2026-08-19, 06:57
Medlem
ForumApaches avatar
Den som inte hatar islam, och allt ont och perverterat det för med sig, är inte klok.
Citera
2026-08-19, 08:12
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Om vi hade feta, fula vita äldre män som skrek och promota islam och gjorde negativ reklam hade kvinnor kanske samlats och hatat slam dom med.
Det räcker inte med att spränga sönder barn på stan så att säga, de behövs en ful vit man som pratar direkt ut boken så det blir synonym med den vita mannen..
Richard har rätt men kommer inte få rätt för han är fel avsändare, han är inte Zara Larsson
Citera
2026-08-19, 08:41
Medlem
Det anses ju av hela vänstern vara normalt att hata judar.
Greta Thunberg hyllas som en hjälte i hela västvärlden när hon vrålar "Global intifada!", poserar med Hamas, protesterar för att få antisemitiska terrorister som gravt misshandlat kvinnor med hammare frisläppta från häktet osv.

Så länge det är på det viset ska motsvarande vara tillåtet även mot islam.
Men nu är det så att när någonting/någon kallas islamofobi/islamofobt, så handlar det om väldigt saklig och icke-hatisk kritik.
Tom Jomshof är väldigt mild jämfört med folk på vänsterkanten som firade 7:e oktober ihop med Greta Thunberg.
Citera
2026-08-19, 09:50
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Den som inte hatar islam, och allt ont och perverterat det för med sig, är inte klok.
Hat föder bara mer hat.
Citera
2026-08-19, 09:52
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Som tillägg har detta också positiva kausala konsekvenser.

När det gäller rationell argumentation är det exempelvis ofta ofördelaktigt att låta sig dras tillbaka till känslomässiga reaktioner. Om du tillåter din motståndare att vara känslomässig tillåter du samtidigt denne att agera utifrån sina känslor. Om du själv är mindre benägen att reagera på samma sätt kan det ge dig en fördel.

Genom att inte besvara den känslomässiga reaktionen med en egen känslomässig reaktion, utan i stället möta den med känslomässig distans, kan du behålla tillgången till mer avancerade kognitiva funktioner.

Att välkomna hat från din motståndare ger dig därför inte bara möjlighet att distansera dig från dina egna känslomässiga reaktioner, utan kan också ge dig ett strategiskt övertag.

Genom att inte låta dig dras med i motståndarens känslomässiga reaktion kan du i högre grad behålla förmågan att resonera rationellt och därigenom överkomma din motståndare i debatten.

Det är alltså inte bara värdefullt i kontexten utav yttrandefinet, utan också psykologiskt och strategiskt.

Asså vad fan snackar du om?
Citera
2026-08-19, 09:59
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Asså vad fan snackar du om?

Jag snackar om att om du inte blir arg när din motståndare blir arg, har du en fördel.

Jag snackar också om att om du inte blir arg när du pratar med någon som är arg, eller ens över att personen är arg, har du inte bara en fördel, utan mår bättre.

Jag snackar dessutom om att om du inte blir arg överhuvudtaget, oavsett om du pratar med någon som är arg eller inte, och oavsett om du pratar med någon överhuvudtaget, kommer du att må bättre.
Citera
2026-08-19, 10:04
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Rickard Jomshof får mig ofta att tänka på den här:

https://www.youtube.com/shorts/n0fvtI_B9o4
Citera
2026-08-19, 11:23
Medlem
SD och islam har många gemensamma nämnare.
Citera
2026-08-19, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
VA! Har jag påstått det eller?

Nej. Ursäkta, min poäng var bara att lagar spelar ingen roll, om man har människor i landet som inte bryr sig om lagar.
Citera
2026-08-19, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz
SD och islam har många gemensamma nämnare.

Konservatism? eller "hata"? Vad åsyftas?
Citera
2026-08-19, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grits-and-Gravy
OK tack då vet jag.

Kan du svara på min fråga nu? Du vet att ingen "etnisk" svensk vill ha dessa jobb. Finns mycket negativt att ta fram i Sverige som utomlands som med religioner. Jag skiter i hur vissa tänker men man kan inte dra alla över en o samma kam!

Finns massor av unga svenskar som kan ta dessa jobb, medans man funderar på läsa vidare etc, men dom vill inte jobba och sitta i ett fikarum, där man känner sig som en outcast och ingen pratar svenska.
Citera
2026-08-19, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Men stolpskott. Läs vad jag skriver. Var pratar jag om Islam?

Du pratade om att splittra samhället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in