2026-08-18, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Jag förstår, du är narcissist.

Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Vi har Storbritannien i närområdet, massinvandringskaos, organiserad brottslighet som växer som ogräs ( tills Tidö började styra upp), kommande AI kaos, en västvärld som tappar mark allt mer jmf med resten av världen.

Det här naiva/karriärkåta kvinnorna är inte dom som kan leda landet framåt, det handlar inte om nooshis små kränkta sagor el maggans muslimrunkande.
Jag är vänsterkvinna och förstår tror jag i rätt hög utsträckning att vi har folkvandringar att vänta till följd av klimatförändringar. Många i södra EU pratar redan om att flytta hit om det blir värre, och det kommer det att bli. Sedan har vi hela resten av världen söder om EU. De kommer också att söka sig till områden där man kan leva och odla. Min fråga är varför högern blundar för detta?
Citera
2026-08-18, 23:37
Medlem
Nu börjar SD sponsra sprängningar i t ex Malmö. De vill puffa upp siffran och därför betalar dem för sprängningar. Så genomskinligt!
Citera
2026-08-18, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag är vänsterkvinna och förstår tror jag i rätt hög utsträckning att vi har folkvandringar att vänta till följd av klimatförändringar. Många i södra EU pratar redan om att flytta hit om det blir värre, och det kommer det att bli. Sedan har vi hela resten av världen söder om EU. De kommer också att söka sig till områden där man kan leva och odla. Min fråga är varför högern blundar för detta?

Mycket bra fråga, men lyfts detta av oppositionen? Jag är inte höger bör tilläggas, men denna stundande flyktingvåg låter som ett argument för att säkra finanserna, stimulera näringslivet och minska bidragsberoendet. Tror du inte att vi enklare står pall om fler har verkligt arbete?

Sen kan jag ställa mig frågan till varför man inte hjälpt på plats. Är det så att man vetat detta sedan 2015?
Citera
2026-08-19, 00:39
Medlem
löls avatar
Tittar människor verkligen på detta skit hahaha
Citera
2026-08-19, 01:33
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otnokadnagaporp
Lets face it, ingen har tid, ork eller lust att kolla dessa debatter. Ingen har tid att analysera eller tänka på politik och då faller valet på vad som känns bäst. Känslosmörja är vad som styrt svensk politik de senaste 100 åren.
Avsaknad av intelligens hos väljarna har styrt svensk politik i 100 år.
Citera
2026-08-19, 01:49
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Nä, det var knappast hans "finest moment", men det var mycket talande för hur han fungerar när något "skrämmande och oväntat händer", eller snarare hur han inte fungerar. Står och viftar med armarna som en sämre fågelskrämma.
Jag förstår inte hur han har kunnat bli statsminister efter hans lilla gästspel som Strängnäs "starke man".
Han är tillsatt för att locka väljare. Han flaxar med armarna som kvinnorna som leder de andra partierna.
Citera
2026-08-19, 02:05
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Benz
Man ska komma ihåg att Volvo redan har fabriker i Kina (Där alla s90 tillverkas), USA, Belgien m.fl.
Blir skatten för hög i Sverige så är det väldigt enkelt för kinesiska Geely som äger Volvo idag att lägga ner tillverkningen i Sverige och flytta ut den till övriga fabriker, då har vi skattetapp på 28-36miljarder istället, plus alla jobb som ryker.
Tror inte vänstern riktigt fattar i vilken omfattning dom leker med elden här.
S och V har drivit ut företag och människor från Sverige sedan 50-talet. Sverige idag är ett darrande skal av vad det var.
Citera
2026-08-19, 02:16
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Sjukt irriterande att så fort det börjar bli lite intressant så skall det bytas ämne. Fan de bryter ju mitt i diskussioner och skyndar till nästa ämne.
I stället för typ 10 snuttifierade debatter innan valet kunde det väl köra ett men per gång?

Tänk er till exempel 2 timmar om ekonomi ena gången, 2 timmar om integration nästa gång osv. det skulle kunna ge lite klarhet i vad de olika partierna vill i de olika ämnena.

Som det är nu sä är det som en flashbacktråd som tvingas byta ämne efter var fjärde inlägg.
Media är vänster. Vänstern vill inte höra sanningen yttras.
Citera
2026-08-19, 02:40
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Hur jävla verklighetsfrånvänd är man inte om man röstar in jubelidioterna Socialdemokraterna, MP och V igen?

De hade åtta år på sig och gjorde bokstavligen allting sämre. Sen när Tidö tog över har de strukturerat upp i princip allt som föregående regering raserade.

Förstår folk inte ens att Tidö-partierna har lagt enorma resurser de senaste fyra åren på att städa upp allt jävla elände som S, V och MP ställde till med i åtta år?

Använd för fan logik, sunt förnuft och ditt jävla IQ när du går och röstar. Rösta inte efter vad dina föräldrar, släktingar eller kollegor säger. Läs på om varje parti med kritiska ögon, lyssna på hur konkreta och sanningsenliga varje partiledare faktiskt är och var källkritisk – för landets bästa. Att låta sekten socialdemokraterna ta makten igen tillsammans med MP och V vore total jävla katastrof för Sverige. När vi äntligen nu börjar gå åt rätt håll.

Om du använder sunt förnuft så kan du bara komma fram till slutsatsen att SD och M i spetsen är den enda rätta vägen framåt. Lyssna inte på S, MP och Vs lögner. De är ett gäng maktkåta och blåsta jävla dårar.
De borgerliga har städat upp efter S och V de senaste 100 åren. Väljarna ska skjutas.
Citera
2026-08-19, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Det är ett stort problem på sikt, jag håller faktiskt med dig om det. Lösningen är bland annat kärnkraft och elbilar = Elon musk. Men miljön borde vara mer prioriterad, det finns utrymme där.

Inte brunkol och rysk gas som är resultatet av Mps politik. El bluffprojekt som Northvolt och Stegra.
Citera
2026-08-19, 11:08
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Ah jo tjena, drömma kan du göra, det kommer aldrig ske.

Om man är etnisk svensk och är hemlös så är det verkligen inte synd om en, det krävs ENORMT mycket för att hamna på gatan i Sverige, man är ett riktigt hopplöst fall om det går så långt att man hamnar på en bänk i parken, vad har pensionärerna med invandring att göra? Det är inte invandrarnas fel att staten väljer att skatta på människors pension som de har slitit för hela livet, skyll på staten istället.

Och arbetslösheten är i många fall en ren bluff, det finns jobb att ta men många vill inte jobba på MAX eller i hemtjänsten, därför får invandrarna göra skitjobben, sedan klagar svenskarna hemma att de inte finns några jobb Jo tjena..

Vi ser saker å ting på olika sätt.
Om man är svensk och har hamnat som hemlös, så förstår jag att du inte har hängt med i debatten om nedlagda mentalsjukhus? Det som nu SD vill modernisera? Det är inte bara alkisar där ute på bänkarna, det är även de som är psykiskt sjuka och har hamnat mellan stolarna. Är det rätt att de ska straffas för detta?
Är det rätt att vi ska ha råd att föda invandrare men inte ha råd med våra egna?
Vad pensionärerna har med invandringen att göra? Samma sak här, mindre pengar till invandrare och deras avkommor och mer till svenska pensionärer. Är det en ekvation som du kan förstå? Visst kan man även idag tala om för staten att man är emot invandring och biståndsmiljarder ut ur landet, genom att inte rösta vänster.
Arbetslösheten hade vart hälften så stor om de ”svenska” invandrarna inte fanns där å snodde åt sig vår a-kassa. Den hade även krympt ner till en tredjedel om man rekryterade kvarvarande till de lediga jobb som faktiskt finns.

Jo, tjena! Invandring kostar Sverige allt som vi inte har råd med.
De har egna länder, det är bara att åka hem och städa upp på sina egna bakgator, varför ska Sverige bidra till deras liv och leverne?
De kommer hit och förväntar sig att deras religioner, deras krig, deras traditioner, deras kultur, deras språk ska fungera mycket bättre här, än det gör i deras hemländer!!
Men vad får vi i utbyte? Rån, mord, misshandel, våldtäkter, förnedring, bedrägeri, hedersvåld etc etc..

Det är väl själva definitionen av idioti? Att man gör samma misstag gång efter gång och förvänta sig ett annat resultat?
Citera
2026-08-19, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Det är så genuint oskönt med judehatare. Det var oskönt år 1930 och det är oskönt nu. Var inte en judehatare.

På riktigt, det finns ca 15 miljoner judar i världen. Och det är inte en utökande/ missionerande religion, utan tvärtom är det mycket svårt att få konvertera till judendom. Det finns ca 8 MILJARDER människor på jorden. Fatta hur liten andel judar utgör. Ca en tiondels procent (0,1 %). Om du känner dig hotad av denna lilla klick undrar man hur svag och rädd du är?

Som du själv skriver i ditt inlägg blir judar hotade i Sverige. De hotar inte, till skillnad från islamister, övriga i samhället. Ska man skicka iväg de hotade? Nej, det verkar inte rimligt. Däremot vill man väl gärna bli av med de som hotar och hatar samt har värderingar som hör hemma på medeltiden?

Du har kanske inte följt med i samhällsdebatten i Sverige med början från 1970-talet.
De inflytelserika judarna, så få de än är i Sverige, har därifrån gått all in för att av-nationalisera Sverige och göra det till ett multietniskt och mångkulturellt internationellt land. Främsta programmakare och utförare var D Schwarz och O Palme. Och de har lyckats ganska bra, den förre säkrade judarnas ekonomiska och sociala makt i samhället och den senare spekulerade i en helvetes massa muslimska väljares röster genom åren för sossarna.

Islam utgör på sikt ett stort hot mot Sverige rent kvantitativt sett till mängden muslimer här men judarnas "kvalitet" sett till deras ringa antal i Sverige har varit och är ett större hot, än så länge, mot Sverige.

Det är så absurt det kan bli. Två semitiska folkslag - som båda dessutom håller varandra för dödsfienden - med inga historiska band till Sverige gör gemensam sak mot Sverige, som de alltså fått komma till för att räddas från förtryck och krig.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2026-08-19 kl. 15:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in