. DN:s uppföljande arbete med att skriva en artikel baserat på intervjun blir nu egentligen helt meningslöst. För nu skriver DN endast artikeln för att kunna visa upp något för deras läsare - för de redan frälsta. Resten av befolkningen - de mentalt friska människorna som inte läser DN - de kan istället bara titta på den oklippta intervjuvideon på YouTube och där få hela sammanhanget, se Allards samtliga svar på DN:s alla dumma frågor samt även se vilka totala stolpskott journalisterna egentligen är.

"Video Killed the Journalist Star"
Citera
2026-08-20, 21:04
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Jo, jag har sett den.

Dagsfärsk debatt på Studio 3 där Allard, Martin Melin och Aftonbladets Anders Lindberg deltar.
https://www.youtube.com/watch?v=_ykNB-TMR_s
Citera
2026-08-20, 21:07
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Det där lilla utbytet som DN:s propagandister och Allard har i slutet av videon, där alla står upp och är på väg därifrån, när Orrenius frågar om Allards kommentarer kring att intervjun kommer att gynna honom oavsett vad DN skriver, det är så talande för hur ängsliga journalister har blivit i dagens medielandskap.

Förr om åren, innan internets tillblivelse, eller kanske innan sociala medier rättare sagt, så skulle den här intervjun ha hållits som vanligt, sen skulle DN ha skrivit en artikel med vald vinkel, och så skulle just denna valda vinkel kablats ut som den slutliga sanningen i deras papperstidning. Men med internet, sociala medier, långvideoformatet och att ÖP själva spelar in intervjun dödar hela det där förfarandet. DN:s uppföljande arbete med att skriva en artikel baserat på intervjun blir nu egentligen helt meningslöst. För nu skriver DN endast artikeln för att kunna visa upp något för deras läsare - för de redan frälsta. Resten av befolkningen - de mentalt friska människorna som inte läser DN - de kan istället bara titta på den oklippta intervjuvideon på YouTube och där få hela sammanhanget, se Allards samtliga svar på DN:s alla dumma frågor samt även se vilka totala stolpskott journalisterna egentligen är.

"Video Killed the Journalist Star"

Jag skulle inte vara helt säker på att DN alls kommer publicera artikeln. Videon ÖP spelade in verkar ha blivit väldigt viral, och skapat så pass mycket diskussion att agendan s.a.s flyttats fram ett steg i den allmänna debatten*. Fullt möjligt att DN gör bedömningen att den planerade artikeln därmed är "old news", och därmed inte relevant för deras utbud. Nyhetsmedia har ju som uppgift att publicera nyheter, inte gammal skåpmat.

*Jag anspelar här på agendasättar-teorin. Och på att en publicerad artikel gärna får öppna för möjligheter att spinna vidare på den med ytterligare, fördjupande artiklar. Eftersom materialet som skulle ligga till grund för artikeln redan är ute på nätet, och fördjupningen på materialet redan skett, är DNs hela upplägg för artikeln död i vattnet.
Senast redigerad av alternativtkonto11 2026-08-20 kl. 21:09.
Citera
2026-08-20, 21:13
Medlem
Pansarbalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Men om DN nu hade velat "skada" Allard, eller smutskasta honom hade dom väl klippt och klistrat i intervjun? Det är ju inte heller så att de ställde särskilt komplicerade frågor eller frågor som satte honom på pottkanten...

Markus fick ju uppenbart svara helt fritt på frågorna. Att han valde att anklaga DN för att ha en politisk agenda visar, så som jag ser det på en smått paranoid grundinställning.

Att utgå från att intervjun gjordes av andra skäl än att det tycks gå hyfsat för Örebropartiet känns lite sisådär.

Om inte intervjuer görs gissar jag att det hade gnällts om att msm inte låter små partier komma till tals.

Eller vad tror du?
Han lade upp hela intervjun innan DN gjort någonting. Det framgår av intervjun att DN varit i Örebro för att "kolla läget [med Örebropartiet]" sedan juni.

Att låtsas som att DN inte utgör en slags fiende till Allard är att göra sig dum. DN och dess journalister hoppas innerligt att han misslyckas och vill gärna hjälpa till med den saken, helst med klick också.

Det är ingen kritik mot DN. Det är inte konstigt, odemokratiskt, "ojournalistiskt" eller något annat "dumt", att de är emot Allard. Måhända är det till och med sunt.

Men inte fan är Allard paranoid för att han är medveten om den saken.
Citera
2026-08-20, 21:33
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Jag skulle inte vara helt säker på att DN alls kommer publicera artikeln. Videon ÖP spelade in verkar ha blivit väldigt viral, och skapat så pass mycket diskussion att agendan s.a.s flyttats fram ett steg i den allmänna debatten*. Fullt möjligt att DN gör bedömningen att den planerade artikeln därmed är "old news", och därmed inte relevant för deras utbud. Nyhetsmedia har ju som uppgift att publicera nyheter, inte gammal skåpmat.

*Jag anspelar här på agendasättar-teorin. Och på att en publicerad artikel gärna får öppna för möjligheter att spinna vidare på den med ytterligare, fördjupande artiklar. Eftersom materialet som skulle ligga till grund för artikeln redan är ute på nätet, och fördjupningen på materialet redan skett, är DNs hela upplägg för artikeln död i vattnet.

Intressant vinkling. Blir spännande att se om DN kommer med någon artikel om Allard. Valet rusar närmare och det är redan old news som du skriver.
Citera
2026-08-20, 22:57
Medlem
Dumdrygs avatar
Det är 100% säkert att Allard kommer in i riksdagen.

Efter att ha sett de sista fem minuterna i denna debatt där Anders Lindberg från Aftonbladet säger att ÖP inte kommer in i riksdagen för att de staplar populistiska förslag på populistiska förslag och tillslut rasar allt så är jag helt säker på att ÖP kommer in. Anders Lindberg har inte fattat ett skit.

Citera
2026-08-20, 23:19
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Det är 100% säkert att Allard kommer in i riksdagen.

Efter att ha sett de sista fem minuterna i denna debatt där Anders Lindberg från Aftonbladet säger att ÖP inte kommer in i riksdagen för att de staplar populistiska förslag på populistiska förslag och tillslut rasar allt så är jag helt säker på att ÖP kommer in. Anders Lindberg har inte fattat ett skit.

Grädde på moset är nu att Martin Aagård betecknar Allard som "folklig fascist".

Jadu, om Aagårds invändning är att det är farligt att politiker gör en syntes av alla negationer i samhället då är väl de flesta i samhället krypto-fascister. Fascismen insisterar på en mytbildning och ett högre medvetande kring staten vilket är extremt frånvarande hos någon som utgår från materiella ting. Mig veterligen är Allard mer för en demokratisering av beslutsfattningar. Det Allard de facto verkar för är ett agonistiskt förhållningssätt där maktbalans är ojämn i förmån för vinnaren, inom ett givet och definitivt demokratiskt ramverk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in