Citat:
Ursprungligen postat av
hackslash
Jag har ofta minst en strl för stora skor pga problem med nageltrång. Dessutom undrar jag (orkar inte kolla i fup) om de kunde se på avtrycket att det stod strl, eller om de bara mätte manuellt. För alla skor är inte ’true to size’ så 43 i ett märke kan mätas till minst en strl mer i annat märke beroende på
Dels det, men en viss storlek kanske är slut om man ska köpa ett par nya man verkligen fastnar för men så inser man att just den modellen i storlek 44-45 passar något sånär och då kanske man slår till
Vet själv att jag köpte ett par skor jag verkligen föll för en gång, fast i en eller två storlekar mindre, just för att det var bland dom snyggaste jag sett
Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Sant.
JJ kan ha gått över från för stora skor till för små för att förvirra polisen? Konstigare saker har hänt.
Eller så bara blev det så? Läs mitt inlägg ovan. Skorna gick till sist sönder så jag fick avvara dom men tittar du i min nuvarande skohylla finner du genomgående bara min vanliga storlek
Det är den första möjligheten. Den andra är att det är någon annans som burit skorna
Vanligtvis mäter man skostorleken inuti, men här har man gjort en uppskattning undertill. Just Reebok kan sticka ut lite längre fram och bak beroende på modell. Kan därför eventuellt vara kring 42

r. Spekulativt, men jag säger det för att folk inte ska låsa sig helt. Men då pratar vi nog högst någon enstaka storlek större, inte 2-3 som det verkar vara här enligt SKL
Som sagt, man behöver inte alltid ha samma storlek Här får Tors döttrar en fråga som passar bra in här i skostorleksdiskussionen:
"I samband med ett möte med anhöriga under fredagen den 5 juni tillfrågades Tors döttrar om
de känner till vilken skostorlek som Tor hade. De uppgav att de var nästan helt säkra på att
han hade storlek 43, men allt beroende på vilken typ av sko han använde."