Igår, 11:58
Medlem
Alkibiadess avatar
Finnkampstruppen klar. Noterar att min bedömning om collegesvenskarnas deltagande stämde.
Citera
Igår, 12:16
Medlem
Någon jag helt hade missat denna säsong är Hanna Hermansson. Tydligen har hon nyligen fött barn.
Citera
Igår, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Finnkampstruppen klar. Noterar att min bedömning om collegesvenskarnas deltagande stämde.
Ja, och som vanligt ingen förklaring till de som inte är med. Montler, DaSilva plus en del där man kan misstänka skador. Vidar Johansson och Ayla är väl de senaste.
Citera
Igår, 12:27
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Ja, och som vanligt ingen förklaring till de som inte är med. Montler, DaSilva plus en del där man kan misstänka skador. Vidar Johansson och Ayla är väl de senaste.

Nej, allt är jättebra och jättespännande i förbundets pressmeddelande (som vanligt).
Citera
Igår, 13:18
Medlem
Citat:
Att skadade friidrottare inte kan vara med är en helt annan sak. Sverige har ett stort antal som inte kommer att vara med pga det. Senast Ayla.
Santtu Heikkinen dubblerar inte. Springer bara 800m
Citera
Igår, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Håller med till 100%.
Jag håller inte med. Tycker Sverige tagit ut en hyfsad trupp och får ses som favoriter
Citera
Igår, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Santtu Heikkinen dubblerar inte. Springer bara 800m
Inte Kramer heller. Eller Sundström, Almgren, Edlund, Bengtström, Leo Johansson. Hade hellre sett Sundström på 5000 och hinder, liksom Leo. Almgren är förlåten han har fler tävlingar kvar i höst. Men för en del andra är det sista tävlingen, så då kunde man tänka sig en dubblering. Heder åt Pihlström som dubblerar trots att han eventuellt är kvalad för Ultimate.
På damsidan är det största problemet inte frånvaron av dubbleringar, utan terminsstarten i USA. Märkligt att det är så många fler tjejer än killar som väljer USA.
Citera
Igår, 14:23
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Jag håller inte med. Tycker Sverige tagit ut en hyfsad trupp och får ses som favoriter

Jag tror det är för mycket bortfall i Sveriges lag och då blir det svårt mot Finland. Det är min känsla. Men går ju inte avgöra förrän man tittat på hela Finlands lag och ställt det mot Sveriges lag gren för gren.
Citera
Igår, 14:24
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Inte Kramer heller. Eller Sundström, Almgren, Edlund, Bengtström, Leo Johansson. Hade hellre sett Sundström på 5000 och hinder, liksom Leo. Almgren är förlåten han har fler tävlingar kvar i höst. Men för en del andra är det sista tävlingen, så då kunde man tänka sig en dubblering. Heder åt Pihlström som dubblerar trots att han eventuellt är kvalad för Ultimate.
På damsidan är det största problemet inte frånvaron av dubbleringar, utan terminsstarten i USA. Märkligt att det är så många fler tjejer än killar som väljer USA.

Svenska tjejer är mer ute efter att uppleva ett äventyr än vad svenska killar är?
Citera
Igår, 14:40
Medlem
Citat:

Kramer är i alla fall med. Så har ju inte alltid varit fallet. Även om det såg väldigt bra ut på EM, så har han haft en väldigt strulig säsong. Jag kan tänka mig att en dubblering aldrig varit aktuell av den anledningen.
Edlund och Bengtström är uttagna på 400 häck första dagen och stafett andra, så dubblerar gör de väl? Att dessutom klämma in 400 slätt ca 2 timmar efter häckloppet kanske är att ta i.
Det finns fortfarande en vakans på 5000 m, så möjlighet att dubblera finns fortfarande för Magnusson eller Sundström (eller rentav Almgren). Andreas skulle antagligen kunna ta en dubbelseger genom att springa som på SM. Själv kallade han det för ett hyggligt träningspass i en intervju.
Citera
Igår, 14:46
Medlem
Om SFIF (och en hel del aktiva) inte prioriterar Finnkampen, så gör jag det inte heller. Men visst skall jag titta på det och med intresse följa de mindre kända aktivas prestationer. Alltid någon som överraskar. Retar mig mest på att förbundet inte vågar säga det rakt ut. Förmodligen vinner Finland båda landskamperna plus ungdomsfinnkamperna varvid Kajsa säger att ”nästa år i Stockholm då skall vi ta revansch”. Och det kanske är bra för publikintresset i Stockholm?
Citera
Igår, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoFC
Kramer är i alla fall med. Så har ju inte alltid varit fallet. Även om det såg väldigt bra ut på EM, så har han haft en väldigt strulig säsong. Jag kan tänka mig att en dubblering aldrig varit aktuell av den anledningen.
Edlund och Bengtström är uttagna på 400 häck första dagen och stafett andra, så dubblerar gör de väl? Att dessutom klämma in 400 slätt ca 2 timmar efter häckloppet kanske är att ta i.
Det finns fortfarande en vakans på 5000 m, så möjlighet att dubblera finns fortfarande för Magnusson eller Sundström (eller rentav Almgren). Andreas skulle antagligen kunna ta en dubbelseger genom att springa som på SM. Själv kallade han det för ett hyggligt träningspass i en intervju.
OK, har inte kollat tidsprogrammet. Då gör Finland en fuling för att göra det omöjligt att kombinera lång häck och 400.
Edit. Då hade jag föredragit Bengtström på 400 och Bergentz på lång häck.
Senast redigerad av Nossenos Igår kl. 15:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in