2026-08-19, 07:39
Medlem
Det är INTE nummer 22.
Citera
2026-08-19, 08:27
Medlem
Stibergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viravera123
Det är INTE nummer 22.

Är det ens rätt gata då? 🤔
Citera
2026-08-19, 08:31
Medlem
kulkille73s avatar
Inte nummer 22?
Filmen på norra hallands sida är väldigt lik. jämför på goggle Maps.
Citat:
Det är INTE nummer 22.
Citera
2026-08-19, 08:53
Medlem
kulkille73s avatar
Om det inte är 22 så gissar jag på 21.
Citera
2026-08-19, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulkille73
Om det inte är 22 så gissar jag på 21.

Jag hyser en allt starkare misstanke om att det är Sunnegärd* 21 som åsyftas. De boende hava nämligen låtit avlägsna sina uppgifter från Ratsit och hava därtill, på MrKoll, valt att icke låta sin utdelningsadress vara synlig.

Detta utgör naturligtvis icke något slutgiltigt bevis. Men när två sådana omständigheter sammanfaller blir indiciekedjan tämligen intressant.

Jag vill därför icke påstå mer än vad underlaget medgiver. Men adressen synes, om jag får säga det själv, hava börjat träda fram ur mörkret.
Citera
2026-08-19, 14:10
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unkownperson
Verkar vara en revisor som hand om allt från småföretagare till större bolag upp mot omsättning omkring 150miljoner.

Långsökt kanske men han är även revisor för IFK Göteborg om det kan vara kopplat till några supportrar eller annat inom fotbollen?

Ja, en revisor, närmre sagt Partner (delägare) i KPMG Audit (Revision) om man söker på namnet.

Hmm, tvivlar på fotboll, mer pengatvätt och liknande skulle jag tippa på. Kanske lovade revisorn "snygga till siffrorna" och därmed mota bort skattmasen, men blev en flopp och utredning som påföljd, och då som straff det vi ser nu.
Citera
2026-08-19, 14:11
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Det är INTE nummer 22.

Säker på det?

Om du är så säker, vilket nummer är det då?
Citera
2026-08-19, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Ja, en revisor, närmre sagt Partner (delägare) i KPMG Audit (Revision) om man söker på namnet.

Hmm, tvivlar på fotboll, mer pengatvätt och liknande skulle jag tippa på. Kanske lovade revisorn "snygga till siffrorna" och därmed mota bort skattmasen, men blev en flopp och utredning som påföljd, och då som straff det vi ser nu.

Jag fruktar att ni här har spänt kärran framför hästen. Att mannen är revisor och partner i KPMG är förvisso en intressant omständighet, men därifrån till penningtvätt, skattefiffel och en misslyckad uppgörelse med Skatteverket är steget ungefär lika långt som från Vadstena till Pompeji.

Vi dryftar trots allt en skottlossning. Att genast bygga ett helt ekonomiskt brottskomplex kring revisorsyrket är att göra en höna av en fjäder och sedan anklaga hönan för bokföringsbrott.

Jag skulle nog invänta någon faktisk omständighet innan vi låter fantasin sadla hästen.

Men jag uppskattar eder företagsamhet. Det är icke var dag man får se en skottlossning utvecklas till en revisionsskandal på tre rader.
Citera
2026-08-19, 16:24
Medlem
Racooons avatar
Kan detta i Särö ha att göra med beslaget i Kungsbacka? 🤔
Citera
2026-08-19, 17:21
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
*=e?

Då får överklassområdet också känna på lite av mångkulturen 😁 Hoppas att dom tar med sig dom här erfarenheterna när dom ska rösta...

Svenskar på den adressen. Mannen sitter i väldigt många styrelser. Det verkar som om han är revisor vilket förklarar saken.
Undrar vad en revisor har gjort för att råka ut för något sånt här...

Det är ghettot på ön, det området kallades lokal "neger-byn" när det byggdes.
Citera
2026-08-19, 20:16
Medlem
Att använda rätt begrepp är aldrig fel.
Stämmer adressen/gatan så är det alltså inte på Särö utan istället i Särö. Man måste skilja på halvön och orten som båda har samma namn. Åtminstone tycker många av de som bor på Särö det.
Citera
2026-08-19, 21:44
Medlem
HWGs avatar
Det ska väl tom vara "på Särön" om jag minns rätt...

Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Att använda rätt begrepp är aldrig fel.
Stämmer adressen/gatan så är det alltså inte på Särö utan istället i Särö. Man måste skilja på halvön och orten som båda har samma namn. Åtminstone tycker många av de som bor på Särö det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in