2026-08-18, 14:46
Medlem
flygandApans avatar
Har inte sett en tråd om denna THCA-B. Detta är enligt samma personer som låg bakom HiMood inte samma som THCaB eller THCB. Ska tydligen omvandlas till vanlig Δ⁹-THC

Från deras nya sida Lyfted: https://lyfted.se/blogs/journal/vad-ar-thca-b
Senast redigerad av flygandApan 2026-08-18 kl. 14:48. Anledning: Fel i rubriken
Citera
2026-08-18, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Har inte sett en tråd om denna THCA-B. Detta är enligt samma personer som låg bakom HiMood inte samma som THCaB eller THCB. Ska tydligen omvandlas till vanlig Δ⁹-THC

Från deras nya sida Lyfted: https://lyfted.se/blogs/journal/vad-ar-thca-b
Jag har aldrig gett mig in i den där djungeln av nya varianter. Är de nåt att ha, jämfört med riktigt?
Citera
2026-08-18, 16:21
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Jag har aldrig gett mig in i den där djungeln av nya varianter. Är de nåt att ha, jämfört med riktigt?

Enligt mig så är det som finns just nu mest skräp och mycket är spice förtäckta av påhittade namn. THCA som nyss blev klassat blev till vanlig THC vid förbränning och den var helt fenomenalt bra tycker jag. Därför jag hoppas på denna då det ska vara samma lika om jag förstår rätt.
Citera
2026-08-18, 16:29
Medlem
Om det är vad som säger att det är så är det dunder, thca-b och thca - a är samma sak inprincip. Och vid upphettning omvandlas det till thc, så länge som det är det dom skriver så fungerar det mycket bra
Citera
2026-08-18, 21:23
Medlem
Thc-b som bildas när du värmer upp thca-b är skit. Mycket mindre eurofori, ruset sitter i 12-24 timmar och du går mest runt och känner dig korkad.

Rekommenderas inte
Citera
2026-08-19, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trasslaweed
Om det är vad som säger att det är så är det dunder, thca-b och thca - a är samma sak inprincip. Och vid upphettning omvandlas det till thc, så länge som det är det dom skriver så fungerar det mycket bra

Håller med. Hoppas det kommer isolat här också. Otroligt konstigt att FHM inte beslöt att förbjuda detta samtidigt eftersom det är i praktisk betydelse samma sak.
Citera
2026-08-19, 13:29
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterGul
Thc-b som bildas när du värmer upp thca-b är skit. Mycket mindre eurofori, ruset sitter i 12-24 timmar och du går mest runt och känner dig korkad.

Rekommenderas inte

Enligt länken jag delade så står det:

"THCA-B skrivs ibland THCAB, med eller utan bindestreck. Blanda aldrig ihop det med THCbA — namnen liknar varandra, men det är en helt annan, strukturellt orelaterad cannabinoid: syraformen av THCB (butylhomologen av THC), med kortare sidokedja och en annan molekylformel. THCbA bildar THCB vid uppvärmning, inte Δ⁹-THC. Läs om den kemin i Vad är THCB?"

Så det är inte samma som du pratar om enligt dom.
Citera
2026-08-19, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Enligt länken jag delade så står det:

"THCA-B skrivs ibland THCAB, med eller utan bindestreck. Blanda aldrig ihop det med THCbA — namnen liknar varandra, men det är en helt annan, strukturellt orelaterad cannabinoid: syraformen av THCB (butylhomologen av THC), med kortare sidokedja och en annan molekylformel. THCbA bildar THCB vid uppvärmning, inte Δ⁹-THC. Läs om den kemin i Vad är THCB?"

Så det är inte samma som du pratar om enligt dom.

Jo det är exakt samma som jag pratar om. Läs texten du skriver ” THCbA bildar THCB vid uppvärmning,”

THC-B är skit enligt mig. Det är THC fast med kortare svans som binder hårdare till cannabinoid receptorerna är ca 3-4 gånger mer potent och har 2-3 gånger så lång halverings tid men betydligt sämre rus.
Citera
2026-08-19, 15:49
Medlem
KillingSpres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterGul
Jo det är exakt samma som jag pratar om. Läs texten du skriver ” THCbA bildar THCB vid uppvärmning,”

THC-B är skit enligt mig. Det är THC fast med kortare svans som binder hårdare till cannabinoid receptorerna är ca 3-4 gånger mer potent och har 2-3 gånger så lång halverings tid men betydligt sämre rus.
har du dyslexi?
Citera
2026-08-19, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillingSpre
har du dyslexi?

Ja det har han troligtvis.
Citera
Igår, 17:37
Medlem
Spännande.. Då hoppas jag att dom lyckas lösa isolat till ett vettigt pris.
Rekommenderas aldrig att köpa färdiga produkter som vapes, gräs och hasch då det kan sprutas med vad *** som helst.
Vänta in isolatet (ifall det kommer) och gör era egna fina produkter med diverse cannabinoider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in