2026-08-14, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Är det bara jag som stör mig på folk som lägger upp sina varor men inte pinnen efteråt? Jag har alltid sett det som en enkel oskriven regel: du lägger upp dina varor och avslutar med pinnen.

Mitt beteende när någon struntar i det är att lägga upp mina varor direkt efter deras. När kassören börjar slå in dem på samma köp påpekar jag att personen framför inte lade dit någon pinne. Sedan lägger jag självklart dit en pinne efter mina egna varor.

Är det ett rimligt sätt att markera, eller är det jag som beter mig illa?
hehe Jag är noga med pinnnen
Citera
2026-08-14, 19:44
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Det enklaste är att ha ett litet avstånd till varorna som är kunden framförs.

Ni vet att det fanns snabbköp innan "pinnarna", det krävde egentligen bara att varken kunderna eller kassörskan tillhörde vuxensär, men det kanske är för mycket begärt 2026.
Förr visade folk lite hänsyn och tänkte 2 gånger så är det tyvärr inte i dag nu visas ingen hänsyn ingen respekt och ska ha 632 appar i telefon så folk inte behöver tänka alls tyvärr

Kommer ihåg affärerna förr utan pinn elendet och det fungerade hela dagarna år efter år
Citera
2026-08-16, 09:30
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Är det bara jag som stör mig på folk som lägger upp sina varor men inte pinnen efteråt? Jag har alltid sett det som en enkel oskriven regel: du lägger upp dina varor och avslutar med pinnen.

Mitt beteende när någon struntar i det är att lägga upp mina varor direkt efter deras. När kassören börjar slå in dem på samma köp påpekar jag att personen framför inte lade dit någon pinne. Sedan lägger jag självklart dit en pinne efter mina egna varor.

Jag delar tanken om att man lägger upp pinnen, personligen så tycker jag du gör fel att ”straffa” den som inte gör det.
Citera
2026-08-16, 10:11
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Jag delar tanken om att man lägger upp pinnen, personligen så tycker jag du gör fel att ”straffa” den som inte gör det.
Att "straffa" är ett sätt att bli lärd, lika dant görs med fortkörningsböter, parkeringsböter, dom som ska in i fängelse förhoppningsvis lär man sig att inse att man gjort fel och lär sig något

Att prata och berätta till någon som gjort fel är något som inte fungerar tyvärr
Citera
2026-08-16, 10:14
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Att "straffa" är ett sätt att bli lärd, lika dant görs med fortkörningsböter, parkeringsböter, dom som ska in i fängelse förhoppningsvis lär man sig att inse att man gjort fel och lär sig något

Att prata och berätta till någon som gjort fel är något som inte fungerar tyvärr

Så är det, samtidigt kommer folk fortsätter få fortkörningsböter, parkeringsböter och annat. Sen är jag ett större fan av positiv förstärkning.

Oavsett så försöker jag att välja mina strider, för mig är pinnen i kassan en strid jag väljer att inte ta.
Citera
2026-08-16, 10:17
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Bra där. Så gör jag hela tiden.

" oj, det fanns ingen pinne"
Citera
2026-08-17, 12:25
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Det tar lika lång tid oavsett vem som gör det. Om inte personen innan gör det riskerar hen istället att behöva säga "oj ursäkta det där är inte mitt" när dina grejor kommer.

En gång skojade jag med den framför "ingen mening att lägga upp pinnen, man får inte köpa den ändå"... kassören hörde det och sa "vi provar" och den hade en barkod av någon anledning så den gick att blippa, priset var 0 kr men jag fick ändå inte köpa den...
Citera
2026-08-20, 12:36
Medlem
LKKINGENs avatar
Visst är det lite störande ibland beroende på situation. Ibland skiter jag i det, ibland tar jag en pinne och slår ner den i bandet så våldsamt att kärringen framför mig får ett livmoderframfall. Olika situationer kräver olika lösningar.
Citera
2026-08-20, 13:10
Medlem
Outlaw&Folkhems avatar
Brukar mörsa fram mina varor så att de ligger kloss mot framförvarande individs varor. Inte mer med det. Ofta fattar individen framför, och lägger dit mellanslaget.

Blir någon kränkt? Då är det bara att bli en vettigare individ och lära sig hur man beter sig civiliserat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in