Citat:
Ursprungligen postat av
kycklingby
Det stod att han bara hade flyttats till annan säkerhetsklassad tjänst i samband med konfrontationen.
Hoppas verkligen inte att han jobbar kvar inom polisen, men jag skulle inte bli förvånad alls i det här korrupta skitlandet.
Citat:
Ursprungligen postat av
MisterClueless
När det gäller gäddor är det inte heller någonting som förvånar, tyvärr. Jag har för mej att han i samband med stämningen uppgav att han förlorat jobbet. Jag kan ha fel, så den som vet hur det ligger till får gärna rätta mej här. #342
En av sakerna han krävde pengar för i stämningen var väl att han blivit av med jobbet och varit helt utan inkomst ett par månader, han yrkade på typ 350' men det slutade på 40', men inget för inkomsten. Jag fattade det som att han fick kicken helt å hållet till slut.
Just det, jag skrev till Särskilda Åklagarkammaren i Januari angående att han verkade ha tagit del av mitt registerutdrag hos Polisen (jag tänkte att han satt kvar som anställd hos myndigheten och hade gjort olovliga registerslagningar), baserat på vad han skrev till mig på mobilen. Det kom ett brev från en utredare efter någon månad att det var nerlagt då personen ej var anställd hos Polisen längre, dvs han har nog privat slagit hos KrimFUP, Lexbase eller bett någon gammal kompis på Polisen göra en slagning på mitt namn.