2026-08-19, 16:01
Medlem
CyklonB12s avatar
Jag bor för närvarande i London. Som de flesta säkert känner till så sker det numera otroligt många mobilstölder från slödder som antingen sitter på moped men i de flesta fall, trimmade elcyklar. Förra veckan hände det mig. Två st svartklädda maskerade h-ungar snatchade min jobbtelefon (som tur är, inte min privata) i full fart och brände snabbt iväg. Jag vill hämnas, frågan är på vilket sätt. Vill kunna gå runt och hålla i något som är snarlik en mobil, men vid tillfället då de ska snatcha den får de en surprise de sent ska glömma.

Bomba med förslag!
Citera
2026-08-19, 16:09
Medlem
Rakblad på kanterna, eller koppla en tazer till en metallkant runt, funkar bäst på varma halvåret när de inte har vantar.

Råttfälla är ju med trevligt.

Citat:
Ursprungligen postat av CyklonB12
Jag bor för närvarande i London. Som de flesta säkert känner till så sker det numera otroligt många mobilstölder från slödder som antingen sitter på moped men i de flesta fall, trimmade elcyklar. Förra veckan hände det mig. Två st svartklädda maskerade h-ungar snatchade min jobbtelefon (som tur är, inte min privata) i full fart och brände snabbt iväg. Jag vill hämnas, frågan är på vilket sätt. Vill kunna gå runt och hålla i något som är snarlik en mobil, men vid tillfället då de ska snatcha den får de en surprise de sent ska glömma.

Bomba med förslag!
Citera
2026-08-19, 16:12
Medlem
Room531s avatar
har sett ett par, kanske tre videor där man åkt runt med öppen bilruta (baksätet) hållandes i en telefon och när någon kommer och försöker rycka telefonen så tar man tag i armen medan föraren klämmer fast tjuven med bilrutan...

Därifrån kan ni köra runt med tjuven i släp, bryta några fingrar och vidare ge råttan lite av vad den förtjänar.

Sett någon med liknande upplägg med elshocksvapen redo också...men stungun lär ju inte vara tillåtet i London.
Senast redigerad av Room531 2026-08-19 kl. 16:14.
Citera
2026-08-19, 16:13
Medlem
Du kan sätta rakblad runt kanten, och så sätter du fast ett snöre som du håller i.

Risk finns ju dock att det ses lite som ett vapen, typ stridsgissel om du blir påkommen med att bära på ett sådant.
Citera
2026-08-19, 16:22
Medlem
Ja rakblad som du färgar svarta (om mobilen är svart) är nog bäst, men då ska du helst göra det på sommaren när babbarna inte har handskar.
Citera
2026-08-19, 16:26
Medlem
Kör skåpbilstricket, en vit skåpbil som du klistrar en Apple logga på och sen parkerar du i ghettot med bakdörren öppen och en massa tomma kartonger där inne. När tjyven kliver in där bak för att sno paketen så stänger du bara dörren och kör iväg.
Citera
2026-08-19, 16:41
Medlem
GPS tracker med risk för att dom upptäcker det omgående.
Kort 1,6-2 mm tunna.
Citera
2026-08-19, 17:37
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Rakblad på kanterna, eller koppla en tazer till en metallkant runt, funkar bäst på varma halvåret när de inte har vantar.

Råttfälla är ju med trevligt.
Rakblad är en bra ide, det körde man med på 80 talet när det var populärt att sno extraljus (de stora runda globerna) De flesta slet bara bort dem från fästena.
Citera
2026-08-19, 18:45
Medlem
Wikitomtes avatar
Gör som Mossad gjorde med personsökarna, göm sprängämnen i telefonen. Ring upp och poff.
Citera
2026-08-19, 18:49
Moderator
Chantres avatar
Organiserad brottslighet --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2026-08-20, 01:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CyklonB12

Bomba med förslag!
Köp en israelisk telefon från Beirut och roota den. Sen detonerar du den bara när de är på säkert avstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in