2026-08-19, 21:35
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Nu verkar han inte må så bra. Själv har jag inga indexfonder, jag tycker det är kul att följa mina bolag. Men AA talar illa om idexfonder trats att han vet att han lika gärna kunde ha köpt index och belånat hårt. Alla hans "analyser" av HTRO, Intrum, BHG mm har inte givit honom något.

Hoppas att någon tar hand om honom.
Citera
2026-08-19, 21:38
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AA har nu gjort en ny video med buskapet att man inte ska följa "knäppkineser" alt "knäppgökar" på sociala medier. Ok då slutar vi med det

Så f*n heller .

Vi losers vill fortsätta ha inblick i den store Aktieanalytikerns a.k.a. Oppfinnar-Jockes a.k.a. börsgudens chefs alternativa universum.
Citera
2026-08-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AA har nu gjort en ny video med buskapet att man inte ska följa "knäppkineser" alt "knäppgökar" på sociala medier. Ok då slutar vi med det

Som tur var en lite kortare video så jag snabbspolade och hoppade mig igenom det mesta av den.

Det är svårt att inte få känslan att det är en avreagera-sig-video. Jag hoppas inte videon speglar hur AA mår.

Det var befriande med AAs skotervideos. Tror de gör honom gladare än rollen som AA.
Citera
2026-08-19, 21:52
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Blev det någon ommöblering i portföljerna idag?
Citera
2026-08-19, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Jag hoppas inte videon speglar hur AA mår.

Det är något väldigt avvikande i dessa videos. Det vore intressant att få en bedömning från en klinisk psykolog, psykiatriker eller psykiatrisjuksköterska.
Citera
2026-08-20, 09:52
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det är något väldigt avvikande i dessa videos. Det vore intressant att få en bedömning från en klinisk psykolog, psykiatriker eller psykiatrisjuksköterska.
Ladda upp den på valfri AI tjänst och be den ställa en diagnos? 😀
Citera
2026-08-20, 10:53
Medlem
AMD backar $ 17.97 3.71% idag

NVIDIA backar $ 2 o 1%

Häxan 0.5 kr o är nere i 38.07 kr
Citera
2026-08-20, 11:08
Medlem
Herr Aktieanalytiker! Eftersom jag vet att du läser detta kan jag skriva här till dig lika gärna som att försöka skriva på din Youtube. Med skillnaden att du inte kan ta bort detta. Du ska få en utmaning. Visa framgångshistorier bland dina följare. Visa någon som följt dina råd och blivit miljonär tack vare det. Inte som bara tjänat lite, det gör man nästan vad man än gör på börsen. Men som blivit stenrik. Du har ju flera hundra betalande följare. Om din strategi funkar borde mer än hälften av dessa ha blivit miljonärer. Om färre än hälften tjänar på det är det ju inte bättre än att singla slant.

Visa oss resultaten, inte bara din egen portfölj som vi vet är katastrofal efter pandemin. Visa hur det går för flertalet.
Citera
2026-08-20, 11:50
Medlem
X3treams avatar
Hans kanal Livet som Arbetsfri Miljonär är nu snart 1000 följare, han bör ha nått 4000 timmar i tittartid vilket gör att han kan kvalificera sig för Youtube premium program, innebär en intäktskälla till i livet för honom. Nackdelen med denna typ av kanal är att den har lägre intjäning än hans aktiekanal, kan säkert bli 30-50% lägre i snitt per besökare.
Citera
2026-08-20, 12:22
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebiatan
Herr Aktieanalytiker! Eftersom jag vet att du läser detta kan jag skriva här till dig lika gärna som att försöka skriva på din Youtube. Med skillnaden att du inte kan ta bort detta. Du ska få en utmaning. Visa framgångshistorier bland dina följare. Visa någon som följt dina råd och blivit miljonär tack vare det. Inte som bara tjänat lite, det gör man nästan vad man än gör på börsen. Men som blivit stenrik. Du har ju flera hundra betalande följare. Om din strategi funkar borde mer än hälften av dessa ha blivit miljonärer. Om färre än hälften tjänar på det är det ju inte bättre än att singla slant.

Visa oss resultaten, inte bara din egen portfölj som vi vet är katastrofal efter pandemin. Visa hur det går för flertalet.

Och så kan han gärna förklara varför han inte sålde sima 100kJexatronic senast de stod i 48 kr och sedan köpte tillbaka dem på 38 kr, han måste ju vetat att kursen skulle dippa?
Citera
2026-08-20, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebiatan

Visa oss resultaten, inte bara din egen portfölj som vi vet är katastrofal efter pandemin.
Han har ju redovisat balansräkningar från 2020-2026, finns en länk bland gårdagens inlägg.
Blir ju löjligt när det bara hittas på att utvecklingen varit katastrof..? Kritiken mot maxbelåning kan vara berättigad men under dessa 6,5 år har han tjänat flera miljoner enligt han själv.
Citera
2026-08-20, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rain-or-Shine
Han har ju redovisat balansräkningar från 2020-2026, finns en länk bland gårdagens inlägg.
Blir ju löjligt när det bara hittas på att utvecklingen varit katastrof..? Kritiken mot maxbelåning kan vara berättigad men under dessa 6,5 år har han tjänat flera miljoner enligt han själv.

Han gick från 1 miljon till 5 2021. Hur har det gått för honom sen? Vad är hans egna kapital idag, och hur skiljer det sig från 5 miljoner? När du hittat det, addera youtube-inkomsterna. Har han verkligen försörjt sig på aktier efter pandemin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in