2026-08-20, 18:04
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Trodde aldrig jag skulle få bevittna detta men Studio 3 har lagt ut ett debattprogram med 6 deltagare, däribland Markus Allard från Örebropartiet och Anders Lindberg från Aftonbladet. Ser att riksdagsledamoten Martin Melin är med också.

https://www.youtube.com/watch?v=_ykNB-TMR_s

Har inte sett hela än men det pratas om brott och straff och där är Allard stenhård.

Har ni sett den och vad tyckte ni i så fall?
Citera
2026-08-20, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Trodde aldrig jag skulle få bevittna detta men Studio 3 har lagt ut ett debattprogram med 6 deltagare, däribland Markus Allard från Örebropartiet och Anders Lindberg från Aftonbladet. Ser att riksdagsledamoten Martin Melin är med också.

Har inte sett hela än men det pratas om brott och straff och där är Allard stenhård.

Ja. Se den! Men det är som du säger övriga fyra deltagare "försvann"
Oviljan mot Anders Lindberg bara ökar...
Citera
2026-08-20, 18:31
Avslutad
varför kom en av dom in sent
Citera
2026-08-20, 19:02
Medlem
Citat:

Tycker ju motsatt till Anders Lindberg i princip i alla frågor, men han är ju väldigt bra på att slingra sig och vrida sig ur bra motargument. Men Allard kändes som hans kryptonit, han blev faktiskt totalt överkörd. Roligt att se.
Citera
2026-08-20, 19:07
Avstängd
kyrkstockens avatar
Jag har ju skrivit innan att anders lindberg inte bara är dum utan har tydliga drag av autism.

För det första är han 50 och ser ut som tolv.

Och när han öppnar munnen blir det bara värre.

Istället för att diskutera förslaget om mängdrabatt låser han vid att det är valtaktik.
JA, det är naturligtvis valtaktik men det gör att den omogna lindberg inte kan släppa sin fixering och diskutera förslaget.

Finns en välkänd bok av Malcolm Gladwell som heter blink.
HAn beskriver där hur autister kan vara fokuserade på en väggkontakt när de ser en kärleks-scen på bio.

Där slutar jag titta. Det är väl bara Martin och Allard som har meriter för att delta i en debatt.
Citera
2026-08-20, 19:37
Medlem
Citat:

Det var det mest underhållande avsnitt jag sett från dem. Allard och Lindberg, två antisociala som gapar i munnen på varandra nonstop. Övriga har svårt att hålla sig från skratt.
Citera
2026-08-20, 19:37
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag har ju skrivit innan att anders lindberg inte bara är dum utan har tydliga drag av autism.

För det första är han 50 och ser ut som tolv.

Och när han öppnar munnen blir det bara värre.

Istället för att diskutera förslaget om mängdrabatt låser han vid att det är valtaktik.
JA, det är naturligtvis valtaktik men det gör att den omogna lindberg inte kan släppa sin fixering och diskutera förslaget.

Finns en välkänd bok av Malcolm Gladwell som heter blink.
HAn beskriver där hur autister kan vara fokuserade på en väggkontakt när de ser en kärleks-scen på bio.

Där slutar jag titta. Det är väl bara Martin och Allard som har meriter för att delta i en debatt.

Nej! Anders Lindberg har inga autistiska drag. Han är en efterbliven horunge vars pungkulor blev atrofierade efter att en vit skåpbil körde förbi honom.
Citera
2026-08-20, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunkeMundt
Nej! Anders Lindberg har inga autistiska drag. Han är en efterbliven horunge vars pungkulor blev atrofierade efter att en vit skåpbil körde förbi honom.

Lindberg är väldigt intellektuell, men hans argument är ohederliga och diskussionsstil väldigt anti-social. Allard är också mycket intelligent, hans argument är mer hederliga, men diskussionsstilen är också väldigt anti-social.

Kan lägga en miljon på att bägge dessa herrar har IQ över 120 och minst en personlighetsstörning.
Citera
2026-08-20, 20:54
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Lindberg är väldigt intellektuell, men hans argument är ohederliga och diskussionsstil väldigt anti-social. Allard är också mycket intelligent, hans argument är mer hederliga, men diskussionsstilen är också väldigt anti-social.

Kan lägga en miljon på att bägge dessa herrar har IQ över 120 och minst en personlighetsstörning.

Jag kan ge Lindberg kredd att han är väldigt skicklig med att ordbajsa och bemästra sina motståndare i omfång av ord. Han har en bestämd tes som är i princip dogmatiskt, det går inte att rubba honom från sin position.
Citera
2026-08-20, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Tycker ju motsatt till Anders Lindberg i princip i alla frågor, men han är ju väldigt bra på att slingra sig och vrida sig ur bra motargument. Men Allard kändes som hans kryptonit, han blev faktiskt totalt överkörd. Roligt att se.
Anders Lindberg har inte slutat att vara en socialdemokratisk partiarbetare sedan han började på Aftonbladet, det ger tidningen en oseriös touch utan objektiva bedömningar.

Anders Lindberg är ju ingen journalist utan en politiker som får skriva propaganda i en tidning, det är skillnad.

Jag tycker att Aftonbladet har missbedömt de negativa effekterna för tidningen med Anders i den roll han har, Aftonbladet betraktas inte längre som en seriös nyhetsbevakare utan som en politiskt vinklad tidskrift.
Citera
2026-08-20, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Anders Lindberg har inte slutat att vara en socialdemokratisk partiarbetare sedan han började på Aftonbladet, det ger tidningen en oseriös touch utan objektiva bedömningar.

Anders Lindberg är ju ingen journalist utan en politiker som får skriva propaganda i en tidning, det är skillnad.

Jag tycker att Aftonbladet har missbedömt de negativa effekterna för tidningen med Anders i den roll han har, Aftonbladet betraktas inte längre som en seriös nyhetsbevakare utan som en politiskt vinklad tidskrift.
Att Anders Lindberg är politisk chefredaktör på Aftonbladet är på samma nivå som om Rickard Jomshof skulle vara politisk chefredaktör på Expressen, vår nyhetsrapportering blir än mer vinklad och ointressant.

Att sätta före detta politiker i roller där det fortsatt kan driva politisk propaganda under täckmantel är oseriöst, särskilt inom nyhetsmedia.
Citera
2026-08-20, 22:19
Medlem
heliotrops avatar
Allard och Luay var kungarna i detta samtal. Allard för att han är så arg och rolig (och har rätt i mycket) och Luay Mohageb för att han uttrycker sig väl och har många poänger.
Anders Lindberg... Jag vet inte var jag ska börja. Helt verklighetsfrånvänd. Bjuda barn i Rosengård på pizza... 😝

Men kul med en debatt där det hettar till. I och med att Allard uttrycker sig så drastiskt och ofiltrerat blir det lite fart på hela gänget. Förutom hon från Centern. Hon verkade ha narkolepsi.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in