2026-08-18, 18:21
Medlem
ziracorns avatar
Märlkigt att man kallar/nämner sig som Moahmsson när man uppenbarligen är musilm i grunden.

Sen sätter på sig David-stjärna mitt i allt...

Knasikt värde.

Tja, hon ligger ju på 1,9 % nu, så får väl ta alla chanser hon får.
Citera
2026-08-18, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Ironin när en vänstertomte har som livsmål att bygga kapital och väljer att göra detta med artificiella medel som inte tillför någonting meningsfullt.

Hur säkrar vi tillgången till rent vatten, mat, energi och fungerande infrastruktur? Det enda du gjorde var att bekräfta din okunskap om ekonomi och då ska jag villigt erkänna att det inte heller är min starka sida.

Dina influencerdrömmar är inte en samhällsfråga och saknar all relevans i den politiska debatten.

Lev du i din bubbla och vakna dag in och ut för att få till en ”fungerande infrastruktur”, det behövs faktiskt!

Men jag lever ett annat liv
Citera
2026-08-18, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Med hänsyn till det hat som fullkomligt exploderat mot Mohamsson efter att hon igår bar en Davidstjärna bör hela Tidö i resterande debatter bära Davidstjärnor. Bra sätt att visa solidaritet med Mohamsson samt visa på vilken sida man står; nutid eller medeltid.

Jag håller med. Med tanke på vilka sionistlakejer hela Tidö är så bör de alla ha davidstjärnor så det blir så uppenbart som möjligt.

De kan komma ut som Israels företrädare och det svenska riksdagsvalet kan handla om Israel och judar som alla dina inlägg.
Citera
2026-08-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokkashugi
Google AI-tjänst uppskattar AB Volvos skatteinbetalningarna till melllan 28–36 miljarder enligt nedan.

Uppskattad skatteinbetalning 2025 (AB Volvo)

Beräkningsgrund:

Schablon1. Direkt bolagsskatt (Inkomstskatt)ca 10–12 miljarder SEK
Baserat på ett resultat efter finansiella poster på ca 40–50 miljarder SEK med en genomsnittlig global skattesats runt 22–24 %.

2.Arbetsgivaravgifter & Löneskatter ca 15–18 miljarder SEK
Beräknat på en uppskattad global personalkostnad om ca 60–70 miljarder SEK, där sociala avgifter och löneskatter i snitt utgör ca 25 % (högre i Sverige, lägre globalt).

3. Netto-moms (Mervärdesskatt)ca 3–6 miljarder SEK
Koncernen har massiv export (vilken är momsbefriad) men betalar moms på inhemsk försäljning och slutlig konsumtion, samt hanterar stora flöden av ingående/utgående moms.

TOTAL UPPSKATTAD SKATT ca 28–36 miljarder SEK
Summa av direkt bolagsskatt, personalrelaterade skatter och uppskattad nettoeffekt av moms.

Nu var jag inte intresserad av vad personalen betalar i skatt utan bolaget Volvo.
Citera
2026-08-18, 18:52
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Nu var jag inte intresserad av vad personalen betalar i skatt utan bolaget Volvo.
Bolagsskatten betalar Volvo.
Citera
2026-08-18, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Jag värnar Sverige och svenskar. Jag vill inte ha några babbar (judar, muslimer, araber, kineser, afrikaner etc) i Sverige alls. Jag kan gå med på att människor från Norden och viss del av Europa kan ha gemensamma intressen men alla babbar ska UT.
Så du kan inte kalla mig judehatare din fåne, jag är babbehatare då jag anser att de alla är inavlade kräk som inte har här att göra.

Ska vi säga som så, att vi alla har rätt till vår åsikt?

Vart går gränsen då?

Det finns muslimer i Europa som har ingenting med mellanöstern/afrika/asien att göra Är de inte heller välkomna?

Engelsmän, spanjorer, italienare osv, de är invandrare också, dvs, babbar. Är de inte välkomna?
Citera
2026-08-18, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
De betalar 20,6% i bolagsskatt precis som alla andra aktiebolag. Sedan betalar man naturligtvis inte skatt på förluster.

Svara på min fråga, på vilket sätt betalar storföretagen mindre i skatt?

De har stora avdrag och liten beskattningsbar inkomst.
Och när avdragen inte godkänns av skattemyndigheten går de ända till hovrätten för att överklaga.
Citera
2026-08-18, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Bolagsskatten betalar Volvo.

Du verkar ha koll. Hur stor procent av sin vinst 2025 betalade Volvo i skatt ?
Och då vill jag ha siffran innan alla avdrag och alla mer eller mindre lagliga skatteplaneringsupplägg.
Citera
2026-08-18, 19:01
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Du verkar ha koll. Hur stor procent av sin vinst 2025 betalade Volvo i skatt ?
Och då vill jag ha siffran innan alla avdrag och alla mer eller mindre lagliga skatteplaneringsupplägg.
De betalar 20,6% bolagsskatt på vinst, inte förluster - precis som alla andra aktiebolag.
Citera
2026-08-18, 19:01
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
De har stora avdrag och liten beskattningsbar inkomst.
Och när avdragen inte godkänns av skattemyndigheten går de ända till hovrätten för att överklaga.
Precis, vilket alla andra aktiebolag också kan göra. Stora som små.

Ägd.
Citera
2026-08-18, 19:05
Medlem
Kokkashugis avatar
Citat:

Arbetsgivaren betalar alltid löneskatter och avgifter för de anställda.

Det är inte så svårt att räkna ut att AB Volvo betalar ca 15 miljarder i skatt årligen, förutom då ovanstående skatteinbetalningar.

Övrigt:
https://www.di.se/artiklar/2008/12/12/han-betalar-mest-skatt-i-sverige/

Citat:
H&M-storägaren Stefan Persson har historiskt varit en av Sveriges största enskilda skattebetalare. Under åren har hans skatteinbetalningar legat på hundratals miljoner kronor årligen, beroende på storleken på H&M-koncernens aktieutdelningar och realisationsvinster.Historiska skattetoppar

Rekordår: Under flera år under 2000- och 2010-talet toppade han Sveriges skatteliga med inbetalningar på uppåt 700–800 miljoner kronor per enskilt år.

Det är annat än bidragshjonen till vänster på politikerskalan, vad betalade du i skatt förra året? Inte så mycket antar jag eftersom du inte klarade av att subtrahera 15 från 30.
Citera
2026-08-18, 19:29
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Jag håller med. Med tanke på vilka sionistlakejer hela Tidö är så bör de alla ha davidstjärnor så det blir så uppenbart som möjligt.

De kan komma ut som Israels företrädare och det svenska riksdagsvalet kan handla om Israel och judar som alla dina inlägg.

Har du sett SD:s senaste videoklipp på deras sociala medier? Goyimmy Åkesson viftar med boken ”Stolt jude”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in