2026-08-15, 14:51
Medlem
Straffsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Så är det ju. Men att de inte få gå på däck alls, det är helt fel. (Att sitta 250 dygn i total isolering som vissa vill att vi ska tro är "FAKE NEWS".)
Alltså... Det är ett stort hangarfartyg vi snackar om. Om man av lättförklarliga skäl inte får vistas på översta däck när start/landning pågår så finns det många gångar längs fartygets sidor som är öppna mot havet på tre-fyra våningsplan under.
https://navyleague-sd.com/wp-content/uploads/2022/02/Abraham-Lincoln-aircraft-carrier.jpg
Citera
2026-08-15, 14:53
Avstängd
"rapporter" låter som bs artikel
Citera
2026-08-15, 15:44
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straffspark
Alltså... Det är ett stort hangarfartyg vi snackar om. Om man av lättförklarliga skäl inte får vistas på översta däck när start/landning pågår så finns det många gångar längs fartygets sidor som är öppna mot havet på tre-fyra våningsplan under.
https://navyleague-sd.com/wp-content/uploads/2022/02/Abraham-Lincoln-aircraft-carrier.jpg

Exakt.
Citera
2026-08-15, 16:10
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straffspark
Om man inte får vistas där så spelar det ju ingen roll.
Man har restricted area access beronde på ens station över hela fartyget utav säkerhetsskäl.
Man kan eller får inte virra runt hur man vill.
Citera
2026-08-15, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Jag antar att man är tränad/anpassad för att kunna hålla ut en viss tid och detta går väl utöver det. Säger ju sig självt att det inte är en normal mänsklig miljö att vistas till havs så länge.

De har bio, gym o allt möjligt ombord för att man skall få en bra fritid.
Det är inte omänskligt att bo ombord på en båt.
Svaga individer borde redan ha sållats ut eller flugits hem.
Citera
2026-08-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så gott som alla skulle vara på bristningsgränsen om de stängs in i en illaluktande plåtburk utan fönster med 5000 andra i 250 dagar hur stark man än är.

Vad är det som säger att hela båten stinker konstant?
Jag är väldigt skeptisk till sådana uppgifter.

Jag har också svårt att tro att man inte får se solen på 200+ dagar.

Såg någon dokumentär om amerikanska ubåtar. Där hade man ett rum med lampor för att simulera solljuset, just för att minska den psykiska ohälsan.
Jag tror det är större chans att komma ut i friska luften för besättningen på ett hangarfartyg jämfört med en ubåt.
Citera
2026-08-15, 18:29
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
De har bio, gym o allt möjligt ombord för att man skall få en bra fritid.
Det är inte omänskligt att bo ombord på en båt.
Svaga individer borde redan ha sållats ut eller flugits hem.
Om netflixbio med propagandafilmer och lyfta vikter hade varit lösningen till psykisk ohälsa så hade man inte haft dessa problem ute i verkliga världen.
Citera
2026-08-15, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Är det ett försök till arabisk humor eller? Du briljerar verkligen med din okunskap.

"Inom marinen och på örlogsfartyg kallas personalen för sjömän (eller officersgrader) i stället för soldater, vilket motsvarar arméns och flygvapnets terminologi."
Likväl är knappast flygmekaniker, piloter, kockar osv, sjömän i min bok. Men visst, om alla som har sin arbetsplats på en båt är sjömän så är väl dessa gökar också sjömän.
Citera
2026-08-15, 21:09
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vad är det som säger att hela båten stinker konstant?
Jag är väldigt skeptisk till sådana uppgifter.

Jag har också svårt att tro att man inte får se solen på 200+ dagar.

Såg någon dokumentär om amerikanska ubåtar. Där hade man ett rum med lampor för att simulera solljuset, just för att minska den psykiska ohälsan.
Jag tror det är större chans att komma ut i friska luften för besättningen på ett hangarfartyg jämfört med en ubåt.

Klart det inte luktar så jävla gott när folk sover i skift i minisängar och duschar 30 sek om dan. Men det vänjer man sig säkert vid.

Självklart får man komma ut i friska luften nån timme per dag men det jag skrivit är att det är ungefär lika mycket solljus och frisk luft som en fånge i ett fängelse får. Riktigt rövig tillvaro.
Citera
2026-08-15, 21:13
Bannlyst
Citat:
Självklart får man komma ut i friska luften nån timme per dag men det jag skrivit är att det är ungefär lika mycket solljus och frisk luft som en fånge i ett fängelse får. Riktigt rövig tillvaro.

De finns där av egen fri vilja. Det är många svarta och latinos i flottan, de är vana vid dåliga förhållanden.
Citera
2026-08-15, 21:46
Medlem
Citat:
Klart det inte luktar så jävla gott när folk sover i skift i minisängar och duschar 30 sek om dan. Men det vänjer man sig säkert vid.

Sover i skift?
Nej de har en egen säng.
Duschar man varje dag så hävdar jag att det inte luktar även om det bara är 30 sek duschande.

Det blir vad man gör det till. Tycker man tillvaron är rövig så lär man inte trivas.
Citera
2026-08-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Om netflixbio med propagandafilmer och lyfta vikter hade varit lösningen till psykisk ohälsa så hade man inte haft dessa problem ute i verkliga världen.

Träning är en del av lösningen för att må bra.
Sysselsättning är en annan.
Svaga individer skall inte släppas ombord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in