2026-08-19, 11:49
Medlem
EvilElviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Från din frågeställning och beskrivning kan vi sluta oss till att du förmodligen inte skulle komma längre än till Arlanda innan det skiter sig. Allt med att hålla sig undan är svårt och dyrt.

Tack för din input.
Citera
2026-08-19, 11:50
Medlem
EvilElviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Ska du ändå dra så maxar du först allt som inte syns på UC, sedan maxar du allt som syns.
Kreditkort, kontokrediter, snabblån och sedan lån i bank.
Om du ska maxa allt som syns på UC, så gör du det via låneförmedlare, sedan tackar du ja till alla förslagen samma dag, UC uppdateras en gång per dag.

Perfekt!👍
Citera
2026-08-19, 11:54
Medlem
EvilElviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Din trådstart är ju ett solklart bevis på att du är trasig. Du ska ta försöka förskingra lite mer än en halv årslön för medellsvenson och undrar om du kan använda paypal för att leva på detta.

Dp du lever illegalt går kostnaderna upp enormt, och du behöver hela tiden hålla håll pu utlämningsavtal.

Summan räcker ju knappast långt, och du står liksomn utan skyddsnät där nere. Du har även angett att du har svårt att fårstå hur krypto osv fungerar. Du har ju således inte uppvisat en optimal förmåga att klara av att ta hand om dig.

Men du har rätt, det var inte det din tråd handlade om. Du kan säkert försöka förskingra pengar via en betalningsaktör som samarbetar med flera banker och tom har swishfunktionalitet. Det kommer gå jättebra för dig att göra det.

Precis min herre, därför vill jag endast ha svar kring det. Inte utsvävningar som du sitter och fabricerar ihop.
Citera
2026-08-19, 12:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskburk
Är ju ett oljeland..

Ja, men medborgarna får inte del av vinsten. De har ingen medborgarlön från oil revenues som vissa oljeländer har. Det är makteliten som skor sig.
Citera
2026-08-19, 12:49
Medlem
påminner om det unga wt paret som var med på lyxfällan ,de ville flytta till usa så de tog så många lån de kunde sms mm , men de upptäckte att usa inte var så lätt att leva i pengarna tog slut så de åkte hem till sverige igen ,har för mig att det löstes med att tjejens pappa som var ganska tät hjälpte de
Citera
2026-08-19, 13:54
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilElvis
Precis min herre, därför vill jag endast ha svar kring det. Inte utsvävningar som du sitter och fabricerar ihop.

Svaret är nej, om du inte förstod det?
Citera
2026-08-19, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
påminner om det unga wt paret som var med på lyxfällan ,de ville flytta till usa så de tog så många lån de kunde sms mm , men de upptäckte att usa inte var så lätt att leva i pengarna tog slut så de åkte hem till sverige igen ,har för mig att det löstes med att tjejens pappa som var ganska tät hjälpte de

Man ska alltid arbeta för fan. Det gäller alla länder överallt.
Latmaskar till slödder.
Citera
2026-08-19, 15:48
Medlem
EvilElviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Svaret är nej, om du inte förstod det?

Uppfattat.
Citera
2026-08-24, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskburk
Det är ingen skuggbank, det är utländsk bank. KF ser inte om du har pengar i på en vanlig bank i Köpenhamn. En svensk myndighet har liksom inte tillåtelse att göra lite vad fan dom vill i utlandet.

Nej, men transaktionen fram till PayPal är ju spårbar så banken kan ju väcka talan tex i Luxemburg där PayPal har sin europeiska kreditmarknadsinsitutlicens.
Citera
2026-08-24, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilElvis
Om jag tar ett lån på 300 tusen. Flyttar dessa till ett paypal konto och drar till Sydamerika och ger fan i att betala av, kan kronofogden driva in det från det paypal-kontot?
1. Paypal är ju knutet till kreditkort, det SYNS att pengarna är flyttade dit, och PayPal har spärrat för mycket mindre.
2. Hur ska du få ett lån på 300 000 utan säkerhet?
3. En bekant gjorde begrägerier genom att i sitt företag beställa mycket varor och inte betala, stack till Brasilien, som hans fru kom från, men det dröjde inte länge innan han kom tillbaka med svansen mellan benen och åkte dit i domstol...
Citera
2026-08-24, 19:58
Medlem
tomatlarss avatar
Pay pal kan bli misstänksamma om vart pengarna kommer ifrån och i värsta fall stänga ner kontot.
Citera
2026-08-26, 11:55
Medlem
EvilElviss avatar
Min fråga har egentligen besvarats. Detta är en mycket dålig idé.

Au Revoir.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in