2026-08-20, 18:28
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jo:

Det betyder att hela mandatet skulle bli Israel.
Den syftade på existerande utländska makter, inte Palestina eller eller Israel.
Citera
2026-08-20, 18:29
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Nu fattar jag inte vad du menar. Du skriver att FN-resolutionen trumfar NFs beslut och nu skriver du att den inte gör det?
Jag har hela tiden sagt att NF:s beslut egentligen är aktuellt eftersom ny praxis har utvecklats. Men även om den skulle vara bindande idag, så strider den inte mot NF:s beslut.
Citera
2026-08-20, 18:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Den syftade på existerande utländska makter, inte Palestina eller eller Israel.

Varför tror du att "Palestina" skulle exkluderas?
Citera
2026-08-20, 18:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
”Mellanösterns enda demokrati”? Offentliga hängningar?

Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Exempelvis USA är en demokrati som har dödsstraff. Indien likaså.

Sedan är det inte offentliga avrättningar utan publiken är anhöriga till brottsoffren. En sluten krets.

Jämförelsen haltar fullständigt eftersom varken USA eller Indien håller miljontals människor under en permanent och folkrättsvidrig militärockupation.

Att kalla sig ”Mellanösterns enda demokrati” är ett skämt när den östeuropeiska zionistregimen samtidigt förvägrar den semitiska ursprungliga befolkningen deras grundläggande mänskliga och medborgerliga rättigheter och stjäl deras land och styr dem genom brutala militärlagar.

Det handlar inte bara om dödsstraff utan om en systematisk ockupation och en apartheidstat som en riktig demokrati aldrig skulle syssla med.
Citera
2026-08-20, 18:31
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Och varför tror du att det inte handlar om samma sak i Israel?

Jag har inte haft tid att tänka så mycket på det på grund av att jag har en massa annat som jag väljer att göra och att jag egentligen skiter i vad som händer där nede, det blev en kort kommentar medans jag drack upp kaffet
Citera
2026-08-20, 18:32
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Varför tror du att "Palestina" skulle exkluderas?
För att Israel och Palestina existerade inte som självständiga stater år 1922. Det är ganska tydligt att du är senil.
Citera
2026-08-20, 18:33
Medlem
Citat:
Kan du istället peka på någonting som Israel gör som är fel? Tycker du att det är fel att avrätta terrorister?

Israel är ju själv en stat skapad av terrorister.
Citera
2026-08-20, 18:34
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Jämförelsen haltar fullständigt eftersom varken USA eller Indien håller miljontals människor under en permanent och folkrättsvidrig militärockupation.

Var menar du att de här miljontals människorna befinner sig någonstans exakt? Menar du att Ramallah är under militärockupation?
Citera
2026-08-20, 18:35
Medlem
Man får ändå komma ihåg att de som eventuellt ska hängas offentligt bland annat har dömts för ofattbart brutal tortyr, våldtäktsmord och ren slakt på kvinnor, spädbarn och hela familjer.

Jag har läst en del om terroristernas olika tillvägagångssätt under attackerna den 7 oktober och önskar faktiskt att jag aldrig hade gjort det. Särskilt om fallen där föräldrarna tvingades se på.

Det finns ett hat i Mellanöstern som vi utomstående inte riktigt kan greppa.
Senast redigerad av Chillgren 2026-08-20 kl. 18:43.
Citera
2026-08-20, 18:36
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Var menar du att de här miljontals människorna befinner sig någonstans exakt? Menar du att Ramallah är under militärockupation?
Ja, det är det.

Svara på mina inlägg istället för att smita iväg.
Citera
2026-08-20, 18:37
Avstängd
Citat:

Det är nästan gulligt att du tror att en självstyreskylt i Ramallah döljer stridsvagnarna.

Ja Ramallah är ockuperat.

Att palestinier sköter sin egen sophämtning ändrar inte att israelisk militär kontrollerar deras luftrum, gränser, rörlighet och stormar in och skjuter folk precis när de vill.

Fortsätt du att leka blind inför verklighetens checkpoints och stulna landområden
Citera
2026-08-20, 18:38
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
För att Israel och Palestina existerade inte som självständiga stater år 1922. Det är ganska tydligt att du är senil.

Nej, men det står inte att det bara handlar om stater som existerade år 1922, det är ett "pre-amble" som föreskriver vad som gäller in futurum, tills vidare tills NATIONERNAS FÖRBUND ändrar saken. Och enbart NATIONERNAS FÖRBUND hade rätt att ändra dokumentet, inte Israel, inte Storbritannien och absolut inte någon arabentitet som kallar sig Palestina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in