2026-08-17, 10:49
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Fast Trump vill ju att hangarfartyg ska se ut som förr och påminna mer om dem under andra världskriget

Mycke har hänt sedan andra världskriget, och Trump uttalar sig om mycke.

Utvecklingen av hangarfartyg sedan andra världskriget har gått från konventionella, raka däck till enorma, atomdrivna superhangarfartyg med elektromagnetiska katapulter.

Viktiga innovationer och förändringarVinkeldäck (1950-talet). Introduktionen av snedställt flygdäck gjorde att landning och start kunde ske samtidigt, vilket kraftigt ökade säkerheten och effektiviteten.

Ångkatapulter ersatte äldre och svagare mekaniska system för att få upp tunga jetplan i luften.

Atomdrift (1960-talet), fartyg som USS Enterprise introducerade kärnkraftsdrift, vilket gav fartygen nästan obegränsad räckvidd utan behov av konventionellt fartygsbränsle.
Citera
2026-08-17, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Det står i undertexten att det är filmat på Midway-museum.
USS Midway började byggas den 27 oktober 1943, och sjösattes den 20 mars 1945. Det har hänt en hel del på 80 år.
Jag såg en video där en svart kvinnlig armesoldat hade filmat sin säng för några månader sen på ett hangarfartyg.
Om jag minns rätt var det ännu trängre än på Midway.
Så det har hänt en del på 80 år. Men kanske inte nödvändigtvis till det bättre.
Citera
2026-08-17, 11:36
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Jag såg en video där en svart kvinnlig armesoldat hade filmat sin säng för några månader sen på ett hangarfartyg.
Om jag minns rätt var det ännu trängre än på Midway.
Så det har hänt en del på 80 år. Men kanske inte nödvändigtvis till det bättre.

Källa: Trust me bro
Citera
2026-08-17, 13:25
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Träning är en del av lösningen för att må bra.
Sysselsättning är en annan.
Svaga individer skall inte släppas ombord.
Skrattar ständigt åt alla mongon som tycker träning är lösningen på alla jordens problem.
Hur många mördare har vi inte som varit aktiva på gym?
Gymmen samlar människor utan livskvalitet ifrån början.

Nu samlar man inte Masters of The Universe typer till värvning utan fattiga svaga redan störda människor.

Den här falska övertron. På sin egen förträfflighet kommer bli USAs fall, precis som de flesta civilisationer.
Citera
2026-08-17, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Skrattar ständigt åt alla mongon som tycker träning är lösningen på alla jordens problem.
Hur många mördare har vi inte som varit aktiva på gym?
Gymmen samlar människor utan livskvalitet ifrån början.

Nu samlar man inte Masters of The Universe typer till värvning utan fattiga svaga redan störda människor.

Den här falska övertron. På sin egen förträfflighet kommer bli USAs fall, precis som de flesta civilisationer.

Hur är det med läsförståelsen?
Jag skrev att det är en del av lösningen. Då menar jag inte lösningen på världsfreden utan måendet hos de ombord.
Citera
2026-08-17, 21:03
Medlem
whogivesafucks avatar
De var nog jävla så tuffa och kaxiga när de tog värvning. Hårda US sailors. Nu visar man återigen hur jävla klena man är.
Bit ihop för fan. Kan väl i a f tro att ingen av dessa kommer lägga sin röst på alkisen och sexualbrottslingen igen.

Nu var väl något på gång för att ge dem lite hjälp tyckte jag mig höra något om.
Citera
2026-08-19, 06:38
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Hur är det med läsförståelsen?
Jag skrev att det är en del av lösningen. Då menar jag inte lösningen på världsfreden utan måendet hos de ombord.
Men gå och träna lite så mår du bra sen ...

Århundradets överdrift, numero uno.
Det är en circus full med traumatiserade människor på gymmen. Hade jag varit psykolog så hade jag öppnat en mottagning vid gym entren och blivit miljonär .
Citera
2026-08-19, 08:52
Medlem
För pajasen Trump är det viktigare att omplacera överbyggnaden av estetiska skäl och få fartygen att se mer ut som hangarfartyg från andra världskriget än att fartygen blir effektiva för sitt änadamål.

https://www.twz.com/sea/why-the-ford-class-carriers-island-superstructure-is-located-so-far-back
Citera
2026-08-19, 14:55
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
De var nog jävla så tuffa och kaxiga när de tog värvning. Hårda US sailors. Nu visar man återigen hur jävla klena man är.
Bit ihop för fan. Kan väl i a f tro att ingen av dessa kommer lägga sin röst på alkisen och sexualbrottslingen igen.

Nu var väl något på gång för att ge dem lite hjälp tyckte jag mig höra något om.

Väldigt många tar alltså värvning bara för att få en lön.

Jag har en bekant som var marinkårssoldat. Ett sådant jobb var vad hon kunde få, så då tog hon det.
Citera
2026-08-21, 02:54
Medlem
USS George Washington har anlänt till regionen, och avlöser nnu USS Abraham Lincoln.
Länk till artikel:
https://gulfnews.com/world/mena/ap-us-iran-us-aircraft-carrier-1.500647183

Citat:
USS George Washington arrives in Middle East as long-deployed USS Abraham Lincoln heads home
Shift in US aircraft carrier presence highlights toll of Iran war and strain on Navy crews

Last updated: August 20, 2026 | 20:56

Washington: The Asia-based USS George Washington aircraft carrier is now operating in the Middle East, the US military said Thursday, relieving a long-deployed carrier following reports of mental health challenges and supply shortages aboard while it was supporting the Iran war.

US Central Command, which oversees military operations in the Middle East, said on social media that the carrier arrived in the region Wednesday. It was not clear when the USS Abraham Lincoln would arrive back in the US or whether it would make a port stop along the way, but the journey takes just over a month.

Hursomhelst så lär det ta över en månad för USS Abraham Lincoln att segla hem.
Då får man anta att hon tar sig till hemmahamnen som ligger i San Diego, Kalifornien.
Eventuellt så kan det bli ett stopp i någon hamn på vägen, oklart vilken hamn.
Men tex Guam, Okinawa eller Pearl Harbor, Hawaii kan bli aktuella.
Citera
2026-08-21, 09:15
Medlem
Hangarfartyget USS Lincoln har börjat sin återresa från Mellanöstern till USA

https://www.newsweek.com/uss-abraham-lincoln-heads-home-after-272-days-12349563

https://www.timesofisrael.com/us-aircraft-carrier-arrives-in-mideast-to-relieve-uss-abraham-lincoln-after-record-deployment/

https://www.forbes.com/sites/zacharyfolk/2026/08/20/uss-abraham-lincoln-is-coming-home-report-says/
Citera
2026-08-21, 09:21
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
USS George Washington har anlänt till regionen, och avlöser nnu USS Abraham Lincoln.
Länk till artikel:
https://gulfnews.com/world/mena/ap-us-iran-us-aircraft-carrier-1.500647183

Hursomhelst så lär det ta över en månad för USS Abraham Lincoln att segla hem.
Då får man anta att hon tar sig till hemmahamnen som ligger i San Diego, Kalifornien.
Eventuellt så kan det bli ett stopp i någon hamn på vägen, oklart vilken hamn.
Men tex Guam, Okinawa eller Pearl Harbor, Hawaii kan bli aktuella.
Högst troligt har nollan hegseth inte ens tänkt på situationen ombord, eller kunnat begripa nåt.
Reagerar efter alla avslöjanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in