2026-08-18, 18:32
Medlem
Om jag tänker på Terje och Marias date så kunde den ha blivit så mycket bättre om hon inte hade varit så bitter och han inte så klumpig. Hela tiden talades båds "ja-språk" dvs "ja vad vackert det är här etc.

Hade jag varit attraherad av min date hade han 100 % vetat det och fattat det med detsamma. Man behöver inte gå så långt och babbla så mycket.
Attraktion är något man inte kan skapa. Det är nog mycket kemi samt vad man är redo som kvinna och man att erbjuda varandra. Det lär man av varandra om man ska byggs ett förhållande.
Citera
2026-08-18, 20:35
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Exakt. Det här sätter fingret på vad jag förstått säga i tråden, men det är svårt med en unison tantmaffia som projicerar allt de har inombords i fråga im rekationshistprik.

Det förutsätts att Terje skulle "förstå och känna in" Maria. Det är så självklart

Men varför har inte Maria samma ansvar att förstå, känna av ich lyssna in Terje? Precis som du skriver här: han ju varit tydlig innan med vad han tycker om relationer..

Det ingår inte i feministpaketet.

Nu tycker jag att det är svårt att förlita sig på tolkningar och vad man tror i relationer. Man måste kommunicera
.Det försökte Terje göra, men det fick han inte. Och inte heller fick han det här för prussiluskorna i tråden.

Iofs är det här svåranalyserat.
Maria verkar ha en godtrogenhet och att hon är så kär i honom, så hon ville ge honom en ny chans?
Terje å sin sida, utnyttjade detta?
Summa. De är plumpa båda två.
Den som är kärast hamnar dock per automatik i ett underläge, men det hindrar inte att man kan vara den som kränker den andra.
Han går för långt som utnyttjar hennes intressen för sina egna intressen (han var smickrad av hennes starka uppmärksamhet?).
Hon går för långt, då hon hela tiden ger den dödfödda relationen nya chanser och "försöker styra upp" genom att kränka hans integritet.

Båda har gjort fel.
Citera
2026-08-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Iofs är det här svåranalyserat.
Maria verkar ha en godtrogenhet och att hon är så kär i honom, så hon ville ge honom en ny chans?
Terje å sin sida, utnyttjade detta?
Summa. De är plumpa båda två.
Den som är kärast hamnar dock per automatik i ett underläge, men det hindrar inte att man kan vara den som kränker den andra.
Han går för långt som utnyttjar hennes intressen för sina egna intressen (han var smickrad av hennes starka uppmärksamhet?).
Hon går för långt, då hon hela tiden ger den dödfödda relationen nya chanser och "försöker styra upp" genom att kränka hans integritet.

Båda har gjort fel.
Terje utnyttjade "detta",? Varför tänjer du att han utnyttjade Naria? De var väl där på samma villkor? Jag tror inte vi ska utgå ifrån att Terje eller någon annan kan läsa tankar och vet exakt vad någon de facto känner.
Det är en rutten manssyn so.m får tanter i tråden att påstå att jo, Maria var ett helgon som bara.var så kär att hon var tvungen qtt bete sig gränslöst. Och Terje är en ond man så han måste ju givetvis utnyttja stackars Maris. SPYR på denna förenklade och töntiga världsbild.
Citera
2026-08-18, 22:10
Medlem
Tänker att Maria är från Chile och därmed troligtvis uppväxt katolik. Att snacka tantra och sex är nog inte högst upp på hennes topplista över samtalsämnen under en dejt. Framför allt inte med en kamera i faces och bästa sändningstid.
Senast redigerad av Rojkpojk 2026-08-18 kl. 22:12.
Citera
2026-08-19, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rojkpojk
Tänker att Maria är från Chile och därmed troligtvis uppväxt katolik. Att snacka tantra och sex är nog inte högst upp på hennes topplista över samtalsämnen under en dejt. Framför allt inte med en kamera i faces och bästa sändningstid.

Å andra sidan kan han inte veta, och det han försökte säga var att han inte var fixerad vid just fysiskt sex, utan mer själslig samvaro. Men, det kan vara laddat att prata om ändå. Hursomhelst, det hade varit annorlunda om de haft ett samtal i stol med: "Sex ör givetvis viktigt att prata om, men tycker det kommer lite för tidigt i relationen. Låter intressant med Tantra,jag känner inte till det och lyssnar gärna mer om vi fortsätter vår relation".

Det Maria gjorde nu var att resolut säga att det där fick inte Terje prata om alls, utan han skulle bara vara tyst då gan gjorde henne obekväm. Hon har usla kommunikations-skills. Därför lade hon handen på Terjes mun.
Förmodligen har hon ett bagage och reagerar som ett besviket barn, men i relationer får man lära sig att kommunicera. Att äga sina känslor mm
Citera
2026-08-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Jag borde nog inte lägga mig i det här, men hur kan du tycka att det är ok att en människa tystar en annan människa med fysisk handpåläggning. Det är ett övergrepp, hade någon ringt en kvinnofridslinje eller liknande hade du fått det beskedet. Maria gick över gränsen, är inte alls säker på att hon har bearbetat sina trauman, i så fall var det bara otrevligt och medvetet gränsöverskridande från hennes sida. Man måste ju tåla att lyssna på en annan människa.

Jag är också kvinna och om en annan kvinna blivit tystad av en man på det sättet och inte fått prata till punkt hade reaktionerna inte låtit vänta på sig. Vad hade hon för rätt att avbryta honom när hon inte visste vad han skulle säga? Prata om obearbetade problem med realtioner.

Håller verkligen med dig. Sitter och förundras här av resonemangen att Maria agerat okej. Tycker hon är upprepat dömande och nedvärderande av vad man ser i avsnitten. Och att få en hand över munnen och nej nej nej jah vill inte höra, som hon säger utan att låta honom ens förklara.
Han pratar inte sex, han pratar om hur han uppskattar ömhet och närhet. Det är bara så inte okej.
Sen tycker jag han svassar runt lite mycket med många men han är uppenbart där för att flörta. Jag kan väll tycka det blir lite väl mycket av det. Inte en typ av man jag vill leva med sas.
Men det är två olika saker som inte har med varandra att göra.
Citera
2026-08-19, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Terje gjorde fler fel än rätt ärligt talat!

Först lovar han Maria att tacka nej om han blir utbjuden. Sen får han reda på att Lilly är inne på att leva flersamt/icke-monogamt och blir sugen på att få henne i säng.
Maria säger att i så fall är det över och han säger att det är ok.
Sen åker han på dejt med Lilly och börjar snacka tantra. Hon berättar då att hon efter operation blivit för trång för penetrerande sex.
Nu blir Terje desperat, han måste få tillbaka Maria!
När det inte går talar han om för TRE av kvinnorna att han spanat in just dem från start, för att gardera sig.
De får alla för sig att de har en chans hos honom men det enda han egentligen vill är att få tillbaks Maria och när hon nappar skiter han i dem.
Han ropar YES och är så lycklig!
I synk berättar han vilken bra älskare han är och att sex är SÅ viktigt för honom, så när Maria inte är redo för att snacka tantra, direkt och framför kamerorna, blir det ett jävla drama.

Denna opålitliga, äckliga, gubbkåta, manipulerande, oempatiska, självupptagna skitstövel kan dra åt *** allvarligt talat. Helt sinnes att han har så många försvarsadvokater i tråden, som dessutom tror att varje uns av kritik mot Terje handlar om att vi är fientliga mot tantra. Inte fan bryr jag mig om folk vill hålla på med tantra, det kanske även Maria hade velat om han var pålitlig och gav henne lite tid!

Tack för mig, ser framemot nästa säsong- om SVT tar sitt förnuft till fånga och går vidare!

Du verkar inte veta vad Tantra är? Tror du blandar ihop det med Kama Sutra.
( tror många blandar ihop Tantra och Kama Sutra?)
Senast redigerad av Celestin 2026-08-19 kl. 17:29.
Citera
2026-08-20, 19:38
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestin
Du verkar inte veta vad Tantra är? Tror du blandar ihop det med Kama Sutra.
( tror många blandar ihop Tantra och Kama Sutra?)
Kan inte du förklara skillnaden mellan Kama Sutra och Tantra? Jag skulle gärna vilja veta det, för jag skulle inte kunna säga det nu.
Citera
2026-08-21, 02:18
Medlem
Jag tycker ofta relationer överanalyseras, även här i tråden. Ingen slump alls att Vlasta och Göran höll - de fokuserar på det roliga och enkla. En partner kan och ska inte vara allt, framför allt inte en terapeut.
Citera
2026-08-21, 22:50
Medlem
Har bara sett ett halvt avsnitt. Det räckte. Vem är den otroligt obesa kvinnan som tydligen är programledare? Hur har hon hamnat där?? Kusin på TV huset?
Citera
2026-08-21, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverCloud
Har bara sett ett halvt avsnitt. Det räckte. Vem är den otroligt obesa kvinnan som tydligen är programledare? Hur har hon hamnat där?? Kusin på TV huset?
Kommer från radion
Citera
2026-08-22, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Kan inte du förklara skillnaden mellan Kama Sutra och Tantra? Jag skulle gärna vilja veta det, för jag skulle inte kunna säga det nu.

Det finns så klart olika lager av båda, men Tantra handlar mer om själslig intim närvaro annan fysisk intimitet , beröring, än att den direkt är sexuell.
Kama Sutra är mer sexuell intimitet, sexuell kontakt fysiskt på olika sätt och även krasst att ha sexuell samvaro på olika sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in