2026-08-20, 00:04
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Varför är det bekymmersamt menar du? Hur många har USA avrättat den här månaden?
För lagen endast omfattar palestinier. Typiskt för ett apartheidsystem.
Citera
2026-08-20, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Terrorister begår terror för att skrämma folk och makt till lydnad.
Låter som att du beskriver Israel
Citera
2026-08-20, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vad tycker ni om det här tilltaget?
Vilka länder tillämpar offentliga avrättningar 2026?

Det är väl bara skitländer som tillämpar offentliga avrättningar numera. Vad de vill göra i sitt land är deras ensak. Men som sagt de kvalificerar väl sig i en grupp med vad vi kan notera är dåligt sällskap -- de är med andra ord nu då inte bättre än Iran.

Om de skall ha dödsstraff eller inte bryr jag mig som sagt inte om. I någon mening hade jag föredragit att vi haft det också. Men offentliga avrättningar? Nej tack.

Nät detta kommer upp undrar jag nästan alltid vad det är för några personer som vill gå och titta på det. En form av sjukt nöje för sjuka personer. Visst en gång i tiden, även här, var väl avrättningar någon form av folknöje. Men det säger möjligen något om tiden.

Vi får väl vänta lite tills det sprider sig mer och blir vanligare och mer accepterat och sedan kan det bli en fem minuters avrättningssammanfattning mellan nyheterna och vädret på SVT.
Citera
2026-08-20, 00:50
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Judendomen använder Tanak (Tora och andra skrifter, som liknar kristendomens Gamla testamente), medan islam har Koranen som Guds slutgiltiga uppenbarelse.

Båda är tätt sammankopplade abrahamitiska religioner med en öga-för-öga-mentalitet. För övrigt samma som suputen Pete Hegseth förespråkar i den amwrikanska kristna sekten.

Ingenting konstigt alls. Döda på öppet torg. Jamendåså!
Citera
2026-08-20, 00:57
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Det är väl bara skitländer som tillämpar offentliga avrättningar numera. Vad de vill göra i sitt land är deras ensak. Men som sagt de kvalificerar väl sig i en grupp med vad vi kan notera är dåligt sällskap -- de är med andra ord nu då inte bättre än Iran.

Om de skall ha dödsstraff eller inte bryr jag mig som sagt inte om. I någon mening hade jag föredragit att vi haft det också. Men offentliga avrättningar? Nej tack.

Nät detta kommer upp undrar jag nästan alltid vad det är för några personer som vill gå och titta på det. En form av sjukt nöje för sjuka personer. Visst en gång i tiden, även här, var väl avrättningar någon form av folknöje. Men det säger möjligen något om tiden.

Vi får väl vänta lite tills det sprider sig mer och blir vanligare och mer accepterat och sedan kan det bli en fem minuters avrättningssammanfattning mellan nyheterna och vädret på SVT.

Såg ett reportage på aktuellt för några år sedan med en utrikeskorrespondent som var utstationerad i ett shit-hole country.där offentliga avrättningar förekom. Reportern såg ut som vilken mellanmjölkskille som helst ifrån Flen. Han berättade att hans nyfikenhet tog överhanden och han pallrade sig helt enkelt, likt mänga andra 'sjuka personer', till avrättningsplatsen för att beskåda det hela. Han skämdes över sitt tilltag och sa att han var emot dödsstraff. Likväl gick han och bevittnade en offentlig avrättning.

Jag tror tyvärr att väldigt många fler än bara sjuka personer skulle gå och se på sådant även i lilla snälla Sverige.
Citera
2026-08-20, 01:07
Medlem
Finns ju liksom en idé bakom detta, varnande exempel som blir så tydligt som möjligt + såklart något för drabbade som kanske lugnar nerverna, den extrema ilskan man måste känna.

Du har ju to.m detta i US (Texas te.x) där offren till den mördade kan få se på när dödsstraffet utfärdas, men ja inte hängning då.

Om någon mördat någon i min familj så skulle jag också vilja att den människan dödades, gärna genom hängning, men skulle kanske fördra att själva plåga ihjäl personen sakta te.x. Hängning är ju inte så farligt alls jömfört med vad man KAN göra med lite fantasi och mycket hat.
Senast redigerad av Scribble 2026-08-20 kl. 01:13.
Citera
2026-08-20, 02:42
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Judendomen använder Tanak (Tora och andra skrifter, som liknar kristendomens Gamla testamente), medan islam har Koranen som Guds slutgiltiga uppenbarelse.

Båda är tätt sammankopplade abrahamitiska religioner med en öga-för-öga-mentalitet. För övrigt samma som suputen Pete Hegseth förespråkar i den amwrikanska kristna sekten.

Ingenting konstigt alls. Döda på öppet torg. Jamendåså!

Majoriteten av svenskarna har blivit hjärntvättade och dyrkar dessa pajas religioner! Judendomen, Kristendomen och Islam etc är cancer för oss svenskar som är ett med naturen!
Citera
2026-08-20, 02:56
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det är inte bestämt ännu om de terrorister som kan dömas för de brott de begick 7 oktober ens kan få dödsstraff. Men personligen tycker jag det är lämpligt att en terrorist som har mördat och våldtagit straffas med döden.

Lite småroligt är det allt att TS verkar så efterbliven att han likställer terrorister med palestinier i rubriken.

Så hela IOF ska straffas med döden.
Citera
2026-08-20, 03:27
Medlem
shitholecitizens avatar
Hela muslimvärlden ägnar sig åt publika avrättningar, men det bryr sig inte vänstern om såklart. De bryr sig bara om det drabbar de stackars muslimer som de älskar så mycket.
Citera
2026-08-20, 04:04
Medlem
Merwinnas avatar
De är inte kloka. De har förlorat ALL den fina cred som de haft efter "förintelsen" nu. Är det inte konstigt förresten, att ett folk som varit utsatt för något sådant - sedan väljer att vara exakt lika onda själva mot ett annat folk? Bara baserat på att de är ett annat folk?

Jag har varit emot samtliga interventioner i Arabvärlden, för det förde bara mer elände med sig för folken i alla länder där USA, Frankrike, England, NATO, FN etc. la sig i. Samt för hela regionen, när tidigare stabila länder förvandlades till kaos. Men just i det här fallet skulle någon behöva bomba hela Israel tillbaka till stenåldern. Det finns ingen annan lösning på det. Men det lär väl inte ske - fastän judarna begår samma eller ännu värre krigsbrott och brott mot mänskligheten, än de arabledare som blev bortkörda och mördade p.g.a. interventioner från den internationella församlingen.
Senast redigerad av Merwinna 2026-08-20 kl. 04:14.
Citera
2026-08-20, 04:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitholecitizen
Hela muslimvärlden ägnar sig åt publika avrättningar, men det bryr sig inte vänstern om såklart. De bryr sig bara om det drabbar de stackars muslimer som de älskar så mycket.

Det stämmer att det är så i den delen av världen fortfarande. Det är sorgligt. Men detta Israel gör är ännu värre, eftersom de skiljer på folk och folk. Det är bara palestinier som ska hängas offentligt, judar kan aldrig straffas med döden vad de än begår för brott. Hör du inte hur det låter? Och finns det ens längre något arabland som har en sådan (motsvarande) diskriminerande lagstiftning?
Citera
2026-08-20, 04:11
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De är inte kloka. De har förlorat ALL den fina cred som de haft efter "förintelsen" nu. Är det inte konstigt förresten, att ett folk som varit utsatt för något sådant - sedan väljer att vara exakt lika onda själva mot ett annat folk? Bara baserat på att de är ett annat folk?

Jag har varit emot samtliga interventioner i Arabvärlden, för det förde bara mer elände med sig för folken i alla länder där USA, Frankrike, England, NATO, FN etc. la sig i. Samt för hela regionen, när tidigare stabila länder förvandlades till kaos. Men just i det här fallet skulle någon behöva bomba hela Israel tillbaka till stenåldern. Det finns ingen annan lösning på det. Men det lär väl inte ske - fastän judarna begår samma eller ännu värre krigsbrott än de arabledare som blev bortkörda och mördade p.g.a. interventioner från den internationella församlingen.
Jag tror att vi är grundlurade.
Och jag hoppas att det går upp för allt fler.
Tror Israel hänger sig med sitt eget rep här.

Satans synagoge (Uppenbarelseboken 3: 9-13)
Satans synagoge är ett begrepp inom kristendomen som beskriver en grupp eller gemenskap som motsätter sig Gud och den sanna tron. Termen används i Nya testamentet, särskilt i Uppenbarelseboken, för att illustrera andlig konflikt och motstånd mot den kristna tron. Begreppet används också för att beskriva dem som falskeligen påstår sig vara judar men i själva verket är allierade med onda krafter. I tidig kristendom var det en metafor för en grupp eller organisation som ansågs motarbeta Kristus och kyrkan, och användes för att beskriva kätteri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in