2026-08-18, 19:40
Avstängd
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Vart går gränsen då?

Det finns muslimer i Europa som har ingenting med mellanöstern/afrika/asien att göra Är de inte heller välkomna?

Engelsmän, spanjorer, italienare osv, de är invandrare också, dvs, babbar. Är de inte välkomna?

De är inte problemet.

Balkan-muslimer försöker inte tvinga på svenskar deras kultur och beter sig inte ociviliserat.

De är hårt jobbande människor som har anpassat sig till Sverige mestadels.

Självklart är de välkomna här.

När vi säger islam ska ut ur Sverige menar vi inte att alla muslimer ska ut.

Muslimer som vägrar anpassa sig och vägrar bidra till samhället ska ut ur Sverige tillsammans med de kriminella.

Om du är muslim ifrån Bosnien tex men bor i Sverige och jobbar vanligt knegarjobb precis som ordinarie svensken, då kan du sitta lugn i båten.

Återvandringen påverkar inte dig.

Är du dock kriminell och säljer droger,våldtar,bidragstagare mm som mestadels utav MENA-packet då bör du vara orolig.
Du ska hem på första flyg permanent.
Senast redigerad av Johan201 2026-08-18 kl. 19:45.
Citera
2026-08-18, 19:48
Medlem
Niggwards avatar
Härligt hur de talar om elbristen, produktionen samt hur det slår mot svensken; samtidigt som man gjort avtal med Google att slå upp data center som drar lika mycket ström som Stockholm med tiotal andra tech-bolag som står på tur att sätta upp data center. Köpta idioter allihopa. Där ser man direkt vart lojaliteten ligger

Tur nog är det slut på AI bubblan snart. Om inte OpenAI och anthropic kan bli lika stora som Microsoft inom 4 år och omsätta hundratals miljarder dollar. Hur? Vet ingen heller, de säljer 20euro subs. Glöm det

Nvidia och AI bolagen kan bara låna så länge. Jävligt illa när man behöver låna pengar till konsumenten för att köpa ens produkt. (Nvidia låna pengar till AI bolagen för att hyra GPU arbetskraft i datacenter).

Senast redigerad av Niggward 2026-08-18 kl. 19:52.
Citera
2026-08-18, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Precis, vilket alla andra aktiebolag också kan göra. Stora som små.

Ägd.

Små aktiebolag har inte råd med alla advokater och jurister.
Citera
2026-08-18, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Har du sett SD:s senaste videoklipp på deras sociala medier? Goyimmy Åkesson viftar med boken ”Stolt jude”.

Jag kollar inte på politisk propaganda så nej, men det förvånar mig inte.
Citera
2026-08-18, 20:11
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Vart går gränsen då?

Det finns muslimer i Europa som har ingenting med mellanöstern/afrika/asien att göra Är de inte heller välkomna?

Engelsmän, spanjorer, italienare osv, de är invandrare också, dvs, babbar. Är de inte välkomna?

Gränsen går: så länge det finns svenska fattigpensionärer, hemlösa och arbetslösa så ska INGA invandrare få uppehållstillstånd överhuvudtaget.
Citera
2026-08-18, 20:16
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Du får ha dina åsikter. Kanske lyckas du med tiden vända ditt irrationella hat mot "babbar" till något mer konstruktivt. Hoppas det för din skull för just nu låter du lite som vilken nazist som helst. Och såna är det nog inte möjligt att diskutera sakligt med.

Jag anser att Mohamsson gjorde rätt och att hon tillför debatten något viktigt.

Jag är inte nazze, jag är RASIST och tack för att jag får lov att vara det.
Du får gärna slicka upp Mohamsson i brygga med judestjärnan som yttersta orgasm om du tycker att det leder till något ”viktigt”….ingen bryr sig.
Citera
2026-08-18, 20:18
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Ja, ja, du verkar nu i tråden ha kommit ut som öppen rasist/ nazist. I det läget blir det svårt för oss att ha fruktbara diskussioner. Den typ av inställning du har kan jag inte se har tillfört världen positiva saker historiskt. Brukar bli pannkaka och elände av sånt.

Jo, för det blir ju så mycket vettigare att ställa religion mot religion. Då kan vi säga att vi mördar i Guds heliga namn och annat hittepåtrams.
Citera
2026-08-18, 20:29
Medlem
cacas avatar
Citat:
Företag hit och företag dit, staten får väl gå in och hjälpa till på något sätt?

Det är ju uppenbart att arbetsmarknaden är ett luftslott, folk hittar på sjukdomar och går på långa sjukskrivningar då INGEN vill jobba varje jäkla dag i princip 9-10 timmar (med pendling) 5 dar i veckan året om till man är 70 bast, för att staten sedan ska ta hälften och ge bort till random somalier som sitter hemma och äter nötter dag in och ut.

Sedan förstår jag att staten och företagen skiter i människorna men kom inte sedan och klaga att barnfödandet minskar och att det är sämre livskvalitet i landet, folk har inte råd att skaffa 2-3 barn samt få livet att gå runt med dessa långa arbetsdagar.

Något måste göras angående 40 timmars veckorna samt karensdagen, det är enkelt för kontorsnissar som kan jobba hemifrån när de är sjuka men andra som måste vara på plats förlorar massa pengar när de blir sjuka. Tänk lite utanför boxen, dock tror jag överlag att Sverige är ett land i fritt fall, alla som har riktiga pengar lämnar detta land då man får mycket mer för pengarna i andra länder i EU.

Jobbar man dock för en vanlig svensson lön, ekorrhjulet samt familjelivet så fastnar man i Sverige och får stå ut med extremt dyra matpriser, bensinkostnader och höga skatter, och på allt detta så får hårdjobbande folk se massa invandrare gå runt på gatorna och inte ens kunna språkrt men får några tusen mindre trots att de vara sitter hemma.
Staten har testat detta under varvskrisen, men trotts miljarder bortkastade så försvann den tidigare stora varvsindustrin i Sverige.
Ser man orsaker till detta var bla höga löner, du förespråkar en 20% ökning av lönen som en 4 dagars vecka med bibehållen lön skulle innebära. Resultatet kommer som varvskrisen bli det samma även om staten pumpar mångmiljarder till höger och vänster. Det går nämligen inte i längden då produkterna blir för dyra för marknaden och skatteintäkter oförändrade.

Ett land i totalt förfall för du och flera inte orkar gå till ett jävla arbete 5 dagar utan som du beskriver hellre vill sitta och äta nötter. Det är dock ett annat problem som bör lösas genom slopa bidrag iform av kontanter och dela ut matpåse i veckan för de som inte orkar arbeta, den påsen behöver inte innehålla nötter så är det bekymret ur världen.
Citera
2026-08-18, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Gränsen går: så länge det finns svenska fattigpensionärer, hemlösa och arbetslösa så ska INGA invandrare få uppehållstillstånd överhuvudtaget.

Ah jo tjena, drömma kan du göra, det kommer aldrig ske.

Om man är etnisk svensk och är hemlös så är det verkligen inte synd om en, det krävs ENORMT mycket för att hamna på gatan i Sverige, man är ett riktigt hopplöst fall om det går så långt att man hamnar på en bänk i parken, vad har pensionärerna med invandring att göra? Det är inte invandrarnas fel att staten väljer att skatta på människors pension som de har slitit för hela livet, skyll på staten istället.

Och arbetslösheten är i många fall en ren bluff, det finns jobb att ta men många vill inte jobba på MAX eller i hemtjänsten, därför får invandrarna göra skitjobben, sedan klagar svenskarna hemma att de inte finns några jobb Jo tjena..
Citera
2026-08-18, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Staten har testat detta under varvskrisen, men trotts miljarder bortkastade så försvann den tidigare stora varvsindustrin i Sverige.
Ser man orsaker till detta var bla höga löner, du förespråkar en 20% ökning av lönen som en 4 dagars vecka med bibehållen lön skulle innebära. Resultatet kommer som varvskrisen bli det samma även om staten pumpar mångmiljarder till höger och vänster. Det går nämligen inte i längden då produkterna blir för dyra för marknaden och skatteintäkter oförändrade.

Ett land i totalt förfall för du och flera inte orkar gå till ett jävla arbete 5 dagar utan som du beskriver hellre vill sitta och äta nötter. Det är dock ett annat problem som bör lösas genom slopa bidrag iform av kontanter och dela ut matpåse i veckan för de som inte orkar arbeta, den påsen behöver inte innehålla nötter så är det bekymret ur världen.

Och hur vet du vad jag gör och inte?

Jag skattar redan nu betydligen mer än vad du någonsin kommer göra, så försök inte trycka ner mig.

Jag är också emot bidragsparasiter, missförstå mig inte, men jag förstår att folk drar på sig fejkade sjukskrivningar när människor ser att det inte lönar sig att jobba 24/7 när grannen med 7 barn från Mogadishu sitter på bänken och äter nötter hela dagen med nyaste iphonen trots inget jobb på 10 år.

Sverige är ett land i fritt fall just nu dock är jag övertygad att staten kommer få bukt med alla problem som skapades i början av 2010 talet med all invandring utan att ställa krav men det kommer ta 10-20 år innan allt är återställt
Citera
2026-08-18, 22:09
Medlem
Citat:
Lev du i din bubbla och vakna dag in och ut för att få till en ”fungerande infrastruktur”, det behövs faktiskt!

Men jag lever ett annat liv

Jag förstår, du är narcissist.
Citera
2026-08-18, 22:49
Medlem
Vi har Storbritannien i närområdet, massinvandringskaos, organiserad brottslighet som växer som ogräs ( tills Tidö började styra upp), kommande AI kaos, en västvärld som tappar mark allt mer jmf med resten av världen.

Det här naiva/karriärkåta kvinnorna är inte dom som kan leda landet framåt, det handlar inte om nooshis små kränkta sagor el maggans muslimrunkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in