2026-08-20, 05:14
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Gäller det även om man ”varnar” för ex nazister eller ska vi bara ha en godtycklig särbehandling?

Varför inte terrorister i afa?

Verkar finnas en del pedofilförsvarare i tråden.
Citera
2026-08-20, 06:54
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Gäller det även om man ”varnar” för ex nazister eller ska vi bara ha en godtycklig särbehandling?
Att vara nazist är inte kriminellt. Det är en politisk övertygelse. En åsikt.

Men när du ändå slänger dig med ordet nazist, skulle du kunna definiera vad en sådan är? Eller använder du det bara som smutskastning?
Citera
2026-08-20, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Så nu i dagarna före valet fiskar SD röster hos brottslingar och kriminella? Lagar är till för att följas, tycker väl SD också i vissa fall?
Du är ute o cyklar . Det är precis tvärtom, helt vanlig människor blir åtalade för att hänga ut pedofiler
Citera
2026-08-20, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toskana
Du är ute o cyklar . Det är precis tvärtom, helt vanlig människor blir åtalade för att hänga ut pedofiler

Är Jonatan Alvén en "helt vanlig människa"? Jag tycker att han är en debattör som driver en politisk dagordning.

Ska man benåda Cissi Wallin också? Ska det vara okej att namnge våldtäktsmän som inte har blivit dömda?

Ganska fort kommer allting att bli väldigt komplicerat och rättsosäkert.
Citera
2026-08-20, 07:39
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94

Ska man benåda Cissi Wallin också? Ska det vara okej att namnge våldtäktsmän som inte har blivit dömda?

Ganska fort kommer allting att bli väldigt komplicerat och rättsosäkert.
Fast de har väl inte som förslag att man ska hänga ut personer utan bevis? Men jag håller med om att det kan bli komplext.
Citera
2026-08-20, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Fast de har väl inte som förslag att man ska hänga ut personer utan bevis? Men jag håller med om att det kan bli komplext.

Nej, inte ännu. Men det är naturligtvis nästa naturliga steg.
Citera
2026-08-20, 08:17
Medlem
Knotknets avatar
Föga förvånande att SD gillar kriminalitet. Ett typiskt drag hos högerpopulistiska partier.
Citera
2026-08-20, 08:22
Medlem
Det skulle vara intressant om någon större tidning skriver om Tobias Anderssons far och hans dom.
Undrar just om det blir någon polisanmälan.
Grundregeln är nämligen att åtal för förtal bara kan väckas om det görs en anmälan.
Normalt kan inte åklagare väcka åtal på egen hand.
I konsekvensens namn borde det inte göras någon anmälan.
Senast redigerad av garozzo 2026-08-20 kl. 08:24.
Citera
2026-08-20, 08:57
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
dra inte in mina barn i denna diskussion bara för du inte klarar av att diskutera de har inget med detta att göra och de är inga vapen åt dig.

Dina barn är inga vapen åt mig?? Vad i hela friden pratar du om?? Du är ju en tomte på riktigt!

Men den som har barn bör tänka flera varv om detta innan de sätter sig på tvärs. Om en pedofil flyttar in i grannskapet och ens barn far illa av detta så kommer man önska att man hade röstat FÖR en lagändring. Och barnen kommer förakta sina föräldrar resten av livet för att de inte gjorde allt för att beskydda dem, den främsta plikten man har som förälder.
Citera
2026-08-20, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Varför inte terrorister i afa?

Verkar finnas en del pedofilförsvarare i tråden.
Det handlar inte om pedofiler utan godtycklig rättsskipning
Citera
2026-08-20, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Att vara nazist är inte kriminellt. Det är en politisk övertygelse. En åsikt.

Men när du ändå slänger dig med ordet nazist, skulle du kunna definiera vad en sådan är? Eller använder du det bara som smutskastning?
Så, det är ok att förtala de som begår brott, inte det var och en vill använda för att misskreditera människor. Är det reglerna du har på dina symöten?
Citera
2026-08-20, 09:21
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Föga förvånande att SD gillar kriminalitet. Ett typiskt drag hos högerpopulistiska partier.
Gör de? Jag förstår såklart att du syftar till att deras hängande med mc-gäng och kokainpåsar. Men är det deras politik? Hyckleri ja men jag tror inte det är deras politiska idéer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in